arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱

نفت ایران روی زمین نمی‌ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره تعلیق واردات نفت ایران از سوی کره جنوبی گفت: به زودی کشورهایی مانند کره جنوبی واردات نفت از ایران را آغاز می‌کنند؛‌ اما این‌گونه کشورها باید بدانند که بحث مبادله، موضوعی دو طرفه است.

به گزارش انتخاب، حسین امری‌خامکانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه ایران صادرات نفت خود را مدیریت خواهد کرد، افزود: نفت ایران روی زمین نمی‌ماند و همواره مشتری‌های خود را دارد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ساختار انرژی دنیا به نفت ایران بستگی دارد و مشکل تحریم نفت ایران به زودی حل خواهد شد، بیان کرد: به زودی کشورهایی مانند کره جنوبی واردات نفت از ایران را آغاز می‌کنند؛‌ اما این‌گونه کشورها باید بدانند که بحث مبادله، موضوعی دو طرفه است.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از کالاهای کره‌ای در بازار ایران وجود دارد در واقع بسیاری از مشتری‌های کره جنوبی ایرانی هستند، بنابراین تعلیق نفت ایران همه مبادلات میان دو کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و این کشورهای تحریم‌کننده هستند که متضرر می‌شوند.

امیری‌خامکانی معتقد است که نفت ایران در ساختار انرژی جهان جایگاه خاص خود را دارد و به راحتی نمی‌توان آن را تغییر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نهم، همچنین تاکید کرد: نفت ایران از لحاظ کمی و به خصوص کیفی به گونه‌ای نیست که منابع انرژی بسیاری از تجهیزات دنیا را تامین می‌کند، بنابراین فکر نمی‌کنم کشورهای تحریم‌کننده بتوانند مدت زیادی به تحریم نفت ایران ادامه دهند.

بر اساس گزارش‌ها، همزمان با آغاز تحریم نفتی اروپا، کره‌جنوبی اعلام کرده واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند، وزیران امور خارجه و اقتصاد و دارایی کره‌جنوبی در بیانیه مشترکی در این باره اعلام کردند در حین اینکه اتحادیه اروپا واردات نفت از ایران را به حال تعلیق درمی‌آورد، واردات نفت ایران از سوی کره‌جنوبی نیز به حال تعلیق درخواهد آمد. این در حالیست که آمریکایی‌ها اعلام کردند که کره‌جنوبی، ژاپن، هندوستان، مالزی، سنگاپور و چند کشور دیگر را معاف کردند. بنابراین کره‌جنوبی هم مشمول این معافیت آمریکا شده‌ بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
0
بهتر نیست این نفت که هیشکی خریدارش نیست رو بیارین تو سفره مردم که لااقل نون رو بزنیم به نفت بخوریم
نظرات بینندگان