arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱

الاخبار به نقل از منابع آگاه: تأسیسات صادراتی نفت عربستان، هدف بعدی ارتش یمن است

الاخبار به نقل از چند منبع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نکرد،‌ خبر داد: «خسارت‌های حملات آتی بیشتر است و حمله مفاصل مهم تأسیسات صادرات نفت عربستان را در بر خواهد گرفت که تعمیر آن برای ریاض به روزها یا ماه‌ها خواهد کشید».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع آگاه خبر دادند که حملات آتی ارتش یمن علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی شدیدتر از عملیات‌های پیشین خواهد بود.

روزنامه «الاخبار»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از منابع آگاه خبر داد: «در شرایطی که کشورهای متجاز عربستان و امارات بر تشدید محاصره علیه مردم یمن اصرار می‌ورزند و از ورود کشتی‌های نفتی جلوگیری می‌کنند، عملیات شکستن محاصره در مرحله آتی دردناک خواهد بود».

این روزنامه لبنانی در ادامه با اشاره به اینکه کشتی‌هایی که اخیرا ریاض آن‌ها را توقیف کرده است،‌ نوشت: «آخرین کشتی امدادی‌ای که ۲۹هزار تن بنزین با خود حمل می‌کرد، روز دوشنبه، در مجاور سواحل الحدیده توقیف شد؛ با آنکه این کشتی در جیبوتی مورد بازرسی‌های بین‌المللی قرار گرفته بود و تیم سازمان ملل متحد برای ورود آن به بندر الحدیده مجوز عبور داده بود».

طبق این گزارش، «برخی ناظران بر این باورند که تداوم دزدی‌دریایی عربستان سعودی به نیروهای صنعاء انگیزه بیشتری برای انجام عملیات‌های بزرگ‌تر در عمق خاک عربستان خواهد داد که این بار تأسیسات صادرات خارجی آرامکو را نیز مستثنی نخواهد کرد».

الاخبار به نقل از چند منبع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نکرد،‌ در این خصوص خبر داد: «خسارت‌های حملات آتی بیشتر است و حمله مفاصل مهم تأسیسات صادرات نفت عربستان را در بر خواهد گرفت که تعمیر آن برای ریاض به روزها یا ماه‌ها خواهد کشید».

نظرات بینندگان