arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

آیا برای مهاجرت نیاز به وکیل مهاجرت است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا برای مهاجرت نیاز به وکیل مهاجرت است؟

اگر مانند اکثر متقاضیان مهاجرت فکر می‌کنید که نیازی به استخدام یک مشاور یا وکیل مهاجرت ندارید، باید بگوییم که ممکن است کارهایی باشد که انجام آنها از عهده شما خارج باشد. با این حال، هر سال ده‌ها هزار متقاضی مهاجرت سراغ استخدام وکیل مهاجرت کاربلد می‌روند تا بتوانند سریع‌تر و مطمئن‌تر کارهای خود را پیش ببرند.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، وکیل‌های مهاجرتی با داشتن اطلاعات جامع و کامل در مورد روش های مختلف موفقیت پرونده های مهاجرتی، می تواند شما را در امر مهاجرت یاری کند. همان طور که می دانید، استفاده از وکیل مهاجرت برای مهاجرت واجب نیست. شما قادر خواهید بود که خودتان به تنهایی به دنبال کارهای پرونده مهاجرتی خود باشید. با این حال کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی، پرونده شما را به موفقیت نزدیک تر کرده و سرعت پیشرفت کارهای مهاجرتی شما را دو چندان خواهد کرد.

انتخاب یک وکیل مهاجرت کاردرست و باتجربه تاثیر بسزایی در پیشبرد صحیح روند مهاجرت خواهد داشت. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا به وکیل مهاجرت نیاز دارید.

در حالی که از کاغذبازی‌هایی معمول تنفر دارید، از راحتی لذت می‌برید

با کمک یک وکیل مهاجرت، بر حسب مورد، زمان بیشتری برای تمرکز بر روی چیزهای مهم مانند کار، تحصیل یا خانواده خود خواهید داشت. این دلیل کافی برای برخی افراد برای همکاری با مشاور یا وکیل است.

احتمالاً برای اولین بار فرم‌های مهاجرتی زیادی را برای برنامه مهاجرتی خود پر می‌کنید. با این حال، یک مشاور یا وکیل با تجربه باید با تک تک سوالات در آخرین فرم‌ها به خوبی آشنا باشد و اگر مطمئن نیستید که دقیقاً چه مدارکی را باید جمع آوری کنید یا چگونه، یک مشاور یا وکیل خوب می‌تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند. اگر می‌خواهید کسی به شما کمک کند تا این کارها را انجام دهید، راحت است که یک مشاور یا وکیل مهاجرت در کنارتان باشد تا به شما کمک کند. این کاری است که آنها برای امرار معاش انجام می‌دهند.

علاوه بر این، همه چیز به فرم‌ها و کاغذبازی‌های ختم نمی‌شود. در مورد دانش تخصصی چطور؟ یک وکیل باتجربه به اندازه‌ای چندین سال کار کردن در این حوزه دانش کسب کرده که شکاف‌های اطلاعاتی شما را به خوبی می‌تواند پر کند.

قبلا رد شده‌اید

اگر قبلاً از ورود به کشوری منع شده باشید، باید نامه‌ای از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کشور مقصد دریافت کرده باشید که دلیل آن را توضیح دهد. اغلب، درخواست‌ها به دلیل مدارک ناقص یا اشتباه رد می‌شوند، یا مشخص می‌شود که شما در وهله اول واجد شرایط درخواست نیستید، یا به این دلیل که یکی از افسران از کلیت شما راضی نبوده است.

فرقی نمی‌کند که مشکل چه است، احتمالاً نمی‌خواهید همان اشتباه را دوباره تکرار کنید یا یک اشتباه کاملاً جدید را انجام دهید. اینجاست که یک مشاور یا وکیل مهاجرت می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

شما مرتکب جرمی شده‌اید یا به آن محکوم شده‌اید

برای اینکه از نظر کیفری در کشور مقصد مجرم شناخته شوید، لازم نیست بانکی را سرقت کرده باشید یا مرتکب قتل شده باشید - برخی جرایم جزئی نیز می‌توانند شما را در لیست سیاه قرار دهند. بنابراین، برای مثال، اگر محکوم به رانندگی خطرناک یا سرقت کوچک هستید، ممکن است این موارد در درخواست شما مشکل ایجاد کنند.

راه‌هایی برای غلبه بر محکومیت کیفری و تایید ورود به برخی کشورها وجود دارد، اما نیاز به دانش تخصصی دارد. یک مشاور یا وکیل مهاجرت ممکن است این دانش را داشته باشد و به متقاضیان در این مواقع کمک می‌کند.

حتی برخی افراد نگرانی‌هایی در مورد عدم پذیرش پزشکی دارند. سیاست‌های مهاجرتی کشورها، ورود افرادی را که وضعیت سلامتی آنها ممکن است خطری برای سلامت یا ایمنی عمومی باشد یا تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی یا اجتماعی داشته باشد، ممنوع می‌کنند. با این حال، خبر بد این است که برخی از متقاضیان همچنان از نظر پزشکی غیرقابل پذیرش در برخی کشورها تلقی می‌شوند.

اگر نگرانی سلامتی دارید، توجه داشته باشید که لزوماً این وضعیت شما نیست که مشکل‌ساز است، بلکه هزینه درمان آن بیماری در طول زمان یا هر خطر بالقوه‌ای است که ممکن است برای دیگران ایجاد کند. مشاوران و وکلای مهاجرت، پزشک نیستند، اما اغلب در ارزیابی عدم پذیرش بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پزشک شما، از طریق متقاضی (یعنی شما) تجربه دارند.

سراغ درخواست مهاجرت در شرایط پیچیده را دارید

برخی کشورها برای ورود بسیاری از متقاضیان شرایط سخت و پیچیده‌ای دارند و این سختی برای برخی گروه‌ها نیز بیشتر است. بسیاری که به دنبال گرفتن ویزای کار هستند، باید به خوبی از شرایط کار و پذیرش کشور مقصد باخبر باشند.

برخی از برنامه‌های مهاجرتی پیچیده‌تر از برنامه‌های دیگر هستند و این یک واقعیت است. اگر امروز سردرگم هستید، یا می‌خواهید در آینده از سردرگمی جلوگیری کنید، بهترین ایده این است که خدمات مهاجرتی خود را به وکیل مهاجرتی ماهر و کاربلد بسپارید.

منبع: iranianexchange.com

نظرات بینندگان