arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

آبرامویچ جنایتکار تر از بن سلمان است؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: رفتار های متناقض سردمداران ورزش دنیا و بخصوص فیفا با جنایتکاران و متجاوزین انتقادات زیادی را در پی داشته است.حذف روسیه از مرحله پلی آف جام جهانی و موضع گیری صریح برخی فدراسیون های جهانی و جامعه ورزشی دنیا در محکومیت حمله روسیه به اکراین اگرچه ظاهرا نیتی ضد جنگ دارد اما این سوال را پیش آورده است که اگر بنا بر حذف جنگ افروزان است چرا تاکنون رویکردی مشابه در برابر حملات نظامی کشور هایی همچون اسرائیل، عربستان ، امارات و ... به سرزمین های دیگر اتخاذ نشده است؟!

در اینکه روسیه و پوتین با تجاوز نظامی به اوکراین، دنیا را به سمت جنگ و خونریزی برده اند شکی نیست اما یادمان نرود در همین نزدیکی زنان و کودکان یمنی سالهاست زیر بمباران شدید ائتلاف عربستان و امارات قرار دارند! اسرائیل بیش از نیم قرن است که فلسطین ، سوریه و لبنان را صحنه جنگ کرده و چه بسیار مردم بی گناهی که در این فجایع به خاک و خون کشیده شده اند.

نسل کشی و نقض مکرر حقوق بشر مسلمانان اویغور توسط حکومت چین که به آوارگی و‌کشتار بیش از یک میلیون نفر منجر شده است و دهها مورد جرم و جنایت علیه بشریت در دنیای امروز زخ می دهد اما تنها جایی که رگ گردن غیرت مندان دنیا را باد کرده است اتفاقات اکراین است!

۸۱ نفر را در عربستان گردن زدند اما هیچ کس در اتحادیه فوتبال انگلیس به مالکین سعودی نیوکاسل کنایه هم نزد! انگلیس همان جایی ست که حکم به توقیف اموال آبرامویچ مالک چلسی داده و آخرین قهرمان باشگاهای اروپا و جهان را در شوکی بزرگ فرو برده است اما نسبت به باشگاه نیوکاسل با مالکیت افراد وابسته به بن سلمان ولیعهد سعودی هیچ تحریم و توقیفی اعمال نمی کند!

اگر دنیای ورزش رویه ضد جنگ و جنایت در پیش گرفته باشد اول باید تکلیف سلاخی شدن جمال خاشقچی توسط افراد بن سلمان در کنسولگری عربستان در ترکیه روشن می شد! اگر اموال مالک روسی چلسی صرفا به خاطر ملیتش و نه جنایتکار بودنش توقیف می شود، نسبت به اعمال و جنایت های بن سلمان چه تصمیمی باید گرفت؟!

این اتفاقات متناقض به سان افتادن نقاب از چهره پر تزویر و فریبکار مدعیان حقوق بشر است که پشت ورزش پنهان شده اند.آنها نگاهی دو گانه به مسائل مشابه دارند که اگر دیدی از سر دلسوزی و انسانیت داشتند هیچ تفاوتی مابین کشته شدگان غیر نظامی هیچ جنگ و تجاوز و جنایتی قائل نمی شدند.

نظرات بینندگان