arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

ابراز تأسف بایدن: برخی ایالات، زنانی که با هدف سقط جنین به ایالات دیگر بروند را بازداشت خواهند کرد

بایدن روز جمعه پیش بینی کرد که برخی از ایالت‌های آمریکا تلاش خواهند کرد اقدام به دستگیری زنانی کنند که برای سقط جنین ناچار به عبور از مرز‌های ایالتی و سفر به ایالت‌هایی که همچنان سقط مجاز است می‌شوند. بایدن با تشکیل جلسه مجازی درباره حقوق سقط جنین با فرمانداران ایالتی دموکرات در روز جمعه، گفت که او فکر می‌کند "مردم شوکه خواهند شد وقتی اولین ایالت تلاش کند زنی را به دلیل عبور از مرز‌های ایالتی برای دریافت خدمات بهداشتی دستگیر کند. "
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز نوشت: بایدن روز جمعه پیش بینی کرد که برخی از ایالت های آمریکا تلاش خواهند کرد اقدام به دستگیری زنانی کنند که برای سقط جنین ناچار به عبور از مرزهای ایالتی و سفر به ایالت هایی که همچنان سقط مجاز است می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: سیزده ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان پس از آنکه دیوان عالی هفته گذشته حکم تاریخی "رو علیه وید" (Roe versus Wade) در خصوص قانونی‌ بودن سقط جنین را لغو کرد، روند سقط جنین را تحت به اصطلاح "قوانین ماشه ای" ممنوع یا شدیداً محدود کردند. [قانون ماشه نام مستعار قانونی است که غیرقابل اجرا است، اما اگر تغییری کلیدی در شرایط رخ دهد، ممکن است قابل اجرا باشد. در ایالات متحده، سیزده ایالت، آرکانزاس، آیداهو، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، اوکلاهما، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا، و وایومینگ،قوانینی را وضع کرده بودند که به موجب آن اگر پرونده مهم Roe v. Wade لغو شود، به طور خودکار سقط جنین را در سه ماهه اول و دوم ممنوع می کند.از آنجایی که حکم تاریخی "رو علیه وید" (Roe versus Wade) در 24 ژوئن 2022 لغو شد، برخی از این قوانین اکنون احتمالاً قابل اجرا هستند.] در نتیجه زنانی که در آن ایالت ها به دنبال سقط جنین هستند ممکن است مجبور شوند به ایالت هایی سفر کنند که همچنان سقط جنین در آن ها قانونی باقی می ماند.

بایدن با تشکیل جلسه مجازی درباره حقوق سقط جنین با فرمانداران ایالتی دموکرات در روز جمعه، گفت که او فکر می کند "مردم شوکه خواهند شد وقتی اولین ایالت تلاش کند زنی را به دلیل عبور از مرزهای ایالتی برای دریافت خدمات بهداشتی دستگیر کند."


او افزود: "و من فکر نمی کنم مردم باور کنند که این اتفاق خواهد افتاد. اما این اتفاق خواهد افتاد.... منظورم این است که تمام حقوق اولیه شما را تحت تأثیر قرار می دهد.»

بایدن گفت که دولت فدرال برای محافظت از زنانی که برای سقط جنین نیاز به عبور از مرزهای ایالتی دارند و همچنین اطمینان از دسترسی آنها به دارو در ایالت هایی که در آن ممنوع است، اقدام خواهد کرد.

میشل لوهان گریشام، فرماندار نیومکزیکو، در این جلسه گفت که ایالت او برای ردیابی زنانی که سقط جنین کرده اند، "همکاری نخواهد کرد". او گفت: «ما استرداد نخواهیم کرد."


گروه‌های حامی سقط جنین، به منظور حفظ توانایی زنان در خاتمه بارداری قوانینی را در چندین ایالت تنظیم کرده‌اند.

قضات در فلوریدا، لوئیزیانا، تگزاس و یوتا از آن زمان فرامینی را صادر کردند که این ایالت ها را از اجرای قوانین محدودکننده جدید سقط جنین منع می کند، این در حالی است که دادگاه عالی اوهایو روز جمعه از اینکه این ایالت تحت کنترل جمهوری خواهان را ا از اجرای ممنوعیت سقط جنین منع کند، خودداری کرد.

نظرات بینندگان