arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

خطیب‌زاده: گفت‌وگوهای ایران و عربستان جدی و رو به جلو بود / هنوز در نقطه دیدار وزرای خارجه نیستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که گفت‌وگوهای روز پنجشنبه در بغداد بین ایران و عربستان جدی، مثبت و رو به جلو بوده است. او گفت: چارچوب‌هایی که از ابتدا پیش بینی شده بود مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوها جدی بود و اگر به سطح سیاسی ارتقا پیدا کند شاهد پیشرفت‌ها در چارچوب مذاکرات خواهیم بود. هنوز در نقطه دیدار وزرای خارجه نخواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که گفت‌وگوهای روز پنجشنبه در بغداد بین ایران و عربستان جدی، مثبت و رو به جلو بوده است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: گفت‌وگوهای ایران و عربستان دور در بغداد با تلاش‌هایی که دولت عراق انجام داده بود و تمهیدات و مساعدت‌های دولت عمان در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود.

او گفت: چارچوب‌هایی که از ابتدا پیش بینی شده بود مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوها جدی بود و اگر به سطح سیاسی ارتقا پیدا کند شاهد پیشرفت‌ها در چارچوب مذاکرات خواهیم بود. هنوز در نقطه دیدار وزرای خارجه نخواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مذاکرات ایران و عربستان هم خاطرنشان کرد: ما در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای با هیأت اعزامی عربستان گفت‌وگوهایی انجام دادیم و ان‌شاءالله حج برگزار می‌شود و گفت‌وگوها حاکی از این است که شاید نزدیک به ۴۰ هزار نفر اعزام خواهند شد و موضوعات دیگری در دستورکار بوده که در حال انجام است.

نظرات بینندگان