arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

قرائتی: روشنفکرترین انسانها،مذهبی‌‌ هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول ستاد اقامه نماز کشور و رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: روشنفکرترین انسان‌های روی کره زمین مذهبی‌ها هستند و نیز عقل می‌گوید که باید متدین بود.

 به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسن قرائتی بعدازظهر امروز در راستای سلسله نشست‌های تخصصی مهدویت که در دانشکده علوم و فنون دریایی سپاه جواد الائمه(ع) این شهرستان برگزار شد، ابراز داشت: وزن خلقت امنیت است و خداوند نیز درباره عبادت کردن فرمود:« عبادت کنید چون شما را آفریدم و عبادت کنید چون به شما امنیت دادم».
 
وی اظهار داشت: هیچ انسانی نباید خود را بهتر از دیگران بداند و هر کسی خود را بهتر از دیگران بداند مستکبر است.
 
قرائتی بیان داشت: در دنیا همه چیز از قدرت و توان جسمی، مال و ثروت، منصب و مقام محدود است اما آنچه که نامحدود و تمام نشدنی بوده نیت است و این همواره بی‌نهایت است پس باید همیشه نیت‌های خود را میلیونی کنیم و کار خود را کم نکنیم.
 
وی به رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با هدف و نیت مشخص به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و هدف و نیت آنها مشخص است و می‌دانند برای چه رفتند اما سرانجام دشمن اینگونه نیست و در آخرت به سزای عمل می‌رسد.
 
مسئول ستاد اقامه نماز کشور عنوان داشت: روشنفکرترین انسان‌های روی کره زمین مذهبی‌ها هستند و نیز عقل می‌گوید که باید متدین بود.
 
وی اظهار داشت: در اسلام چیزی به نام فارغ‌التحصیل نداریم و این کتاب الهی نیز می‌گوید "ای پیامبر از خداوند طلب علم زیاد کن" که این نشان از نامحدود بودن علم است.
 
قرائتی در ادامه به مبحث "حق‌الناس" در اسلام پرداخت و افزود: اگر انسان حق کسی را تضییع کرده است و ضرری به او رساند لازم است حتی اگر مدت‌ها از زمان آن موضوع گذشته باشد از فرد متضرر طلب بخشش کند و نیازی هم ندارد که خود را معرفی کند بلکه کافی است حق تضییع شده او را برگرداند.
 
وی ادامه داد: در نماز 46 مسئله حقوقی وجود دارد که آنها را کتابت کردم که در آن به رعایت حقوق دیگران در نماز اشاره شده است.
نظرات بینندگان