arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۵۸۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۱
سید مهدی طباطبایی: ولایت‌مداری به اظهار نظر و یا سکوت کردن نیست

سکوت خاتمی در برخی مواقع خیلی خوب بود/نباید با دید دشمنی به خاتمی نگاه کرد /گرانی‌ها ناشی از بی‌کفایتی و ناتوانی است

حجت الاسلام طباطبایی گفت: مردم نباید قدرت را به دست سفیهان بدهند چراکه در این صورت از پای در می‌آیند. مردم به خاطر وعده‌های داده شده و عمل نشده در حالت بحرانی قرار دارند لذا در این شرایط اجرای اخلاق سیاسی دشوار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



حجت الاسلام طباطبایی خطیب مشهور و نماینده سابق مجلس گفت: از خاتمی به خاطر رای دادنش در انتخابات تشکر کردم و او هم گفت برای حفظ نظام این کار را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، وی افزود: ولایت‌مداری به اظهار نظر و یا سکوت کردن نیست بلکه به جایگاه فرد بستگی دارد؛ آیا آقا گفتند نخبگان همه جا حرف بزنند؟ لذا معتقدم سکوت خاتمی در برخی مواقع خیلی خوب بود.

در ادامه اهم گفتگوی سید مهدی طباطبایی با "فارس" می آید:

*{ضمن تکذیب حواشی دیدارش با سید محمد خاتمی} با آقایان لاریجانی، حداد عادل، توکلی، باهنر، ابوترابی، جوانفکر، سید حسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی دیدار داشته ام و محور تمام این دیدارها تاکید بر حفظ آرامش بود.

*فشارهای اقتصادی و مخصوصاً بیکاری باعث ایجاد بداخلاقی در افراد جامعه می‌شود و آنها نمی‌توانند آن طور که می‌خواهند اخلاق مدار باشند.


*اگر نمایندگان، وزرا، دولت و مجلس عاقل و فهمیم باشند کارها به طور طبیعی خوب پیش می‌رود، اما در عین حال مردم نباید قدرت را به دست سفیهان بدهند چراکه در این صورت از پای در می‌آیند. مردم به خاطر وعده‌های داده شده و عمل نشده در حالت بحرانی قرار دارند لذا در این شرایط اجرای اخلاق سیاسی دشوار است.

*ما در کشورمان برای رهبری شخصی بهتر از آیت‌الله خامنه‌ای نداریم.

*ما وظیفه داریم به کسانی که به بدی، فساد و عدم کارآیی شناخته می‌شوند بگویم که وارد انتخابات نشوند و در واقع این امر وظیفه شورای نگهبان است. به عنوان یک روحانی از همه می‌خواهیم که به انتخابات بیایند اما کسانی که آمدنشان به انقلاب و دستاوردهای آن آسیب می‌رساند از این قاعده مستثنی هستند.

*از خاتمی به خاطر رای دادنش در انتخابات تشکر کردم و او هم گفت برای حفظ نظام این کار را انجام داده است. بنده معتقدم که خاتمی به حفظ نظام و حمایت از اصل ولایت فقیه اعتقاد دارد.

*نمی‌توان افراد را به صرف اینکه از ولایت حمایت می‌کنند حامی ولایت‌فقیه دانست، حتی معتقدم برخی مواقع حمایت‌ها چیزی جز تخریب در پی‌ندارد. ولایت‌مداری به اظهار نظر و یا سکوت کردن نیست بلکه به جایگاه فرد بستگی دارد؛ آیا آقا گفتند نخبگان همه جا حرف بزنند؟ لذا معتقدم سکوت خاتمی در برخی مواقع خیلی خوب بود.

*{درباره اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر لزوم مرز بندی جنبش سبز با جریان اصلاحات} بنده نظر وی را ندیدم هر چند معتقدم بسیاری از این مطالب دروغ است اما اگر آقای خاتمی چنین حرفی زده باشد صحیح است چراکه در شلوغی نمی‌توان مرز بندی نکرد و حتما باید مرز داشت.

*حاشیه هایی که درباره دیدار با خاتمی وجود داشت دروغ است؛ من نمی‌خواهم درباره آن دیدار صحبت کنم؛ در جلسه‌ای که امام با منتظری و ربانی شیرازی داشت و ما هم خدمت امام راحل  بودیم؛ ایشان گفتند شما به صورت هفتگی جلسه داشته باشید ولی بیرون که رفتید چیزی از آن نگویید.

*خاتمی کلاً در نظام بوده و روش رفتاری مخالفان این فضای تحقیرآمیز را به وجود آورده است؛ آنها هیچکدام دشمن نبوده‌اند. ما نباید فقط خودمان را انقلابی و بقیه را بد بدانیم، باید با خاتمی نشست و صحبت کرد و حرف‌های او را شنید، نباید با دید دشمنی نگاه کرد، با دید خدمتگزاری باید نگاه کنیم.

*{در خصوص وقایع 14 خرداد امسال در مرقد امام که از سوی هاشمی رفسنجانی با اعتراض مواجه شد} تهمت همانند پرتاب تیر است و این کار بسیار آسان است؛ کسانی که دیدند در 14 خرداد چه اتفاقی افتاد خودشان می‌توانند درباره اظهارات افراد در این باره قضاوت کنند.

*ناخیر معتقدم که با توجه به شرایط جنگ و بی پولی آن زمان و نخریدن نفت، اداره کشور در دوره ی هاشمی نسبت به دو دولت اخیر بهتر بود.با توجه به هزینه های دولت، درآمدهای نفتی و هزینه های سازندگی در آن زمان وضع بهتر بود، آن سال‌ها به جانبازان بیشتر کمک می‌شد؛ در دولت سازندگی امکان درمان مجروحان در داخل نیز فراهم شد.

*من از کسانی هستم که از رئیس جمهور حمایت می‌کنم و معتقدم نباید وی را متهم کرد؛ چرا که تهمت‌هایی همچون بهایی بودن و اهانت‌هایی از این دست حرام شرعی است. از این رو بنده با تخریب دولت مخالفم؛ در تلویزیون نقدهایی را به دولت احمدی‌نژاد وارد کردم بعد از آن در بیمارستان بستری شدم ولی آقای جوانفکر به عیادت من آمد.

*گرانی‌ها ناشی از بی‌کفایتی و ناتوانی برخی افراد است در حالی که می توان آن را اصلاح کرد و هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد. البته گاهی با بستن مسیر واردات، هزینه اجناس خارجی بیشتر می‌شود.

*وظیفه هر مسلمان گوش کردن به حرف مخالفان است.باید فاصله بین افراد را کم کرد و بگو مگوها را در محیطی آرام انجام داد. از این رو ما نباید مخالف را همیشه از دور ببینیم و هر نوع توهینی به او وارد کنیم. یکی از مشکلات افراد در کشور ما این است که نمی‌خواهند حرف مخالف را گوش دهند و برای او از دور پیغام می‌فرستند متذکر شد: باید حرف یکدیگر را شنید و تفسیر نکرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
mehran
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
199
14
پس تو هم هاشمی پرستی واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
این چه لفظیه استفاده میکنی؟
هاشمی پرست یعنی چی؟
این دیکتاتور بازی ها چیه؟
وقتی رئیس جمهور این باشه از امثال تو چه انظاری میره؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
10
151
اقای طباطبایی خیلی از حرفتون لذت بردم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
خاتمی اون زمان که باید از ولایت و رهبری حمایت میکرد نکرد الان که پای انتخابات در میانه همه را فریب داده حتی این آقا رو.
اگه راس میگی نظرمو سانسور نکن.
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
5
116
حرف حق همیشه زیباست
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
5
99
عجب آدم روشنیه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
4
96
باچه تعبیر موشکافانه ای اوضاع این روزهای مارابیان کردی:
...در عین حال مردم نباید قدرت را به دست سفیهان بدهند چراکه در این صورت از پای در می‌آیند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
89
7
عاقبت بخیری خیلی سخته !!!
اون که قائم مقام امام (ره) بود ...!!!
حالا ایشون که کاره ای هم نیست...
خسرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
2
28
انتخاب عکس سید رو چرخوندی؟
شما که بلدید نذارید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
8
88
خاتمب که درود خدا بر او باد مردی است که هر آدم منصفی درباره او با عزت و احترام حرف می زند اما بی ادبان به هتاکی و در مجلس مرگبر خاتمی گفتند که شرم بر آنان باد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
3
30
به این میگن پرچم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
2
36
سلام و ذزود
نظرات بینندگان