arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

تحصن مصري‌ها در التحرير دراعتراض به تاخير دراعلام نتايج انتخابات و افزايش اختيارات نظاميان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معترضان مصري با تحصن در ميدان التحرير خشم خود را نسبت به افزايش اختيارات شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر و صدور متمم قانون اساسي از سوي اين شورا و هم‌چنين به تاخير افتادن اعلام نتايج نهايي انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كردند.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت اينترنتي المحيط، هزاران تن از تظاهركنندگان مصري در ميدان التحرير چادر زده و با تحصن در اين ميدان و سر دادن شعارهايي عليه شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر اعتراض خود را نسبت به صدور متمم قانون اساسي از سوي اين شورا و افزايش اختيارات نظاميان نشان دادند.

اين معترضان كه از تمام استان‌هاي مصر براي مشاركت در تحصن ميدان التحرير به اين منطقه آمده‌اند خواهان تحويل دادن قدرت به دولت منتخب از سوي شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر شدند.

اخوان‌المسلمين و گروه‌هاي انقلابي اين كشور نيز مصري‌ها را به مشاركت در اين تحصن نامحدود در ميدان التحرير فراخواندند.

تعداد مصري‌هايي كه در اعتراض به انحلال پارلمان و صدور متمم قانون اساسي از سوي شوراي نظامي در ميدان التحرير تحصن كرده‌اند بعد از به تاخير افتادن اعلام نتايج انتخابات افزايش يافته است.

از سوي ديگر يك منبع قضايي اعلام كرد، كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر حق ندارد كه در اعلام نتايج آراء دور دوم انتخابات بيش از سه روز تاخير كند.

وي در ادامه افزود: بر اساس ماده 39 قانون انتخابات بعد از گذشت سه روز از انتقال آراء اخذ شده به كميته انتخاب، اين كميته وظيفه دارد نتايج را اعلام كند و نتايج را در روزنامه‌هاي رسمي منتشر سازد.

اين منبع قضايي تاخير در اعلام نتايج را اقدامي خلاف قانون برشمرد و تاكيد كرد: شوراي نظامي حاكم مصر به دنبال آن است كه نتايج را به نفع احمد شفيق، آخرين نخست وزير دوره حسني مبارك اعلام كند.

ناظران از كميته عالي انتخابات خواستند تا نتايج انتخابات را كه قرار بود امروز(پنجشنبه) اعلام شود به تاخير نيندازد.

محمد ممتاز، عضو كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر تاكيد كرد: به دليل پايان نيافتن بررسي 400 شكايت مطرح شده از سوي دو نامزد انتخابات رياست جمهوري اعلام نتايج با تاخير روبرو خواهد شد.
نظرات بینندگان