arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

چرا دانشجویان به آموزش‌های عالی آزاد و فنی روی می‌آورند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا دانشجویان به آموزش‌های عالی آزاد و فنی روی می‌آورند؟

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین نیروی هر کشوری، نیروی علم و دانش به‌ همراه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است. از آن‌ جایی‌ که بسیاری از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شوند، بنابراین مؤسسات و مجموعه‌های زیادی در کشور، تأسیس و راه‌اندازی شده‌اند که سعی در تربیت مهندسین و متخصصین کاربلد در حوزه‌های مختلف دارند.

این مراکز که با عنوان آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های عالی و آزاد فنی، معروف و شناخته شده‌اند، توانسته‌اند جایگاه بسیار قابل قبولی را در میان افراد مختلف به‌ ویژه دانشجویان به دست آورند.

چرا که بسیاری از دانشجویان بر این باورند که پس از شرکت در کلاس­های آموزشی این مراکز و دریافت آموزش‌های مورد نیاز خود، می‌توانند با سرعتی بالا وارد بازار کار شوند. با این‌ حال برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح است که چرا دانشجویان به آموزش‌های عالی آزاد و فنی روی می‌آورند. در این مقاله به‌ دنبال پاسخ‌گویی به این سوال هستیم.

آموزش Autocad را باید در مجتمع فنی عالی آزاد گذراند

اتوکد، یک نرم‌افزار بسیار کاربردی برای دانشجویان رشته‌های معماری، برق، مکانیک، عمران و شهرسازی، راه‌سازی، جغرافیا و… بوده و در زمینه‌های طراحی فضای سبز، طراحی صنعتی و کارخانجات، تأسیسات و لوله‌کشی و… نیز دارای کاربرد است. با استفاده از این نرم‌افزار و برخورداری از دوره آموزش Autocad "اتوکد" می‌توانید نقشه‌های دقیق و حرفه‌ای مهندسی و صنعتی طراحی کنید.

همچنین امکان استفاده از محیط‌های دوبعدی و سه‌بعدی را نیز خواهید داشت. با شرکت در دوره اتوکد در یک مجتمع فنی عالی آزاد مثل نوین پارسیان، دانشجویان قادر خواهند بود با یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای طراحی دوبعدی و سه‌بعدی، ترسیم و طراحی فنی و مهندسی و… آشنا شوند و پروژه‌هایی با دقت بسیار بالا، سریع و حرفه‌ای ارائه دهند.

چرا دانشجویان به آموزش‌های عالی آزاد و فنی روی می‌آورند؟

این افراد قادر خواهند بود از قابلیت‌های ویژه این نرم‌افزار، کیفیت بسیار بالای پردازش و چاپ طراحی‌ها، امکان بازیابی فایل‌های از دست‌ رفته، امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نقشه‌ها و… برخوردار شده و از روش‌هایی کاملاً مدرن و حرفه‌ای برای هرچه جذاب‌تر کردن طرح‌های خود استفاده کنند.

ترسیم معماری، ترسیم چارت و دیاگرام، ترسیم انواع مختلف نمودارها، ترسیم نقشه‌های ساختمانی، ترسیم نقشه نگاری و… تنها برخی از مهارت‌هایی است که دانشجویان با شرکت در دوره اتوکد به دست خواهند آورد.

دوره‌های عمران و معماری

شرکت در آموزش دوره‌ های معماری یا عمران و شهرسازی، یکی از نیازها و خواسته‌های بسیاری از دانشجویان است. شرکت در یک کلاس آموزشی معماری که از سوی مجتمع فنی عالی آزاد برگزار می‌گردد، موجب می‌شود تا دانشجویان بتوانند پس‌ از کسب آموزش‌های مورد نیاز با سرعت بالا، وارد بازار کار شده و به اشتغال و کسب درآمد اقدام کنند.

این افراد قادر خواهند بود به معماری، هنر و فن طراحی و ساخت و سازه بناها، فضاهای شهری و… دست زده و در حوزه‌های طراحی اولیه تا طراحی اجزا و عناصر تشکیل دهنده بنا، همکاری با مهندسان مشاور برای توسعه طرح‌ها و تهیه نقشه‌های معماری، نظارت بر صحت انجام کارها در عملیات اجرایی ساختمان، مشارکت در مدیریت اجرایی پروژه‌های معماری، عضویت در کادر فنی شهرداری‌ها، تدریس معماری، عمران و شهرسازی و… مشغول به کسب و کار شوند.

مهارت‌های این دانشجویان نسبت‌ به افرادی که در دانشگاه آموزش دیده‌اند، بسیار بیشتر خواهد بود. این دسته از دانشجویان، تجارب بسیار بالاتری هم خواهند داشت.

دوره‌های طراحی و تاسیسات

دوره تأسیسات و طراحی، یکی دیگر از آموزش­های ارائه‌ شده در آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های فنی عالی آزاد است که بسیاری از دانشجویان در آن شرکت می‌کنند. چراکه این رشته یکی از پرطرف‌دارترین و پردرآمدترین رشته‌ها در صنعت ساختمان است.

با شرکت در این کلاس­های آموزشگاه‌های فنی عالی آزاد، دانشجویان می‌توانند به‌ صورت کاملا عملی و در کارگاه‌ها، آموزش‌های مورد نیاز و مهارت‌های کافی را دریافت نمایند. پس‌ از دریافت مدرک نیز به‌ راحتی قادر به کسب جواز کار خواهند بود.

کسب مهارت در حوزه طراحی تأسیسات مکانیکی، نظارت و اجرای سیستم‌های کانال، استخر، موتورخانه و… تنها بخشی از مزایای شرکت در این کلاس­های آموزشی است. همچنین دانشجویان این امکان را دارند که به طراحی، نظارت و اجرای سیستم‌های سردخانه، سیستم بخار، هوای فشرده و… اقدام کنند و مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه‌ها را نیز کسب نمایند.

از طرفی، بسیاری از دانشجویان قصد دارند در دوره آزمون نظام مهندسی شرکت کرده، رتبه بالایی را از آن خود کنند. برای این افراد، کسب آمادگی آزمون نظام مهندسی، موضوع بسیار مهمی است. این دسته از دانشجویان هم می‌توانند از فرصت پیش‌ آمده نهایت بهره‌برداری را نموده و با شرکت در دوره‌های آموزشی مجتمع فنی عالی آزاد، به هدف اصلی خود که آمادگی آزمون نظام مهندسی است، دست پیدا کنند.

 

نظرات بینندگان