arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

آخرین جزئیات از طرح صدور اسناد الکترونیک / صدور اسناد تا یک ماه آینده شروع می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح آخرین جزئیات از طرح صدور اسناد الکترونیک گفت: صدور اسناد اسناد الکترونیک تا یک ماه آینده شروع می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تشریح آخرین جزئیات از طرح صدور اسناد الکترونیک گفت: صدور اسناد اسناد الکترونیک تا یک ماه آینده شروع می‌شود.

حسن بابایی، با اشاره به اسناد الکترونیک اظهار داشت: اسناد الکترونیک نهایت تا یک ماه آینده شروع به صدور آنها می‌کنیم که با صدور اسناد الکترونیک موضوع جعل منتفی می‌شود و درحقیقت این کار قدمی بلند در راستای کاهش سواستفاده‌ها از اسناد به شمار می‌رود که خود عامل مشکلاتی در جامعه بوده است.

وی افزود: در مرحله بعد نیز، برای ابلاغ و اعلام به متقاضی، به محض صدور سند در سامانه الکترونیک قضایی یعنی سامانه ثنای اشخاص و سامانه ثبت من بارگذاری می‌شود تا بلافاصله افراد از وضعیت صدور سند خود مطلع شوند که این اقدام گام موثری برای کاهش زمان و نیز مراجعات حضوری مردم به ادارات قلمداد می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: اگر فردی به ادارات مراجعه کند باتوجه به ارتباط زیرساختی که با بانک‌ها و سایر ادارات برقرار است سند توسط کاربر به راحتی قابل رویت است و فرد توانایی دارد تا به صورت برخط و آنلاین اقدام به رویت این سند کند که همانطور که بیان شد علاوه بر سهولت دسترسی، سرعت در صدور سبب می‌شود تا مانعی برای جعل اسناد تلقی شود.

 

نظرات بینندگان