arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

کره شمالی دستکم ۲۰ کلاهک هسته ای دارد

گزارش اتاق فکر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم نشان می‌دهد، در حالی که نگرانی ها در منطقه اقیانوسیه نسبت به اقدامات «پیونگ یانگ» شدت گرفته است، کره شمالی با دستکم ۲۰ کلاهک هسته ای آمادگی آزمایش هسته ای در هر زمانی که اراده کند را دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: گزارش اتاق فکر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم نشان می‌دهد، در حالی که نگرانی ها در منطقه اقیانوسیه نسبت به اقدامات «پیونگ یانگ» شدت گرفته است، کره شمالی با دستکم ۲۰ کلاهک هسته ای آمادگی آزمایش هسته ای در هر زمانی که اراده کند را دارد.

به گزارش  پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم با تخمینی برای سال جاری اعلام کرد تعداد کلاهک های آماده کره شمالی پیشرفت کرده است. ارقامی که سال گذشته اعلام شده بود نشانگر تعداد کلاهک هایی بود که توانسته بود با مواد هسته ای که تولید کرده بود، بسازد. 

گزارش این موسسه پس از آن منتشر شد که کشورهای همسایه کره شمالی یعنی ژاپن و کره جنوبی در کنار متحدانشان از جمله آمریکا آزمایش های موشکی خود را افزایش دادند که اگر سابقه قبلی این آزمایش ها دنبال شوند به سپتامبر سال ۲۰۱۷ باز می گردند. 

واشنگتن و سئول پیش از این هشدار دادند، پیونگ یانگ تاکنون آمادگی های لازم برای انجام آزمایش هسته ای را در سایت«پونگی ری» واقع در شمال شرقی این کشور تکمیل کرده است.

اتاق فکر سوئد در گزارش خود اشاره کرده است، انبار مواد هسته ای کره شمالی قرار بوده در سال ۲۰۲۱ گسترش یابد تا بتواند ۵۴ تا ۵۵ کلاهک هسته ای تولید کند. ممکن است در این میان کلاهک هایی برای موشک های بالستیک کوتاه برد و متوسط نیز ساخته شده باشد. 

از آغاز سال جاری میلادی کره شمالی با آزمایش های متعدد و بی سابقه موشکی، تنش را در شبه جزیره کره افزایش داده است. 

نظرات بینندگان