arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

جانشین دبیر کل حزب الله : هر اولویتی غیر از مقاومت، نوعی وقت کشی به نفع اسرائیل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله، طی سخنانی در کنفرانس فلسطین؛بیداری ملت ها با تاکید بر تهدید جهانی وجود اسرائیل، این رژیم را  نه تنها دشمن فلسطینیان و اعراب و مسلمانان بلکه تهدیدی برای همه مردم دنیا و صلح جهانی دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی خاورمیانه از بیروت، شیخ نعیم قاسم بعنوان آخرین سخنران کنفرانس مذکور با تشریح شرایط مقاومت در منطقه و عرصه بین المللی سخنان خود را در چهار محور بیان داشت:نخست اینکه وقتی از بازگشت فلسطینیان به فلسطین سخن می گوییم مقصودمان همه ی فلسطین از نهر تا بحر است. دوم اینکه منظور از گزینه مقاومت جنبه نظامی آن است و جنبه های فرهنگی و سیاسی در اولویت های بعدی آن قرار دارد و مقاومت بدون جنبه نظامی مردود است.نکته سوم این که ما به قدر توانمان مقاومت میکنیم و در این راه عجله ای نداریم حتی اگر تحقق این پیروزی چند دهه به طول انجامد.و چهارم اینکه ممکن نیست حزب یا گروهی در مسیر صحیح حرکت کند مگر اینکه حامی آرمان فلسطین باشد.

وی افزود مقاومت توأم با سلاح است و لبنان بدون سلاح لبنانی ضعیف خواهد بود در حالیکه ما معتقدیم لبنان قوی صخره محکمی در برابر اسرائیل است.

قائم دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: لبنان با مجاهدت مردم و ارتش و مقاومت آزاد شد نه با قطعنامه 425.از سال 2006 نیز به خاطر همین ایستادگی است که تا امروز اسرائیل جرئت تعرض به این کشور را نداشته است.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حضور سرکار خانم دکتر مصطفوی فرزند امام خمینی (ره) در این کنفرانس حمایت های جمهوری اسلامی ایران را از جبهه مقاومت ستود و گفت: مردم مجاهد ایران با پشتیبانی خود از آرمان فلسطین به آن حیات، انگیزه و توان بخشیدند.

نظرات بینندگان