arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۱۳
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

سید محمد خاتمی: راه ما از براندازان جداست/ غربی ها نشان داده اند نمی خواهند چیزی به جمهوری اسلامی بدهند

محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: این همه تأکید و تلاش برای رفع حصرها و حبس ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی، نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هم زمان با حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و در آستانه سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، جمعی از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس با سید محمد خاتمی دیدار کردند.

به گزارش انتخاب، گزیده ای از متن سخنان سید محمد خاتمی بدین شرح است:

* باعث افتخار من است، که در ایامی که به حق به نام روز پاسدار و جانباز نامگذاری شده در خدمت عزیزان ایثارگران و جانبازی هستم که بهترین دوران عمر خود را در جبهه ها گذرانده اند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران و سرزمین تلاش کرده اند.

* درست است که ایده آل ها مهم هستند، ولی اولا نباید ایده آل ها را با احساسات عوضی گرفت. ثانیاً همواره باید واقع نگر بود و با توجه به امکانات و مصالح در جهت آرمان ها حرکت کرد.نکته دیگر این که اگر در جامعه ای خواستِ تاریخی شکل گرفته باشد، ولی ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تحقق آن خواست و نگهبانی از آن ایجاد نشده باشد این خواست یا تحقق نمی یابد، یا اگر محقق شود دیری نمی پاید. چنانکه ملت ما از یکصد و پنجاه سال پیش خواستار آزادی، استقلال، پیشرفت و نظام مردم سالار در کنار رفع و دفع عقب ماندگی و استبداد و استیلای بیگانه بوده است، -و واقعاً هم از این جهت مردم ایران از رشیدترین ملت های منطقه هستند- ولی چرا نهضت مشروطیت شکست خورد و از دل تحولات ملی گرایانه بعد از شهریور بیست، کودتای 28 مرداد پدید آمد و انقلاب بزرگ اسلامی که الحق در آغاز و عمل با آزادی گسترده آمد و پیروز شد با مشکلات (از جمله جنگ و امواج تروریسم) و درگیریهای درونی مواجه شد و آن گونه که خواست انقلاب بود نشد، به طوری که حضرت امام در اواخر عمرشان گفتند ما در موقعیت اضطراری بوده ایم و همه از این پس باید به قانون برگردیم. بگذریم از این که در اوج بحران ها و درگیری ها ایشان فرمان هشت ماده ای را صادر کردند که هنوز هم می تواند مبنای بخش مهمی از حقوق شهروندی در جامعه ما باشد.

* این همه به خاطر این است که ظرفیت و امکانات برای تحقق خواست مترقی مردم -که به نظر من جمهوری اسلامی اگر درست مستقر شود آن خواست را پاسخ می گوید- مهیا نیست و ما و روشنفکران هم به جای بالابردن این ظرفیت، بیشتر به پرمدعایی و دعوا با هم پرداخته ایم. می خواهم این را بگویم که اگر ظرفیت جامعه را بالا برده بودیم، خواست ها عملی می شد و آن وقت انتظار نداشتیم که یک نفر یا یک گروه خاص بیاید و همه بارها را به دوش بکشد.

* از سخنانتان ناراحت نشدم و می دانم که این حرف ها حرف هایی است که در دل خیلی از افراد جامعه هست. راه¬کار سرکوب کردن این نظرات نیست، بلکه باید تحولی در جامعه ایجاد شود تا جلو دل زدگی از اسلام و جمهوری اسلامی و نظام، بخصوص در میان نسل جوان و نخبگان گرفته شود. باید همه به قانون و علی الخصوص قانون اساسی برگردیم که اگر به طور جامع و کامل و به دور از تعبیرها و تفسیرهای مغایر با روح این قانون مورد عمل قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

* از جمله مطالبی که بارها به آن پرداخته ام این است که نتیجه حذف و حصر تقویت حکومت و جلب و جذب نیروهای مأیوس نیست. حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن این که گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند.

* باز هم می گویم: آری، ما نظام را قبول داریم و انقلاب اسلامی را واقعه بزرگی می دانیم که منجر به استقرار جمهوری اسلامی شد. واقعه بزرگی که نه می توان آن را نادیده گرفت و نه به مصلحت جامعه و ملت ما است که این کار را بکند. جمهوری اسلامی به نظر ما همان است که می تواند پاسخگوی نیاز جامعه ما باشد؛ جامعه ای که طالب آزادی و استقلال و سربلندی و امنیت است. به شرط آن که واقعاً «جمهوری اسلامی» باشد، یعنی رأی و نظر مردم در تعیین حکومت مؤثر باشد و حکومت هم خود را در برابر مردم مسؤول بداند و لوازم جمهوریت یعنی آزادی اندیشه و بیان و نقد و اجتماعات را فراهم آورد و موازین اسلامی، به ویژه معنویت و اخلاق و عدالت در جامعه حاکم گردد و همگان، با هر عقیده و گرایشی شهروند محترم به حساب آیند و از حقوق شهروندی برخوردار باشند. اصلاحات هم همین را می خواهد. اصلاح در جهت رفع کاستی ها و سامان یافتن امور براساس موازین و آرمان هایی که در انقلاب ما مطرح شده است. حال اگر دیگرانی، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامی دیگر و در پی براندازی هستند، دچار اشتباه بزرگی شده اند و طبعاً راه ما هم از آنان جداست.

* این همه تأکید و تلاش برای رفع حصرها و حبس ها و عبور از وضعیت امنیتی به وضع امن و آزاد و قانونی، نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است.

مطمئن هستم که شما هم خواهان همین بوده و هستید و برای آن فداکاری کرده اید و دلتان برای اسلام و انقلاب و ایران می طپد و مبنای عمل هم قانون اساسی و قوانین ناشی از آن و موازین شرع و عقل است. همین قانون اساسی ظرفیت هایی دارد که اگر به طور جامع مبنای رفتار همگان و بخصوص حاکمیت باشد، می تواند پاسخگوی نیاز تاریخی جامعه و سیر به سوی سربلندی باشد.

* در آستانه هفتم تیر هستیم. در هفتم تیر حادثه بزرگی رخ داد که نشانه مظلومیت جامعه و انقلاب ما و ددمنشی دشمنان ماست و اینکه در یک جنایت بیش از 70 تن از عزیزان ما را از ما گرفتند. عزیزانی که در رأس آنها شهید دکتر بهشتی بود. واقعاً جای شهید بهشتی خالی است. با وجود امام و عظمت مردم و ایثارگران، جامعه ما بعد از آن فاجعه فرو نپاشید، اما به نظرم این شعار شعار خوش بینانه ای بود که دشمن در چه فکریه، ایران پر از بهشتیه! نه! بهشتی بسیار کمیاب و نایاب بود و رفتن او و شهید مطهری و رفتن دیگر بزرگان صدمات بزرگی به جامعه ما زد.

* شما برای پی بردن به عظمت این مرد مذاکرات مجلس خبرگان را مطالعه کنید. دفاع از اسلام و دفاع از اسلامی که ضد دیدکتاتوری است و دفاع از اسلامی که حق مردم را به رسمیت شناخته است، دغدغه حق و حقوق و آزادی داشتن، دغدغه اینکه مبادا ما دچار دیکتاتوری شویم در نظرات ایشان وجود دارد.

* نکته دیگری که جا دارد در مورد قدری حرف بزنم در مورد مسأله هسته ای است. ما واقعاً امیدوار بودیم که هم غربی ها اطمینان پیدا کنند که ما به سوی بمب اتم نمی رویم (که البته واقعا هم نمی خواستیم و نمی خواهیم به آن سمت و سو برویم و غربی ها همواره نسبت به این موضوع بدبین یا نگران بوده اند). هیچ اشکال ندارد که به راهکاری برسیم که برای آنها اطمینان حاصل شود یا اعلام کنند در این مورد اطمینان پیدا کرده اند. از طرفی حقوق ایران به رسمیت شناخته شود، از جمله حق این که صاحب تکنولوژی هسته ای باشد که در زمان ریاست جمهوری من در سال 82، در قطعنامه آژانس به صراحت آمد ایران حق داشتن تکنولوژی هسته ای را دارد. بعداً در اجلاس پاریس حق بهره برداری از تکنولوژی هسته ای را به رسمیت شناختند. حالا هم در آستانه مذاکرات دوباره بر آن حق تأکید کردند، ولی آیا همین کافی است؟ وقتی شما حقی را به رسمیت می شناسید، عمل صاحب حق را هم باید به رسمیت بشناسید؛ از جمله غنی سازی تا 5 درصد.

* غربی ها نشان داده اند نمی خواهند چیزی به جمهوری اسلامی بدهند، در عین حال که می خواهند خیلی چیزها را یک طرفه از ما بگیرند! این شدنی نیست! متاسفانه گروه 5+1 ضعیف است. 5+1 یا تحت تأثیر قدرت های بیرونی است، یا لااقل احساس ترس و ضعف می کند.

* تا آنجایی که می دانم موضع و راه ایران مشخص است. حسن نیت را در طرف ایران می بینم، ولی ایران و ایرانیان حقوقی دارند که نه تنها آژانس و موازین بین المللی، بلکه خود غربی ها هم به رسمیت شناخته اند و باید با اعمال این حق هم موافق باشند.

* غربی ها نشان داده اند که حاضر نیستند آن حقوق به رسمیت شناخته شده را در عمل هم به رسمیت بشناسند. من گرچه چندان خوش بین نیستم، ولی باز هم امیدوارم بر اساس منطق و منافع طرفین که برای ملت ما و جامعه ما هم قابل قبول باشد به راه حلی برسند که ان شاء الله خیر همه در آن باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
106
206
همه چی ارومه با تو....با تو که اینهمه دوری از ما...به امید خرداد92... به امید امدنت...درود بر سید محمد خاتمی
پاسخ ها
صدای مخالف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
مدت ها بود که مطالبی از جانب آقای خاتمی نخونده بودم. یادش بخیر، که قدرت را ندانستیم چه دوران خوبی بود هرکس که می خواست می توانست اضحار نظر کنه
کجای جوانی!!!!!!!!!!!!!
از دانشجویان روستای سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
101
181
درود بر خاتمی اندیشمند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
98
179
خاتمی عزیز بود عزیز هست وعزیز خواهد ماند.
ناشناس
|
THAILAND
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
43
101
« غربی ها نشان داده اند نمی خواهند چیزی به جمهوری اسلامی بدهند، در عین حال که می خواهند خیلی چیزها را یک طرفه از ما بگیرند! این شدنی نیست»
آقای خاتمی غربی ها همه ایران را می خواهند.ولی متاسفانه ما با اشتباهاتمان به آنها کمک کردیم و می کنیم.(کارت برنده غرب همیشه فن آوریش بوده،که این را هم چینیها بردنند )پس اگر این باردوباره بیایند خیلی گرسنه تر وخطرناک تر همشیه خواهند بود. به هوش باشیم
دنیادیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
88
125
زنــــــــــــــده باد عشـــــــــــــــــق /
منتظر حضور شما در عرصه انتخابات هستیم تا بار دیگر نشان دهیم ما به آن نظامی که جنابعالی و امثال شما در آن پویا باشند ، افتخار می کنیم و برای موفقیتش از جان هم خواهیم گذشت.
بیا ای خورشید مهربان کشور من و گرم ساز این سرزمین خسته و سرد را ...
برگردد ای مهربان تا بگوییم می شود در غروب هم طلوعی دیگری را تجربه کرد.
تو افتخار مایی و ما افتخار تو و همین برای همین چند صباح زندگی ما را بس.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
زنــــــــــــــده باد هر چی جوون عاشقه
زنــــــــــــــده باد عشق
زنــــــــــــــده باد هر چی گل شقایقه

زنــــــــــــــده باد رضا صادقی و نفس گرمش!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
85
101
میخانه بسوزان که دگر باده ننوشم
من توبه کنم بار دگر می نفروشم.
میخانه بسوزان که دگر مست الهــم
از میکده بیرون شده ام بر سر راهم
با شیوه مستان الهی به سجودم
آتــــــــش این عشق الهی به وجودم .....



زنده باد عشــــق ...... زنده باد خاتمی .....
مانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
86
129
بگویـید خورشید برگردد . من از این تاریکی میترسم !
سلام جناب آقای سید محمد خاتمی.
می دانم شما از مطالعه کننده گان سایت محترم انتخاب هستید.
پس این جمله را به شما می گویم و مطمئنم شما میخوانید...
آقای سید محمد خاتمی عزیز. ببینید مردم ایران دارای عقاید و مسلک های متفاوتی هستند و ممکن است درباره افرادی که از طرف شما برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شوند نظرات متفاوتی داشته باشند. از این رو احساس می شود فقط حضور گرم شما در انتخابات کم و کسر است زیرا تمام ملت ایران برای شما احترام خاصی قائلند و شما را به حق گویی و درستی و مردم ادب و زحمت و فرهنگ می شناسند.
آقای خاتمی خودتان بیایید و نماینده ای را معرفی نکنید.
آقای خاتمی قسم به روح والای بیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره ) اگر خودتان بیایید مردم روی شما نظر حداکثری خواهند داشت و شما در دور اول با بیش از 000 000 30 رای انتخاب خواهید شد.
بخدا قسم ما به خون هایی که برای کشور خود دادیم بی ایمان نیستسم امــا دلمان از آن هایی گرفته است و که با این خون ها درخت مال و منزلت خود را آبیاری کرده اند.
سید محمد خاتمی عزیز شما بیایی یک ملت با شور و شعف می آیند و این است یک نظام همه خواه.
من هم به عنوان یک جوان تحصیلکرده این مرزو بوم تمام تلاش خود را خواهم کرد تا دوباره ضعف ها و کاستی ها توسط دولت شما جبران شود و ایران مسیر رشد و سعادت خود را بیابد.
آقای خاتمی عزیز ، نماینده معرفی نکن ، خودت بیا تا بینی چگونه ملت با آغوشی باز و لبی خندان از مرد ادب ایران استقبال و حمایت خواهند کرد. آقای خاتمی عزیز یادت باشد اگر این فرصت را به خودت ندهی می رود 4 سال دیــــــــــــــــــــــگـــــــــــــــــــــــــر ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
73
62
به به .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
212
82
یا حافظه ایشان از فتنه ی 88 خالی شده یا صحبت از نون حلواست دهان مبارکشان آب افتاده است. اما ملت ایران حافظه اش خوب کار می کند در ضمن شما انتخاب ها هم خیلی آب زیرکاه هستید.
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
تو و امثال تو هیسسسسسسسسسسس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
اصولا عادتمونه که ملت ایران رو به نفع خودمون مصادره کنیم حالا فرقی نمیکنه فتنه گر باش یا فتنه سوار و فتنه باز یا تریپ بصیرت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
79
99
با هرچه عشق نام تورا می توان نوشت
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
75
106
كو گوش شنوا ؟

اي آزاد مرد سالها بايد بگذرد تا بلكه آيندگان بفهمند كه كه تو چه ميگفتي

همانطور كه امروز شايد بعضي ها بفهمند كه اميركبير چه ميگفت

درود بر تو اي سيد آزاد مرد و آزادانديش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
98
48
ماهی گرفتن از آب گل آلود.
ما حاضریم نمیریم تا قبول کنیم آرماهایمان، اشغال سفارتمان و مدل زندگیمان و ادامه جنگمان اشکال داشته و دارد.
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
82
105
خاتمی یعنی :
1- خدامحور خردمند
2- اصلاحگر مشفق
3- تعالی گستر منش انسانی و اسلامی در حکومت
4- منتقد شرف اندیش و منصف حاکمان
5-یاری کننده اسلام ناب در عصر تهجرگرایی و نفاق
آرزوی یک جانباز :
ای خدا بزرگ به لطف خود زمینه های حضور دوباره سید والامقام را در عرصه زعامت و ریاست این جمهور مظلوم فراهم کن
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
195
78
دست از سر این ملت بردارید ملت در سال 88 پاسخ شما را داد و به کاندیدای شما رای نداد تا کی می خواهید به اسم اینکه در مملکت استبداد وجود دارد از پلکان قدرت بالا بروید و به توده ها فخر فروشی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
تو چرا با پروکسی میای بالا تازه از کشور دشمن!!!! تو خودتو برو درست کن عموجان
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
70
95
خاتمی با شخیصت و واقع بین متدین و امروزی فرصت طلایی بود که از دست رفت و همانانی که هر چه خواستند به او نسبت دادند و در جماعتشان حکم اعدام برایش صادر می کردند روزی افسوسش را خواهند خورد اگر تا حالا نخورده باشند براندازی فقط این نیست که اسلحه به دست در مقابل حکوموت قرار بگیری خاتمی وعده سرخرمن نداد توهین وتهمت را رواج نداد امار دروغ نداد و ملت روانه محله خود برای خرید گوجه نکرد و اعتماد ملت را لگد کوب نکرد با نامه های بی جواب و مسافرتهای بی استقبال ما را تحقیر نکرد . قانون و دستگاه اداری را مسخره خود نساخت خود را عین قانون ندانست و مجلس را زیر دست خود قرار نداد خاتمی امروز دقیقا همان خاتمی سال هفتاد وشش است امروز در مقابل اقتصاد همان مواضع گذشته را دارد در مقابل فرهنگ و روزنامه و ماهواره همان حرف ها را می زند که دیروز می زد و از همه مهمتر به ولایت فقیه که او را متهم به ضدیت می کردند همان نگاه را را داشت که امروز دارد صدروو هزار رو نبود اینگونه نبود که امروز دست ببوسد وفردا دو هفته ای قهر نماید و خود را رودر روی ولایت فقیه قرار دهد خاتمی آبراوی مومن را نردبان قدرت قرار نداد و نان تحقیر وتخریب دیگران را نخورد خاتمی هر عیبی داشته باشد به همین که تنها یکی از این عیب ها را ندارد می ارزد . دشمن شاخ ودم دارد آب در کوزه و ما ..........
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
جانا سخن از زبان ما می گویی.
ایزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
207
76
راه ما هم از امثال تو جداست!
"انتخاب اگر جرات انتشار نظر مخالف خودت رو نداری جمع کن بزار یه رسانه آزاد جاتو بگیره!! یا حداقل اسمتو عوض کن بزار اجبار!"
پاسخ ها
ساره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
آماده باش تا منفی ها تو بشمری!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
رسانه آزاد که هست فارس ورجا
چون آزادند هرچه خواستند بنویسند وهیچ ترسی از مرگ هم ندارند چه رسد به قانون این دنیا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
اول بگو ایزا یعنی چه؟
دوم شما یه نفری بفرمایید خودتون رو با کی جمع بستید؟
سوم شما رو بخدا دور "ملت" مصادره ای رو برای جمع بستن خط بکش!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
79
100
سید بیا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
جان تو راه نداره - نمی یام!
امين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
74
94
درود و سلام بر خاتمي

اميدوارم ايشان احساس وظيفه كنند و دوباره سكان دولت را در دست بگيرند
مسلما حق ملت بزرگ ايران إفرادي راستگو هست.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
73
82
نيازي به گفتن نيست ما در ارادت شما هيچ شكي نداريم
قثق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
73
85
درود و سلام بر سيد بزرگوار با صداقت بي ريا متين و راستگو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
60
55
به نظرم می بایست حرفهای ایشان در زمینه مسائل هسته ای برجسته می شد نه تیتری که انتخاب کردید. مثلا شما فکر می کنید کیهانیان این عبارت را چه قدر باور دارند" این همه ..... نشانه دلبستگی ما به اصل نظام و جلوگیری از تحریف نظام و ارائه چهره نامطلوب از جمهوری اسلامی است"
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
70
71
سیددر دل ما جا داری
ابوذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
67
89
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
فقط وفقط
شیرخداورستم دستان آرزوست
که سیدمحمد دراخلاق وادب چنین است
سلام سید جان وزیرلب جواب بگو که کویردل ماتشنه صداقت است
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
68
80
درود وسلام ما بر سید عزیز سیدمحمد خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
127
66
در التهابات بعد از انتخابات 88 که راهتان یکی شده بود.
(آخ باز از گل نازکتر گفتم، حتما سانسورش میکنن)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
انتخابات؟؟؟
مگه مااون سال چیزی گفتیم که الآن درست ازآب درنیومده باشه؟؟؟
کدومش؟فقط یکیش رانگفتید که اونم دست همه توش گیره موضوع63
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
70
79
دلمون برات تنگ شده سید
عابد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
68
57
ما سه ضلع مثلث رو دوست داریم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
66
75
آقا سید،جات خیلی خالیه.هنوزم دوست دارم.پاینده باشی مرد منطق، ادب و اصلاحات.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
96
86
آقای خاتمی بر فرض که شما یا از دوستان شما 8سال دیگه هم رئیس جمهور شدید اما مگر در اون هشت سال که فرصت داشتید چه قدمی در راه اصلاحات برداشتید که در این دوره می خواهید ادامه اش رو دنبال کنید؟چه چیزی در جهت تفکر اصلاح طلبانه تغییر کرده که شما جو رو برای فعالیت خود مناسب می بینید و آیا میدان دادن به جنابعالی صرفاً جهت گرم کردن یکسری مسائل از رونق افتاده نیست؟
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
اخ....اشتباهی مثبت دادم...خدا منو ببخشه ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
آقای ناشناس عزیز هیچ چیز یکهو بدست نمی آید زمان بر است. دهه ها طول می کشد به من و شما نمی رسد ولی بالاخره می شود. در 8 سال قبل فقط به عقب برگشتیم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
خیلی قدمها برداشته شد و به خاطر دیده نشدن اون قدمها الان روزگار ما این است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
61
52
گفت آن خاتم فیروزه بواسحاقی
خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
53
46
آفرین که انتخاب بالاخره تذکرات را عمل کرد وعنوان سید رااضاف کرد چون این عنوان یک عنوان شخصی نیست وبه شخص ارتباطی نداره
ناشناس
|
CHINA
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
64
71
بی شک بهترین یار رهبر معظم انقلاب و بهترین رییس جمهور مردمی جناب خاتمی خواهد بود اگر سید بیاد جامعه دوباره پویایی و تحرک انقلابی و شکوفایی اقتصادی پیدا خواهد کرد و تیری برنده ای به قلب دشمنان ایران اسلامی خواهد نشست تجربه 55 ساله من با قاطعیت این را بیان میکند موقعیت ممتازی رو با نفت 150 دلار در این سالهای گذشته از دست دادیم ما یک بد شانسی بزرگ آوردیم که با آمدن خاتمی عزیز به صحنه انشالله جبران خواهد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
59
74
اهانت وبی احترامی به مردم و رهبری در دوره سیدیکصدم ایندوره نبوده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
با این که موافقم اما این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
خاتمي عزيز يار و ياور مردم و رهبري است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
61
26
درود بر خاتمي بزرگ
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
61
23
با اینکه اتفاقات زیادی افتاد که غیر قابل جبرانه ولی آقا سید اگر تو بیائی مرهمی بر زخمها میشوی و میشود صبور باشیم
کویر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
57
29
سلام سید جان
من از کسانی هستم که سخنرانی شما را در دانشگاه تهران شرکت داشتم
زمانی که جمعیت شعار مرگ بر ....می دادند شما انها را به ارامش خواندید و فرمودید فریاد بزنید زنده باد مخالف من
مهرتان افزون
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
59
28
به نظرم شبيه ترين شخص به شهيد بهشتي مظلوم و آزاد انديش و خردورز. از نظر گفتار و رفتار و روش و منش در تاريخ كنوني. آقاي خاتمي است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
63
22
واقعا بهشتي كمياب بود. البته الان امثال سيد حسن آقا و آقاي خاتمي هستند كه بازوي رهبري هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
58
29
دلم براي دوران خاتمي يك ذره شده. در اين چند سال اخير هر روز فقط خبرهاي بد و منفي شنيدم. خيلي از موهايم سفيد شد به خدا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
56
30
خاتمي عزيز. با نفت 10 و 20 دلاري . اقتصاد را به خوبي اداره كردي و رشد اقتصادي نسبتا خوبي براي كشور به وجود آوردي تورم را تا حدود زيادي مهار كردي نرخ ارز را تك نرخي كردي و بساط رانت خواري را جمع كردي. البته مدبر بودي و دولت كارشناسي داشتي و از نقد نمي هراسيدي و از مشاوره حتي كارشناسان اصولگرا نيز استقبال مي كردي اما الان با نفت 100 دلاري وضعيت اقتصادي اينگونه است و مردم در فشار سنگيني هستند هر روز اخباري از افزايش قيمت فلان كالا يا خدمات مي شنويم دولت فعلي حتي با بخشي از جناح اصولگرا نيز به مشكل خورده است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
61
28
بدون شك در ميان اصلاح طلبان هيچ كس مثل آقاي خاتمي محبوب مردم ايران نيست
بهبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
58
31
زنده باشی سید بزرگوار بیا
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
61
27
سلام و درود بر سید محمد خاتمی
اصلاحات همیشه در دل ما جای دارد.
جامعه با اصلاحات زنده هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
57
30
نزدیک غروب آفتاب است ومن صبح رادوست دارم...
نظرات بینندگان