arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

وزیر خارجه قطر به امیرعبداللهیان: تداوم گفتگو برای رفع تحریم‌ها مهم است

حسین امیرعبداللهیان و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر امشب (شنبه) هشتم مرداد ماه تلفنی گفتگو کردند. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به مواضع منطقی ایران، تداوم گفتگو برای رفع تحریم‌ها را مهم خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر امشب (شنبه) هشتم مرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

آخرین تحولات مربوط به مناسبات دو کشور در حوزه روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و کنسولی مهمترین محور این گفت‌وگوی تلفنی بود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با توجه به گفتوگوهای پیشین فیمابین مقامات دو کشور در خصوص رویداد مهم مسابقات جام جهانی فوتبال درقطر و زمینه‌های همکاری در این ارتباط، با همتای قطری خود رایزنی و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی به گفت‌وگوها برای احیای برجام نیز اشاره کر‌د و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را مورد تاکید قرار داد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن با اهمیت خواندن رایزنی‌ها در خصوص روابط دو کشور در موضوعات دوجانبه، آمادگی کامل قطر برای همکاری در زمینه جام جهانی فوتبال با کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به مواضع منطقی ایران، تداوم گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مهم خواند.

نظرات بینندگان