arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۱ فروردین ۱۴۰۱؛ از رد شدن پیشنهادهای ایران و آمریکا به یکدیگر تا رکورد زدن شاخص فلاکت در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


رکورد زدن شاخص فلاکت در ایران
شاخص فلاکت به‌عنوان مجموع نرخ تورم و نرخ بیکاری از ۳۳٫۸درصد در پایان سال ۹۰به رقم ۴۹٫۶درصد در پایان سال ۱۴۰۰رسیده که بالاترین شاخص فلاکت در طول ۱۱سال گذشته است.


توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق
رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد. مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است و ۱۱ خدمه خارجی آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۷۵۷ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۴۹ نفر نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور از ابتدای شیوع آن در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تاکنون به ۷ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۴۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۵۷۷ نفر رسید.


تلاش موافقان طرح صیانت برای جلوگیری از بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس
جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توییتی از تلاش موافقان طرح صیانت برای جلوگیری از بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس خبر داد. او ادامه داد: «این گفتار و کردار شماست که به اعتماد ملت ایران نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند.»


پیشنهاد میزبانی کیش و قشم از هواداران جام جهانی
وزیر ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. سجادی تاکید کرد: یکشنبه هفته جاری وزیر راه قطر برای مذاکره در جهت میزبانی ایران از هواداران جام جهانی قطر در جزیره کیش حضور خواهند یافت.


محیط زیست: کلنگ زنی پتروشیمی میانکاله اعتبار ندارد
علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: کلنگی که برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی در میانکاله به زمین زده شد از نظر ما با توجه به اینکه پروژه مجوز محیط زیستی ندارد، فاقد اعتبار است.


رد شدن پیشنهادهای ایران و آمریکا به یکدیگر
لارا روزن در خبرنامه «دیپلماتیک» نوشت: منابع دیپلماتیک به من می‌گویند که انتظار می‌رفت ایالات متحده در روزهای اخیر پیشنهادی جدید به ایران ارسال کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. دیروز (8 آوریل) یک دیپلمات غربی به من گفت: "به نظر می رسد ما هنوز منتظر پاسخ های ایالات متحده هستیم. اما همه چیز دارد گیج کننده می شود. منابع گفتند، پیشنهاد ایالات متحده در پاسخ به پیشنهادی از سوی ایران است که انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در اوایل هفته گذشته به واشنگتن ارائه کرد، که ایالات متحده آن را کاملا غیرقابل قبول خواند. پیشنهاد ایران، از طریق مورا، به دنبال عدم پذیرش ایده ایالات متحده توسط تهران بود. براساس طرح آمریکا، قرار بود در ازای حذف سپاه از لیست سازمان های تروریستی، دو طرف توافق کنند که مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند.


عمران خان از نخست وزیری پاکستان عزل شد
عمران خان اولین نخست وزیر پاکستان در تاریخ این کشور شد که با رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شده است. تنها راه پیش‌بینی شده در قانون اساسی پاکستان برای برکناری رئیس دولت، استیضاح نخست وزیر و عدم رای اعتماد به اوست.

نظرات بینندگان