arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۱

موارد قطعی مبتلا به وبا در استان کرمانشاه به سه نفر افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باقطعی شدن ابتلای ۲ فرد دیگر در استان تعداد موارد ابتلای قطعی به وبا به سه نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باقطعی شدن ابتلای ۲ فرد دیگر در استان تعداد موارد ابتلای قطعی به وبا به سه نفر رسید.

دکتر «ابراهیم شکیبا»   افزود: مورد اول مبتلا یک خانم بود و در ۲ مورد اخیر که هر ۲ مرد هستند، یک نفر به اقلیم کردستان عراق مراوده داشته و فرد دوم نیز همکار وی بوده که هر ۲ به وبا مبتلا شده اند.

وی تاکید کرد: سفارش اکید ما بر رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب سالم و غذای سالم است که در این زمینه تهیه مواد غذایی از مراکز معتبر و عدم خرید از فروشندگان دوره گرد باید مدنظر قرار گیرد و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به انتقال وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده گفت: بسیار مهم است که افراد از مصرف آب و غذای آلوده و مشکوک به طور جدی خودداری کنند.

وی اظهار داشت: افراد در صورتی که از سلامت آب مطمئن نیستند باید آب را به مدت یک دقیقه بجوشانند، یعنی پس از آنکه آب به جوش آمد اجازه دهند بیش از یک دقیقه در این حالت جوش بماند و پس از آن آب قابل استفاده است.

شکیبا گفت: همچنین افراد باید قبل از مصرف میوه و سبزیجات حتما آنها را به خوبی گندزدایی و ضدعفونی کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه نشانه بارز وبا را اسهال شدید و جهنده عنوان کرد و افزود: افراد به محض مشاهده این علامت به مراکز درمانی مراجعه کرده و حتما به میزان زیاد مایعات مصرف کنند، چرا که در صورت از دست دادن آب بدن بسیار امکان کشنده بودن این بیماری وجود دارد.

موارد ابتلا به وبا ابتدا در اقلیم کردستان عراق مشاهده شد سپس افرادی هم در کردستان ایران به این بیماری مبتلا شدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشتک با کشور عراق دارد.



نظرات بینندگان