arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

پلیس: طالبان به وعده ممنوعیت کشت خشخاش عمل نکرده اند / آماده ایم تجربیات خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در اختیار آن‌ها قرار دهیم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: براساس وعده‌ای که طالبان یک ماه پیش درباره اعمال محدودیت و ممنوعیت کشت خشخاش و تولید تریاک داده بودند، اما متاسفانه تا به امروز ما نشان مثبتی در این زمینه ندیده ایم و روند ورود مواد مخدر همچنان به کشور ما و سایر کشور‌ها برقرار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران صبح امروز با هند تفاهم نامه‌ای به منظور همکاری‌های مشترک امضا کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در خصوص مفاد این تفاهم نامه گفت: این همکاری‌های مشترک در زمینه عملیات، تبادل اطلاعات به موقع و به لحظه، همچنین فراهم آوردن شرایط دستگیری و استرداد اتباع دو کشور به امضا رسید.

سردار کریمی افزود: پلیس ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در بین کشور‌های همسایه شناخته شده است و همین امر سبب شده پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور هند در خصوص دریافت تجربیات در زمینه سگ‌های مواد یاب، جاسازی مواد مخدر و مبارزه با آخرین شیوه و شگرد قاچاق مواد مخدر از ما اطلاعات دریافت کند.

وی گفت: متقابلا ما هم تجربیاتی درباره مبارزه با مواد روان گردان، پیش ساز‌ها در فضای مجازی از پلیس هند اطلاعاتی دریافت کردیم.

پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در حاشیه این مراسم افزود: براساس وعده‌ای که طالبان یک ماه پیش درباره اعمال محدودیت و ممنوعیت کشت خشخاش و تولید تریاک داده بودند، اما متاسفانه تا به امروز ما نشان مثبتی در این زمینه ندیده ایم و روند ورود مواد مخدر همچنان به کشور ما و سایر کشور‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در صورت اعلام نیاز از سوی طالبان تجربیات خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

سردار کریمی در پایان از کشف بیش از ۲۵ هزار کیلوگرم مواد روان گردان شیشه در سال ۱۴۰۰ که از کشور افغانستان به ایران وارد شده بود خبر داد و گفت: این حجم واردات رکورد جدیدی ثبت کرده است.

نظرات بینندگان