arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

گمانه زنی غربی ها در مورد ساخت زیردریایی هسته ای توسط ایران: تهران به دنبال اهرم چانه زنی یا توجیهی برای ادامه غنی سازی است

کارشناسان غربی می گویند که ایران با استفاده از این طرح فعالیت های اتمی حساس را توجیه می کند، چراکه زیردریایی های هسته ی با اورانیوم تصفیه شده ای فعالیت می کند که می تواند برای هسته ی افنجاری کلاهک هسته ای هم مناسب باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رویترز نوشت: اعلام ساخت زیردریایی هسته ای توسط ایران باعث گمانه زنی هایی در این خصوص شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب،  کارشناسان غربی می گویند که ایران با استفاده از این طرح فعالیت های اتمی حساس را توجیه می کند، چراکه زیردریایی های هسته ی با اورانیوم تصفیه شده ای فعالیت می کند که می تواند برای هسته ی افنجاری کلاهک هسته ای هم مناسب باشد.

اولی هینونن بازرس سابق آزانس انرژی اتمی گفت: چنین زیر دریایی هایی اغلب از اورانیوم با غنای بالا استفاده می کنند.  اما بعید است که ایران بتواند این سوخت را به دلیل مناقشات بر سر برنامه هسته ای اش از خارج از کشور بدست اورد.

وی افزود: بنابراین ایران می تواند با توجیه نبود منابع غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد.

شاشانک جوشی، مقام ارشد و کارشناس خارومیانه در انستیتو رویال یونایتد سرویس گفت: ایران به دنبال استفاده از اعلام ساخت زیر دریایی برای دستیابی به اهرم چانه زنی در مقابل غرب است.

وی افزد: ایران می تواند برای کنار گذاشتن این طرح در مقابل توافقات مذاکره کند یا از ان به عنوان توجیهی برای فعالیت های غنی سازی استفاده کند.

به گفته ی کارشناسان، برای ساخت سلاح هسته ای یا تولید سوختی مانند آنچه توسط زیردریایی های هسته ای آمریکا استفاده می شود به اورانیوم غنی شده 90 درصدی نیاز است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
5
31
شاشانک جوشی!!!
چه اسم جالبی!!
sor313
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
7
8
جالب هست.کسی برای اینجا نظر نداده!!!!ظاهرا خوانندگان آمریکایی برست هستند تا عشق ایران!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
3
16
همه خبرها شده مسئله هسته‌ای. و بی‌کاری و معيشت و اوضاع اقتصادی-امنيتی ايران به حاشيه رفته. حالم از اوضاع کشور به هم می‌خورد.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
8
16
با توجه به تحدیدهای مکرر توسط اسراییل، ایران حق خود می داند دارای زیردریایی اتمی باشد تا از منافع خود دفاع کند.
نظرات بینندگان