arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۱

قائم مقام وزیر علوم: بسیاری از دانشگاه‌های کشور در زمینه تامین تجهیزات دانشگاهی تحریم هستند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: درهای کشور ایران رو به کسانی که عناد ذاتی با ما ندارند، باز است. ما می‌خواهیم از جوانان خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به کشورهای دوست بفرستیم تا شعبه‌ای از دانشگاه‌های ما راه اندازی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: درهای کشور ایران رو به کسانی که عناد ذاتی با ما ندارند، باز است. ما می‌خواهیم از جوانان خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به کشورهای دوست بفرستیم تا شعبه‌ای از دانشگاه‌های ما راه اندازی کنند.

«وحید حدادی اصل» قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در حاشیه نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های کشور عراق با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره برنامه اعزام اساتید به دانشگاه‌هایی که با آن‌ها در تعامل هستیم، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی جوان داریم که دکتری می‌گیرند و این جوانان جویای کار هستند. کسانی که دکتری می‌گیرند عموما علاقه دارند به کسوت هیئت علمی دربیایند. چه اشکالی دارد که ما فضا را باز کنیم تا بتوانیم هیئت علمی‌هایی در کشورهای دیگر داشته باشیم؟ یا شعباتی از دانشگاه‌های بزرگ خودمان در کشورهای دیگر داشته باشیم؟ کشورهای غربی هم همین کار را می‌کنند. وقتی به کشورهای عربی می‌روید، می‌بینید که شعباتی از دانشگاه‌های آمریکایی، انگلیسی و…دارند ما هم می‌خواهیم همین کار را انجام بدهیم. 

او با اشاره به اهمیت اجرای چنین طرحی در رشد و تعالی دانشگاه‌های کشور افزود: اگر چنین طرحی عملی شود، ما می‌خواهیم از جوانان خودمان استفاده کنیم و بتوانیم آن‌ها را به کشورهای دوست بفرستیم تا شعبه‌ای از دانشگاه‌های ما راه اندازی کنند. این موضوع یک طرح است و امیدواریم محقق شود و در حال بررسی هستیم و وزیر علوم به شدت پیگیر آن هست. 

حدادی اصل تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم نمونه خوبی را به عنوان الگو به کشورهای دیگر نشان بدهیم. 

قائم مقام وزیر علوم در پاسخ به موضوع دیگری مبنی براینکه ما مدام در حال تاکید به بین‌المللی شدن داریم اما، تنها از چند ملیت خاص پذیرش دانشجو می‌کنیم، اینطور توضیح داد: در کشور ما روی همه باز است مگر کشورهایی که با ما عناد ذاتی دارند مثل اسرائیل یا عناد عملکردی دارند مانند برخی کشورهای غربی که مدام ما را اذیت می‌کنند. 

او تصریح کرد: نماینده سازمان ملل وقتی به اینجا آمد به او گفتیم که تحریم‌ها چه اثراتی دارد؟ تاکید کردیم که هرجایی را تحریم می‌کنند، دانشگاه‌هایش را که تحریم نمی‌کنند! بسیاری از دانشگاه‌های ما درحال حاضر در زمینه تامین تجهیزات دانشگاهی تحریم هستند که خیلی مشکلات دارد. 

حدادی اصل با بیان اینکه درهای کشور ایران رو به کسانی که عناد ذاتی با ما ندارند، باز است ادامه داد: ما مشکلی با کسی نداریم مگر اینکه عملکردشان غلط باشد. ما از خدا می‌خواهیم دانشجو به کشورمان بیاید. دانشجوهایی که از کشورهای اروپایی می‌آیند عموما علاقه‌مند به مباحث علوم انسانی هستند که ما از خیلی کشورهای اروپایی در حوزه علوم انسانی در کشور دانشجو داریم فقط تعدادشان زیاد نیست. ما تلاش می‌کنیم و مباحث علوم انسانی‌مان را تقویت می‌کنیم که بتوانیم دانشجوی بیشتری بگیریم منتها کشورهای همسایه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و ارزان‌تر بودن مسیر رفت‌وآمد، ایران را بیشتر انتخاب می‌کنند وگرنه در دانشگاه‌های ما رو به همه باز است.

نظرات بینندگان