arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۱

آیت الله امامی کاشانی: جهان اسلام امروز با خطر عظیمی روبه رو است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت: همه باید برای پیروزی اسلام دعا کنیم زیرا جهان اسلام امروز با خطر عظیمی روبه رو است و اطراف آن را دشمنان فرا گرفته و علیه امت اسلامی در حال فعالیت هستند.

به گزارش مهر، آیت الله محمد امامی کاشانی شامگاه چهارشنبه در شب نیمه شعبان در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: وقتی پیامبر(ص) از معراج بازگشتند فرمودند: من در عرش اسامی ائمه که با خط زییا و به صورت نور نوشته شده بود و همگی در حال اقامه نماز بودند را دیدم که حضرت مهدی(عج) در وسط این نور قرار داشت و همانند ستاره‌ای می‌درخشید.

وی عنوان کرد: انسان‌ها خلقلت مساوی ندارند و چرا که برخی‌ها در میلیون‌ها سال قبل خلق شده بودند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در روایات معتبری از شیعه و سنی نقل شده است که اولین خلقت خدا نور وجود پیامبر (ص) بود که از نور او امامان و بعد هم اوصیا خلق شدند و در واقع عرش، لوح و قلم نیز از این نور بوجود آمدند.

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: جمادات، نباتات، حیوانات و انسان‌ها نیز از‌‌ همان نور پیامبر(ص) خلق شده‌اند که نباتات و حیوانات در رشد خود، حد و مرزی دارند که نمی‌توانند از آن مرز فرا‌تر روند اما در این میان تنها انسان است که می‌تواند مدارج تکامل را طی کند.

وی عنوان کرد: نظام آفرینش همانند دایره‌ای است که از پیامبر(ص)، امامان، اوصیا تا دیگر موجودات چرخیده و در ‌‌نهایت به انسان کامل می‌رسد.

این استاد حوزه علمیه گفت: نور امام زمان(ع) در ازل خلق شده و وجود امام عصر(عج) در نیمه شعبان نیز به صورت یک وجود طبیعی متولد شد و باید به این امر توجه داشت که خانه امام عصر(عج) مرکز دایره هستی است و همه به دور او می‌چرخند.

کسی که اهل گناه شد از دایره تکامل بیرون رفته است

وی با اشاره به اهمیت روح در تکامل آدمی تصریح کرد: وقتی روح و نفس مریض باشد نمی‌تواند حقایق را ببیند و در این راستا باید روح و نفس را درمان کرد تا حقایق عالم هستی را درک کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: کسی که اهل گناه شد از دایره تکامل بیرون رفته است که این شرایط در درختان نیز صادق است که وقتی میوه‌های را کرم خراب می‌کند از دایره محصولات باغ خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه توجه به وجود امام عصر(عج) توفیق بزرگی است افزود: حضور امشب زائران در مسجد مقدس جمکران توفیق بزرگی است که باید قدر این عنایت که پروردگار و امام عصر(عج) به ما کرده‌اند را قدر بدانیم و آن را مبدا توبه قرار داده و خود را در مسیر رضایت پروردگار قرار دهیم.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: باید در خود باور ایمان ایجاد کنیم و توجه داشته باشیم که نماز و فرایض الهی ما را از گناه دور نگه می‌دارد که در این صورت می‌توان گفت که منتظر امام عصر هستیم.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران جای خاصی است که افراد بسیاری از علاقمندان برای مناجات به جمع چنین اجتماع عظیمی پناه می‌آورند افزود: در دعا‌ها، صلوات و در استغفار توسل به امام عصر(عج) مهم است و همه باید دعا کنیم چرا که جهان اسلام امروز با خطر عظیمی روبه رو است و اطراف آن را دشمنان فرا گرفته و علیه امت اسلامی در حال فعالیت هستند.
نظرات بینندگان