arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

روسیه: غرب به سمت جنگ فضایی حرکت می کند

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که جمع آوری داده‌ها درباره اوکراین توسط شرکت‌های غربی نشانگر حرکت آن‌ها به سمت جنگ فضایی است. دیمیتری روگوزین رییس روسکوسموس آژانس فضایی روسیه روز شنبه در گفتگو با روسیه۲۴ گفت که شرکت‌های خصوصی آمریکا مانند لاکهید مارتین، بوئینگ و اسپیس ایکس موظف به دنبال کردن یک هدف خاص هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که جمع آوری داده‌ها درباره اوکراین توسط شرکت‌های غربی نشانگر حرکت آنها به سمت جنگ فضایی است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، دیمیتری روگوزین رییس روسکوسموس آژانس فضایی روسیه روز شنبه در گفتگو با روسیه۲۴ گفت که شرکت‌های خصوصی آمریکا مانند لاکهید مارتین، بوئینگ و اسپیس ایکس موظف به دنبال کردن یک هدف خاص هستند؛ تضمین جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی از طریق دستگاه‌های رادار مادون قرمز و از طریق نظارت متداول.

به گفته روگوزین، این اطلاعات جمع آوری می‌گردد تا اینکه نیروهای اوکراینی بتوانند از آنها برای موشک‌های بالستیک هدایت شونده یا سامانه موشکی چندمنظوره استفاده کنند. همین امر بر روی شرکت‌های ارتباطات ماهواره‌ای نیز صدق می‌کند.

رییس آژانس فضایی روسیه در بخش دیگری از گفتگوی خود تاکید کرد که ماهواره‌های مسکو قادر به رصد خاک اوکراین هستند.

اوایل ماه جاری میلادی روگوزین گفت که شرکت‌های فضایی خصوصی آمریکایی تحت پوشش شرکت‌های مستقل «در بهترین حالت، پیمانکاران مورد اعتماد پنتاگون و در بدترین حالت، ماموران پنتاگون یا سیا هستند.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در حالی است که پائول ناکاسون رییس فرماندهی سایبری ایالات متحده برای اولین بار تایید کرد که آمریکا با انجام عملیات هکری تهاجمی در حال حمایت از اوکراین است.

نظرات بینندگان