arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

لیبرمن: هدف اصلی ما ممانعت از بازگشت نتانیاهو به قدرت است

وزیر دارایی اسرائیل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که هدف اصلی حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری وی، ممانعت از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر دارایی اسرائیل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که هدف اصلی حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری وی، ممانعت از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت است.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل و از شرکای ائتلاف دولتی در واکنش به تصمیم نفتالی بنت، نخست وزیر برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: نباید نتانیاهو بازگردد، هدف اساسی حزب "اسرائیل خانه ما" ممانعت از بازگشت او به قدرت است.

وی ادامه داد که طی دوره نتانیاهو فاجعه میرون (کشته شدن یهودیان در یک مراسم دینی در ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ که به کشته شدن ۴۵ تن و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید) رخ داد، یک سال قبل در راهپیمایی پرچم، این مرد تسلیم هشدار جهاد اسلامی شد و بعد از همه چیز، ما موشک‌هایی را بر فراز قدس تحویل گرفتیم. همه این ها در کارنامه او ثبت است.

ائتلاف دولت کنونی اسرائیل که به ۱۲ سال قدرت پی در پی نتانیاهو پایان داد شامگاه دوشنبه با ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی موافقت کرد.نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که لایحه انحلال پارلمان را هفته آتی به رای‌ خواهند گذاشت و از آن به بعد، تا روشن شدن سرنوشت سیاسی اسرائیل و برگزاری انتخابات که پنجمین انتخابات سراسری در ۴ سال گذشته است، یائیر لاپید، نخست وزیر خواهد بود.

همزمان با این تحولات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین و رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم برای انحلال کنست (پارلمان این رژیم) و برگزاری انتخابات زودهنگام قول داد قدرت را دوباره به دست بگیرد و گفت: خبرهای خوبی برای شهروندان اسرائیل وجود دارد.

نتانیاهو اظهار کرد: یک کابینه فراگیر به ریاست لیکود تشکیل خواهیم داد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود: این کابینه در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورد و من در راستای تشکیل کابینه‌ای گسترده تلاش خواهم کرد.

او ادامه داد: "من و شرکایم کابینه‌ای گسترده به ریاست حزب لیکود تشکیل خواهیم داد که به همه شهروندان اسرائیل اهمیت می‌دهد و تلاش خواهیم کرد و موفق خواهیم شد."

نظرات بینندگان