arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

روسیه خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت درخصوص آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا شد

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو پیگیری قطعنامه وضعیت بشردوستانه در اوکراین را متوقف می‌کند و در عوض خواهان یک نشست اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو پیگیری قطعنامه وضعیت بشردوستانه در اوکراین را متوقف می‌کند و در عوض خواهان یک نشست اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین است.

به گزارش "اسپوتنیک"، سفیر روسیه در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت گفت: ما در این مرحله تصمیم گرفتیم که قعطنامه وضعیت بشردوستانه در اوکراین را پیگیری نکنیم.

وی افزود: در عوض، ما با استفاده از اسناد جدیدی که در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین به دست آورده‌ایم، روز جمعه خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بحث در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین خواهیم شد.

روز سه‌شنبه بود که نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار رأی‌گیری شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ای پیشنهادی با موضوع "وخامت اوضاع انسانی" در اوکراین شد.

سفیر روسیه در سازمان ملل، از تصمیم فرانسه و مکزیک بخاطر خودداری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه درباره کمک‌های بشردوستانه اوکراین ابراز تاسف کرد و گفت مسکو این پیش‌نویس را به تنهایی برای رای گیری ارائه خواهد کرد.

فرانسه و مکزیک با فشار آمریکا و انگلیس، قصد داشتند در قطعنامه پیشنهادی خود بر لزوم توقف خصومت‌ها اشاره کنند اما این عبارت احتمالاً باعث وتو از سوی روسیه می‌شد.

نظرات بینندگان