arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۰ خرداد ۱۴۰۱؛ از گزارش جدید آژانس به شورای حکام تا حمله به دوربین صداوسیما در آبادان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

باقیمانده ساختمان متروپل آبادان تخریب می‌شود
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان درخصوص آخرین تصمیم ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان درباره بقایای ساختمان متروپل گفت: برای تعیین تکلیف بخش باقیمانده سازه از نظرات کارشناسان دستگاه‌های مختلف استفاده و درنهایت، تخریب باقیمانده سازه قطعی شد و قرارگاه خاتم مسئولیت تخریب را برعهده گرفت.

صداوسیما در آستانه حذف رقبا
در پی انتشار بدون مجوز بعضی سریال‌های فیلیمو و نماوا مانند «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» در این دو پلتفرم که بعضی بدون بازبینی به انتشار رسیدند، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی وابسته به صداوسیما با این دو پلتفرم برخورد می‌کند و فیلیمو و نماوا در شرف ابطال مجوز قرار گرفته اند.

گزارش جدید آژانس به شورای حکام
در گزارش جدید آژانس به شورای حکام آمده است که در بحث منشا ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده، ایران توضیحاتی که به لحاظ فنی معتبر باشد، ارائه نکرده و موضوعات پادمانی مربوط به این سه مرکز همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.

قیمت روغن موتور ۲۵ درصد افزایش یافت
با موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محصولات روانکار موتوری (روغن موتور) افزایش یافت و مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت به انجمن پالایشگاه‌داران روغن‌سازی کشور داده شد.

علی دیواندری، مدیر بانکی تبرئه شد
قوه قضائیه و شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را صادر کرد.

هر هفته ۳ مالک ساختمان‌های بسیار پرخطر تهران، احضار می‌شوند
بر اساس توافق شهرداری و دادستانی شهر تهران، هر هفته سه مالک ساختمان‌های بسیار پرخطر شهر تهران که دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت نکرده اند، احضارمی شوند و برای آن‌ها اخطار صادر می‌شود.

حمله به دوربین صداوسیما در آبادان
خبرگزاری فارس نوشت: در مراسمی که در هفتمین شب حادثه متروپل در آبادان برگزار شد، در ابتدای سخنرانی آیت‌الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان، عده‌ای با کف زدن و شعار دادن مانع ایراد سخنرانی شدند. این خبرگزاری همچنین نوشت که در این مراسم، «عده‌ای به کانکسی که دوربین صداوسیما بر بالای آن نصب بود حمله کردند و دوربین را پایین انداختند» و «پلیس برای اینکه ایجاد نظم و امنیت و جلوگیری از تنش کند از مردم خواست چهارراه امیری را ترک کنند.»

لاوروف شایعات بیماری پوتین را رد کرد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه شایعات درباره بیماری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور را رد کرد و گفت او به صورت روزانه و معمول در برنامه های کاری مختلف حاضر می شود.

آمار جانباختگان متروپل به ۳۳ نفر رسید
احسان عباسپور فرمانده ویژه آبادان درباره آخرین آمار جانباختگان حادثه متروپل در آبادان گفت: براساس آخرین اطلاعات تا این لحظه، تعداد جانباختگان حادثه متروپل تاکنون به ۳۳ نفر رسیده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲ بیمار دیگر کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۱۰ نفر رسید.

عراق و افغانستان هم دیگر مرغ ایران را نمی‌خرند
چهارآیین، رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی، می‌گوید: در بازار خارجی هم صادرات با نرخ‌های فعلی صرفه ندارد و گذشته از این بازار صادراتی ایران محدود به عراق و افغانستان است که در حال حاضر همان بازار‌ها را هم از دست داده و کشور‌های دیگر جایگزین ایران شده اند. به گفته او افغانستان میزان ناچیزی مرغ از ایران می‌خرد و به خرید ۴۰ تا ۵۰ هزار تن مرغ در بازارچه‌های مرزی اکتفا کرده و نیاز خود را از آرژانتین و برزیل تامین می‌کند و عراق نیز بیشتر مرغ و تخم مرغ خود را از ترکیه تامین می‌کند و روی صادرات نصفه و نیم بند و پر از چالش ایران حساب نمی‌کند.

نظرات بینندگان