arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

وزیر خارجه عربستان درخصوص سخنان بایدن درباره خاشقچی: آمریکا هم مرتکب اشتباهاتی شده مانند ابوغریب؛ نمی‌توان با این موضوعات گزینشی برخورد کرد / دست دادن با مشت میان دو مقام خیلی عادی است

درخصوص سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره ترور جمال خاشقچی نیز گفت: محمد بن سلمان به بایدن گفت که عربستان مانند هر کشور دیگری اقدامات لازم را درباره این فاجعه انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر خارجه عربستان گفت: سامانه های دفاع موشکی یا هر نوع سلاح دفاعی دیگری را از بهترین جایی که بتواند نیازهای ما را تامین کند، خریداری می کنیم.

فیصل بن فرحان در گفت و گو با شبکه CNN افزود: آمریکا تامین کننده اصلی نیازهای دفاعی ما است ولی اگر عربستان نتواند، تجهیزات و سلاح های آمریکایی را به دست آورد، از جای دیگری آن را به دست می آورد.

وی درخصوص سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره ترور جمال خاشقچی نیز گفت: محمد بن سلمان به بایدن گفت که عربستان مانند هر کشور دیگری اقدامات لازم را درباره این فاجعه انجام داده است.

بن فرحان اضافه کرد: آمریکا هم مرتکب اشتباهاتی مانند ابوغریب، کشتار مردم افغانستان توسط پهپادهای آمریکایی داشته است و وظیفه هر کشوری است که مسئولیت برخورد با این اشتباهات را بپذیرد تا دوباره تکرار نشود.

وی اظهار داشت: نمی توان با این موضوعات گزینشی برخورد کرد چه قربانی شیرین ابوعاقله یا شخص دیگری باشد، باید متوازن رفتار کرد.

وزیر خارجه عربستان درباره دست دادن بایدن و بن سلمان با مشت و جنجال ایجاد شده در فضای مجازی نیز گفت: نمی دانم چرا این موضوع همه را به خود مشغول کرده است، این نوع تعارف ها میان دو مقام خیلی عادی است.

نظرات بینندگان