arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

معرفی بهترین ضدجوش ها + نقد و بررسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه‌ی ما به زیبایی پوستمان اهمیت زیادی می‌دهیم و داشتن پوستی صاف و بدون جوش یک دغدغه همیشگی است. جوش و آکنه صورت فارغ از دوران بلوغ و نوجوانی، در سنین دیگر نیز به دلایل مختلف می‌تواند شایع باشد و اعتماد به نفس فرد را تحت تأثیر قرار داده و موجب سرخوردگی او شود. بروز جوش و آکنه می‌تواند علل مختلفی همچون افزایش چربی پوست، تغییرات هورمونی و وجود میکروب و آلودگی بر روی پوست داشته باشد که البته لازم به ذکر است اختلالات هورمونی باید توسط دکتر متخصص با انجام آزمایش‌های مرتبط ریشه‌یابی و درمان شود.

استفاده از انواع کرم و محصولات ضد آکنه یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری و درمان آکنه و جوش‌های پوستی است. این محصولات با کاهش و کنترل چربی غدد چربی و از بین بردن باکتری‌های سطح پوست مانع از بروز جوش و آکنه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی بهترین ضد جوش‌ها برای پوست‌های چرب، حساس و مستعد جوش بپردازیم.

معرفی بهترین ضدجوش ها + نقد و بررسی

مهم‌ترین ترکیبات کرم ضد جوش چیست؟

هنگام تحقیق برای خرید بهترین کرم‌های ضد التهاب و ضد آکنه باید به ترکیبات آن توجه نمود. بنزوئیل پراکسید یکی از ترکیبات مهم انواع کرم‌ها و ژل‌های ضد آکنه است که برای خشک کردن جوش‌های موجود و جلوگیری از بروز جوش‌های جدید استفاده می‌شود و همچنین از تجمع باکتری‌های ایجادکننده آکنه جلوگیری می‌کند. رزورسینول نیز در ترکیبات برخی از محصولات ضد جوش وجود دارد که جهت از بین بردن سلول‌های مرده پوست کاربرد دارد.

علاوه بر این موارد، اسیدسالیسیلیک یکی از ترکیبات ضروری این دسته از محصولات است که مانع از مسدود شدن منافذ باز پوست می‌شود.

چگونه بهترین کرم ضد جوش را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کرم ضد آکنه باید به موارد مختلفی همچون نوع آکنه توجه کرد. انواع آکنه‌ها می‌توانند از نوع التهابی و غیرالتهابی باشند. همچنین علل بروز جوش و آکنه، عامل مهم دیگری در انتخاب این محصول است. برخی از مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش عبارتند از:

  • چرب بودن پوست، بیش از حد طبیعی
  • تجمع آلودگی و میکروب‌های محیطی بر روی پوست
  • به وجود آمدن التهاب در سطح پوست
  • بسته شدن مجاری غددی زیرپوستی

نوع پوست، سن بیمار و همچنین سایر داروهایی که بیمار مصرف می‌کند، هنگام خرید کرم ضد آکنه باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی چند برند محبوب در این زمینه بپردازیم.

معرفی بهترین ضدجوش ها + نقد و بررسی

سرم  ضد آکنه لافارر

سرم  ضد آکنه لافارر حاوی ترکیبات مؤثری همچون آزلائیک اسید، روغن درخت چای، ویتامین آ و ترکیبات ارگانیک بوده که قادر به رفع آکنه‌های خفیف تا متوسط ولگاریس و نیز بهبود عارضه پوستی خواهد بود. ضد جوش لافارر علاوه بر رفع آکنه و تغییر رنگ ناشی از جای جوش، برای نواحی مستعد آکنه نیز مناسب است.

آزلائیک اسید موجود در این محصول با خاصیت ضد باکتریایی خود به تنظیم ترشح چربی و رفع تغییر رنگ ناشی از آثار به جا مانده از آکنه کمک قابل توجهی می‌کند. شما می‌توانید این ژل را با حجم 20 میل و قیمت مناسب از فروشگاه خانومی سفارش دهید و در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

ژل ضد جوش نوتروژینا

جوش زدن قبل از مهمانی‌ها و مراسمات مهم برای هیچ کس خوشایند نیست. ژل نوتروژینا یکی از قوی‌ترین ضد جوش‌های موجود در بازار است که در مدت زمان کمتر از 4 ساعت به بستن منافذ باز و درمان جوش‌های صورت می‌پردازد و فاقد ترکیبات آلرژی زا است. این ژل همچنین با درمان جای جوش ( اسکار ) که معمولاً قرمز رنگ است، برای داشتن ظاهری شفاف و شاداب در پوست بسیار کمک‌کننده است.

ضد جوش نوتروژینا علاوه بر تأثیراتی که در رفع جوش دارد، بعد از یک دوره استفاده منظم موجب لایه‌برداری ملایم پوست شده و باعث کم‌رنگ‌تر شدن جای جوش‌های قدیمی و لکه‌های پوستی می‌شود.

کرم ژل ضد جوش ام کیو

این محصول ضد آکنه ام کیو علاوه بر درمان انواع جوش‌های زیر پوستی، سر سیاه و سرسفید، جای جوش را نیز از بین می‌برد. این کرم ژل با لایه برداری ملایم پوست باعث نفوذ کرم به لایه‌های عمیق پوست می‌شود. این کرم همچنین منافذ باز پوست را کوچک کرده و ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند و با مات جلوه دادن پوست مانع براق شدن آن می‌شود.

کرم ضد جوش رنگی ویتالیر

کرم ضد آکنه اکتی ویت ویتالیر در دو رنگ طبیعی و کارامل برای مصرف روزانه انواع پوست چرب و مختلط مناسب است. این کرم با بافتی سبک و ساختاری مشابه کرم پودر، سطح پوست را یکسان کرده و حاوی ترکیبات مات کننده و ضد آکنه و فاقد چربی و پارابن می‌باشد. این محصول حاوی روغن درخت چای بوده که با تنظیم چربی و کنترل منافذ پوستی، ترشح چربی را کنترل می‌کند و پوستی شاداب و بدون جوش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

معرفی بهترین ضدجوش ها + نقد و بررسی

طرز استفاده صحیح از محصولات ضد جوش

قبل از استفاده از محصولات ضد آکنه ابتدا با توجه به نوع پوستتان و میزان چرب بودن آن، از یک صابون و یا ژل مخصوص برای تمیز کردن پوست استفاده کنید تا از هرگونه آلودگی و یا مواد آرایشی پاک شود. پس از شستشو و خشک کردن پوست، مقدار مناسبی از کرم را صرفاً بر روی نقاط دارای جوش و آکنه زده و پخش کنید. بهتر است از مالیدن کرم به بخش‌های کاملاً سالم پوست جلوگیری شود چرا که برخی از ترکیبات کرم‌های ضد آکنه می‌توانند برای بخش‌های سالم پوست مضر باشند.

کلام آخر

در طول درمان آکنه صبور باشید چرا که برخی از درمان‌ها بلافاصله پاسخ می دهند، اما در برخی موارد ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به نتیجه مطلوب برسید. مراجعه به متخصص پوست تنها راه تشخیص کامل و دقیق نوع و شدت آکنه است و در برخی موارد به جز انجام یک درمان تخصصی زیر نظر پزشک متخصص راهی برای از بین بردن و کنترل کامل آکنه وجود ندارد.

خانومی اولین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی آرایشی بهداشتی و عطر است که با داشتن نمایندگی رسمی بیش از 250 برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی، تمامی محصولات را بدون واسطه، مستقیماً از تولیدکننده اصلی و یا وارد کننده رسمی برند دریافت نموده و عرضه می‌نماید، به این ترتیب اصالت کالا، قیمت و تاریخ انقضای درست محصول با اطمینان توسط خانومی تضمین شده و کلیه مالکیت حقوقی خانومی متعلق به شرکت تجارت خلاق هدف است. برای خرید انواع کرم و ژل ضد جوش و آشنایی با ویژگی‌های هریک از آنان به فروشگاه اینترنتی خانومی سر بزنید.

 

نظرات بینندگان