arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

هشدار متخصصان بیماری‌های عفونی به سازمان بهداشت جهانی: اشتباه‌های منجر به همه‌گیری کرونا را در مورد آبله میمون تکرار نکنید

شماری از متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی خواستار اقداماتی سریع‌تر از سوی مقامات بهداشت جهانی برای مهار شیوع رو به رشد آبله میمون که تاکنون به دست کم ۲۰ کشور سرایت کرده، شده‌اند. این متخصصان استدلال کرده‌اند که دولت‌ها و سازمان بهداشت جهانی نباید اشتباهاتی را که در مورد همه گیری کووید۱۹ که منجر به گسترش این ویروس شد را تکرار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: شماری از متخصصان برجسته بیماری‌های عفونی خواستار اقداماتی سریع‌تر از سوی مقامات بهداشت جهانی برای مهار شیوع رو به رشد آبله میمون که تاکنون به دست کم ۲۰ کشور سرایت کرده، شده‌اند.

این متخصصان استدلال کرده‌اند که دولت‌ها و سازمان بهداشت جهانی نباید اشتباهاتی را که در مورد همه گیری کووید۱۹ که منجر به گسترش این ویروس شد را تکرار کند.

این دانشمندان می‌گویند در حالی که آبله میمون به اندازه کووید قابل انتقال یا خطرناک نیست، اما باید راهنمایی‌های واضح تری در مورد نحوه جداسازی فرد مبتلا، توصیه‌های صریح‌تر در مورد شیوه‌های محافظت از افرادی که در معرض خطر هستند و همچنین نحوه آزمایش و ردیابی تماس وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان