arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

با داهوا امنیت محیط خود را تضمین کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای افزایش امنیت محیط اولین اقدامی که باید انجام دهید انتخاب یک دوربین مداربسته خوب و باکیفیت است. اما کدام برند دوربین‌های خوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهد؟ کمپانی داهوا یکی از برندهای معتبر و پرآوازه در زمینه تولید دوربین مداربسته است. در این مقاله شما را با دوربین داهوا و برند داهوا بیشتر آشنا می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

با داهوا امنیت محیط خود را تضمین کنید!

کمپانی داهوا، یکی از معروف‌ترین برندهای دوربین مداربسته

کمپانی داهوا دارای بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در حوزه تولید و توسعه فناوری‌های امنیتی می‌باشد‌. این کمپانی توانسته در تحقیقات و طراحی تکنولوژی سیستم نظارت تصویری موفق باشد و بهترین تجربه را هم در سخت‌افزار و هم در نرم‌افزار برای کاربران به ارمغان آورد. شرکت داهوا کار خود را در سال ۲۰۰۲ با ارائه دستگاه DVRهای ۸ کانال Real-time شروع کرد و بعد از یک سال توانست دستگاه‌های DVR با ۱۶ کانال Real-time را به بازار عرضه کند.

این کمپانی از سال ۲۰۰۶ ساختار خود را تغییر داد و موفق به راه‌اندازی خط تولید در همه زمینه‌های حفاظتی مانند دوربین مداربسته، سرور و ... شد. این برند روزبه‌روز تلاش کرد تا محصولات پیشرفته‌تری را به بازار ارائه کند و در سال ۲۰۱۱ دستگاه دی‌وی‌آر با پلتفرم N6 را به بازار عرضه کرد. با ارائه این نوع دی‌وی‌آر خیلی سریع در بازار جهانی طرفداران بسیاری را به دست آورد. از دیگر دستگاه‌هایی که داهوا ارائه کرد می‌توان به  دستگاه آنالوگ XVR داهوا و دستگاه آی‌پی NVR داهوا اشاره کرد. این شرکت توانست برای نخستین بار در جهان، دستگاه دی‌وی‌آر با ۳۲ کانال فول D1 را تولید کند.

در ادامه شما را با انواع دوربین مداربسته داهوا آشنا می‌کنیم. دوربین مداربسته داهوا علاوه بر دارا بودن گواهینامه ISO9001 ، سیستم‌های مدیریت کیفیت، و بعضی از گواهینامه‌های بین المللی مثل UL، CE، FCC را نیز دارا می‌باشد. دوربین‌های مداربسته داهوا در اروپا، امریکا، ژاپن و همچنین تایوان با اعتبار بالا به فروش می‌رسد.

دوربین مدار بسته داهوا، تدبیری هوشمندانه برای حفظ امنیت محیط

در عصر حاضر با توجه به نیاز بسیاری که به دوربین مداربسته است کمپانی‌های بسیاری پا در این عرصه گذاشته‌اند و محصولات متنوعی را ارائه داده‌اند. همان طور که گفتیم یکی از برندهای معتبر در زمینه دوربین مداربسته کمپانی داهوا است که جزء ۱۰ برند معروف دنیا می‌باشد. لازم به ذکر است که برد و لنز دوربین‌های مداربسته داهوا از برند سونی بوده و در سری اکو و اقتصادی داهوا از لنز و برد فولهان استفاده شده است.

انواع داهوا از نظر شکل ظاهر

دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر شکل ظاهری و همچنین از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می‌شوند. در زیر انواع دوربین داهوا براساس شکل ظاهری و تکنولوژی را بررسی می‌کنیم تا شما متناسب با نیاز خود بهترین دوربین مداربسته داهوا را انتخاب کنید.

دوربین مدار بسته دام داهوا 

کلمه دام در لغت به معنای گنبد است. به همین جهت اسم این دوربین‌ها را دام گذاشته‌اند زیرا ظاهری گنبدی شکل دارند. کمپانی داهوا نیز دوربین‌های دام را ارائه داده است.

دوربین مدار بسته بالت داهوا 

کلمه بالت در لغت به معنی گلوله است، از این رو دوربین‌های استوانه‌ای شکل که ظاهری گلوله‌ای دارند را دوربین بالت می‌نامند. داهوا نیز دوربین‌های بالت بسیاری را به بازار عرضه کرده است‌.

باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید دوربین مداربسته، شکل ظاهری دوربین یکی از عوامل مهم در انتخاب دوربین مداربسته است. شما باید متناسب با محیط مورد نظر خود یکی از دوربین‌های دام یا بالت داهوا را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شکل ظاهر دوربین‌های داهوا باعث تفاوت در قیمت آن‌ها نیز شده است.

اما دوربین‌های داهوا از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به طور کلی دوربین‌های داهوا از نظر تکنولوژی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

دوربین مدار بسته آنالوگ داهوا

تکنولوژی آنالوگ اولین تکنولوژی به کار رفته در دوربین‌های مداربسته است. در این نوع دوربین کیفیت سیستم‌ها با توجه به تعداد خطی که در تصویر دیده می‌شد قابل اندازه‌گیری بود. در دوربین آنالوگ داهوا اطلاعات از طریق کابل کواکسیال انتقال می‌یافت. از آنجایی که این نوع دوربین‌ها دارای کیفیت پایین و نویزپدیری بالا و ... بودند، به طور کامل منسوخ شدند و دیگر توسط کمپانی داهوا تولید نمی‌شوند. اما به جای این دوربین‌ها می‌توانید دوربین‌های آنالوگ HDCVI داهوا را خریداری کنید که هم کیفیت بالایی دارند و هم دارای قیمت بسیار مناسبی هستند.

با داهوا امنیت محیط خود را تضمین کنید!

دوربین مدار بسته مگا پیکسلی HDCVI داهوا

کمپانی داهوا تکنولوژی آنالوگ را ارتقاء داد و دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی پیشرفته‌تری را وارد بازار کرد که بسیار متفاوت‌تر از دوربین‌های آنالوگ هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نوع دوربین با دوربین آنالوگ کیفیت بالای آن و واحد اندازه‌گیری آن است. کیفیت در این نوع دوربین براساس مگا پیکسل اندازه‌گیری می‌شود. این نوع دوربین مانند دوربین‌های آنالوگ برای منتقل کردن تصویر از کابل کواکسیال استفاده می‌کنند. کمپانی داهوا دوربین‌های مداربسته CVI را با این تکنولوژی به بازار عرضه کرده است. دوربین CVI داهوا دارای کیفیتی بالاتر از دیگر دوربین‌های مگا پیکسلی AHD است. مسلماً هر چه کیفیت دوربین بالاتر باشد قیمت دوربین مداربسته داهوا نیز بالاتر خواهد بود‌.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) داهوا

کمپانی داهوا برای دوربین‌های جدید خود از تکنولوژی تحت شبکه استفاده کرده است. این نوع دوربین‌ها با دو نوع دوربین قبل بسیار تفاوت دارند و پیشرفته‌تر هستند. مهم‌ترین تفاوت این نوع دوربین مداربسته با دیگر دوربین‌ها در انتقال ارتباط است که در این نوع دوربین از کابل شبکه استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت‌های دوربین‌های تحت شبکه با دو نوع قبلی می‌توان به نوع پردازش تصویر اشاره کرد‌. با توجه به این تفاوت‌ها به طبع قیمت دوربین‌های مداربسته تحت شبکه داهوا گران‌تر می‌باشد.

چرا باید دوربین مداربسته داهوا را بخریم؟

دوربین‌های مداربسته داهوا دارای مزایای بسیاری هستند که این مزایا ما را ترغیب به خرید از این کمپانی می‌کند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین‌ها داهوا در انواع مختلفی با کاربردهای بسیاری وجود دارند که دست شما را برای انتخاب دوربین مورد نظر خود باز می‌گذارند.
  • دوربین‌های مداربسته داهوا دارای  کیفیت تصویر بسیار عالی هستند. که این موضوع بسیار اهمیت دارد.
  • برند داهوا بسیار معتبر است و امتحان خود را پس داده است.
  • دوربین‌های داهوا دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار متنوعی هستند.

از معایب دوربین داهوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین‌های برند داهوا در برخی کشورها وجود ندارد.
  • دوربین مداربسته داهوا دارای قیمت نسبتا بالایی است.

قابلیت‌های خوب دوربین مداربسته داهوا

دوربین‌های مداربسته داهوا دارای قابلیت‌های بسیاری است. لازم به ذکر است که برای هر محیط با توجه به ویژگی‌هایی که دارد باید دوربین مداربسته با قابلیت‌های خاصی را تهیه کنید. از جمله قابلیت‌های دوربین مداربسته داهوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای قابلیت شمارش افراد که برای فروشگاه‌ها بسیار کاربرد دارد.
  • دارای قابلیت برقراری تعادل در میزان نور محیط
  • دارای قابلیت تعیین دمای محیط
  • دارای قابلیت ردیابی حرکت افراد
  • دارای امکان ضبط تصویر به طور اتوماتیک و شناسایی هدف از قبل تعیین شده
  • دارای قابلیت ارسال پیغام هشدار از دوربین مداربسته داهوا برای مالک دوربین

با داهوا امنیت محیط خود را تضمین کنید!

خرید دوربین مداربسته داهوا

همان طور که گفتیم برای خرید بهترین دوربین مداربسته داهوا ابتدا باید به شرایط محیط مورد نظر، امکاناتی که از دوربین می‌خواهید و بودجه خود توجه کنید. برخی افراد به دنبال دوربین‌های با کیفیت بالا هستند و برخی هم قیمت دوربین برای‌شان بسیار اهمیت دارد. اگر اطلاعات کافی در زمینه تجهیزات نظارت تصویری ندارید می‌توانید از پکیج دوربین مداربسته داهوا استفاده کنید‌. این پکیج‌ها با توجه به نیاز هر محیط آماده شده‌اند و به خوبی به نیازهای شما پاسخ می‌دهند. اگر هنوز هم تردید دارید که چه دوربینی را برای محیط مورد نظر خود انتخاب کنید می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. شما می‌توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید دوربین مداربسته داهوا کنید. توجه داشته باشید که دوربین مداربسته داهوا را از نمایندگی‌های رسمی داهوا در ایران خریداری کنید.

قیمت دوربین مداربسته داهوا

همان‌طور که خواندید دوربین‌های داهوا در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند قیمت متفاوتی نیز دارند. اما لازم به ذکر است که قیمت دوربین‌های مداربسته داهوا نسبت به دیگر برندها کمی گران‌تر است اما با توجه به کیفیت خوبی که دارد این گران‌تر بودن قابل قبول است. لازم به ذکر است که اگر پکیج دوربین مداربسته داهوا را خریداری کنید، این پکیج‌ها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند. برای مشاهده لیست قیمت دوربین‌های مداربسته داهوا می‌توانید به سایت توتال شبکه http://www.totalnetwork.irمراجعه کنید.

کلام آخر

برند داهوا یکی از برندهای نام‌آشنا در حوزه دوربین مدار بسته است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. همان‌طور که در این مقاله خواندید دوربین‌های مداربسته داهوا در انواع مختلفی در بازار موجود است که به همه نیازها پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود دوربین مداربسته داهوا را خریداری کنید. به طور مثال اگر دوربین مداربسته را برای درب پارکینگ می‌خواهید بهتر است از دوربین مداربسته داهوا با قابلیت پلاک‌خوان استفاده کنید.

امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید بوده باشد و به شما در انتخاب بهترین دوربین مداربسته داهوا کمک کرده باشیم. راستی شما قصد خرید کدام دوربین مداربسته داهوا را دارید؟ آیا تا به حال از دوربین داهوا استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را در قسمت ثبت نظر با ما درمیان بگذارید.

نظرات بینندگان