arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۱
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۶ تیر ۱۳۷۸: دادگاه ویژه روحانیت دستور توقیف روزنامه سلام را داد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: گفت، [آقای علی یونسی]، وزیر اطلاعات، دیروز در جلسه دولت از اقدام روزنامه سلام اظهار ناراحتی کرده و گفته است که با این وضع، نمی‌تواند وزارت را اداره کند و امروز هم نامه‌ای به مجلس نوشته و خبر [روزنامه]سلام در مورد نامه سعید امامی را تکذیب کرده و گفته است که نامه از حوزه مشاوران وزیر و راجع به موضوعی دیگر بوده است. شب اعلان شد که دادگاه ویژه روحانیت، دستور توقیف روزنامه سلام را داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در خاطرات آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ۹ تیر ۱۳۷۸ آمده است: آقای [مصطفی]میرسلیم، [عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام]آمد و از اوضاع عمومی کشور و از روندی که تبلیغات قتل‌ها در پیش گرفته اظهار نگرانی کرد و خواست که آن‌ها را به راه درستی راهنمایی کنم و نیز برای شروع درس تفسیر برای اساتید دانشگاه و ملاقات دسته‌جمعی معاونان مرکز تحقیقات، اصرار کرد

آقای [محمدعلی]تسخیری با معاونانش آمدند و از عدم پرداخت بودجه ارزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشکلات ناشی از آن شکایت کردند. جمع مبلغان اعزامی به خارج را آوردند و گزارش کار دادند. من هم دربارة شرایط و وظایف مبلغان و شرایط زمانه صحبت کردم و به هر یک جلدکتاب «عبور از بحران» هدیه دادم. دکتر [مهدی]اکبرزاده، [مشاور وزیر کشاورزی]آمد. گزارش پیشرفت تحقیقات سم سازی را داد و برای رفع بعضی از مزاحمت‌ها استمداد کرد.

طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس، علی‌رغم فشار چپی‌ها تصویب شد. اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور]آمد. گفت، آقای احمد صفایی [فر، مدیرکل پارلمانی دولت]گفته، دفتر رهبری دستور داده‌اند که آقای ناطق [نوری، رییس‌مجلس]، در موافقت صحبت کند و آقای مجید انصاری، [نماینده تهران]و آقای [محمدرضا]خباز، [نماینده کاشمر]که برای مخالفت اسم نوشته بودند، صحبت نکنند. گفت، [آقای علی یونسی]، وزیر اطلاعات، دیروز در جلسه دولت از اقدام روزنامه سلام اظهار ناراحتی کرده و گفته است که با این وضع، نمی‌تواند وزارت را اداره کند و امروز هم نامه‌ای به مجلس نوشته و خبر [روزنامه]سلام در مورد نامه سعید امامی را تکذیب کرده و گفته است که نامه از حوزه مشاوران وزیر و راجع به موضوعی دیگر بوده است. شب اعلان شد که دادگاه ویژه روحانیت، دستور توقیف روزنامه سلام را داده است.

عصر آقایان [محمد]مؤمن، [سیدحسن]طاهری خرم‌آبادی، [عباس]محفوظی، [سیدمحمد]ابطحی‌کاشانی آمدند و خواستند برای رفع محدودیت از آیت‌الله منتظری کمک کنم و آقایان مؤمن و طاهری، از سپردن ریاست قوه قضاییه به آقای سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی اظهار نگرانی‌کردند و گفتند، چرا به آقای مصطفی محقق [داماد]نداده‌اند.

نظرات بینندگان