arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

سرزمین‌های دیدنی که مُمِد حیات و مفرح ذات آدمی‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرزمین‌های دیدنی که مُمِد حیات و مفرح ذات آدمی‌اند

انسان باید چند روز در ماه را به استراحت بپردازد تا قادر باشد، همیشه با انرژی کافی کارهای روزمره خود را انجام دهد.

برای استراحت، بهتر است مکانی را انتخاب کنید که ازلحاظ روحی و جسمی به بازیابی توان ازدست‌رفته شما کمک کند. بهترین مکان برای گذراندن روزهای تعطیل، منطقه‌ای است که از انواع امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار باشد. این مطلب باهدف آشنایی شما با سرزمین‌های دیدنی که ممد حیات و مفرح ذات آدمی‌اند، نوشته‌شده است که امیدواریم از مطالعه آن لذت ببرید.

شمال، حتی نظر گردشگران خارجی را نیز جلب کرده است

ناحیه شمال ایران دارای مراتع و جنگل‌های سرسبز فراوانی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. وجود دریاچه خزر ازیک‌طرف و رشته‌کوه سربلند البرز از سوی دیگر، جلوه‌ای کم‌نظیر به این منطقه بخشیده است.

زیبایی‌های این منطقه آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان آنها را در چند جمله بیان کرد. تقریبا می‌توان گفت که هرروزه مهمانان زیادی از داخل و خارج از ایران، به سمت شمال کشور سفر می‌کنند تا اوقات به‌یادماندنی کنار عزیزان خود و در منطقه‌ای زیبا داشته باشند.

وجود صخره‌های مرجانی، تالاب‌های فراوان، جنگل‌های زیبا مانند جنگل گیسوم، انواع حوضچه نمکی، تعداد زیادی دلتا، منظره زیبای دریا و... باعث شده تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی، این منطقه را به‌عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کنند. استفاده از امکانات رفاهی موجود در این ناحیه باعث می‌شود هرگونه استرس از مسافران دور شود. درصورتی‌که پیش از مسافرت، به اجاره ویلا در شمال بپردازید؛ اقامتی بدون دغدغه پیشروی شما خواهد بود.

تاکنون تنها به طبیعت زیبای شمال کشور اشاره کردیم، در ادامه تعدادی از مکان‌های دیدنی و تفریحی این منطقه را نام می‌بریم:

  • موزه میراث واقع در گیلان
  • ساختمان شهرداری رشت
  • منطقه گردشگری و تفریحی بندر انزلی
  • شهر زیبای ماسوله با منازل پلکانی
  • قلعه ‌رودخان
  • تل کابین نمک‌آبرود
  • متل قو
  • زیارتگاه خالد نبی
  • برج گنبد قابوس

کیش، فقط یکی از جذابیت‌های خلیج‌فارس

مسافرت به جنوب کشور و قدم زدن در ساحل زیبای دریای خلیج‌فارس نیز جذابیت‌های بی‌شمار مختص به خود را دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات افراد می‌تواند در مسافرت به جزیره کیش رقم بخورد؛ اما باید پیش از حضور در این منطقه حتما اقدامات اولیه مانند اجاره سوئیت در کیش، بررسی وضعیت هوای منطقه و... را انجام دهید.

سرزمین‌های دیدنی که مُمِد حیات و مفرح ذات آدمی‌اند

یکی از مکان‌های دیدنی جزیره کیش دره پرتغالی‌ها است که به دلیل دارا بودن درخت انجیر معابد با سن بسیار زیاد، آب‌انبار و شهر تاریخی حریره، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. پایاب یکی دیگر از مکان‌های دیدنی کیش است که درگذشته محل عبور آب قنات بوده و بیش از 2000 سال قدمت دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان از بازدید بافت زیبا و سنتی آن چشم‌پوشی کرد. به دلیل زیاد بودن مکان‌های دیدنی کیش، در ادامه برخی دیگر از آنها را فقط نام می‌بریم:

  • قلعه جنی کیش (با داستان‌هایی بسیار عجیب)
  • موزه خلیج‌فارس
  • کشتی یونانی
  • شهر کاریز (یکی از زیباترین شهرهای زیرزمینی ایران)
  • خانه اعیانی (مربوط به دوران ایلخانی)
  • باغ پرندگان
  • پارک دلفین

کردان، از نزدیک‌ترین ییلاقات اطراف تهران

در بیشتر سایت‌ها معمولا به معرفی مکان‌های دیدنی همه استان‌ها پرداخته می‌شود؛ اما کمتر به مکان‌های تفریحی و دیدنی استان تهران و کرج اشاره می‌شود.

سرزمین‌های دیدنی که مُمِد حیات و مفرح ذات آدمی‌اند

یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته، اقامت در ویلا کردان است. یکی از ییلاقات نزدیک به تهران، کردان نام دارد که در اصل جز استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود؛ بااین‌حال مقصد آخر هفته بسیاری از تهرانی است. این منطقه 25 کیلومتر با شهر کرج و 65 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. کردان در نزدیکی اتوبان تهران - قزوین قرار دارد؛ اما بااین‌وجود از هوایی پاک و مطبوع برخوردار است.

داخل شهر تهران مکان‌های تاریخی و دیدنی مانند انواع کاخ، پارک تفریحی و... وجود دارد. بهتر است بدانید اگر کمی از شهر تهران و دود آن فاصله بگیرید، مناطق تفریحی و سرسبز زیادی را مشاهده می‌کنید. این مناطق به نوبه خود می‌توانند به یک تفریحگاه مناسب جهت فرار از استرس کار و روزانه پایتخت تبدیل شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان به هوای خنک در تابستان، سکوت دل‌نشین، منظره زیبا (شامل درختان زیاد) و... اشاره کرد. از دیگر علت‌های جذب ورزشکاران و توریست‌ها به کردان می‌توان به دریاچه کردان، پل بانو صحرا (ساخته‌شده در دوران صفوی)، برج مقبره کردان، امامزاده بی‌بی شهربانو، آموزش پرواز با استفاده از پاراگلایدر، ارتفاعات کهار که حدود 4000 متر ارتفاع دارد و... اشاره کرد.

کلام آخر

از شمال تا جنوب ایران مکان‌های دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد که نمی‌توان تنها با نام بردن تعدادی از آنها سخن را به پایان رساند؛ به همین دلیل در این مطلب تنها به معرفی سه منطقه زیبای ایران پرداختیم. شمال ایران با قرار گرفتن بین رشته‌کوه البرز و دریاچه خزر، همیشه سرسبز و زیبا است. جنوب ایران در فصل سرد سال بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات است و منطقه کردان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی در اطراف تهران به شمار می‌رود. امیدوارم بامطالعه این مطلب اطلاعات کافی در مورد این مناطق کسب کرده باشید.

نظرات بینندگان