arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه نیاز به بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی دارید. هر زبان‌آموزی باتوجه به سطح و لول خود باید بداند بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته، شامل چه کتاب‌هایی است؟ برای برخی با هدف یادگیری زبان انگلیسی از صفر، کتاب‌هایی که بتواند هر چهار سطح مهارت زبان انگلیسی‌شان را تقویت کند، بسیار کاربردی بوده و برای برخی با‌هدف قبولی در آزمون آیلتس و تافل تمرکز بر کتاب‌‌های وکبلری نیاز است. همچنین افرادی که می‌خواهند با روش‌های  سلف ‌استادی، زبان را یاد گرفته، باید به سراغ بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی بروند. به دلیل اهمیت منابع یادگیری زبان انگلیسی، در این مطلب می‌خواهیم راجع به بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی صحبت کرده که براساس آن می‌توانید متناسب با سطح زبان خود، منابع یادگیری‌‌تان را انتخاب کنید.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

برای مطالعه زبان انگلیسی، بهترین کتاب‌های یادگیری زبان کدامند؟

انتخاب بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی تا حد زیادی بستگی به خود زبان‌آموز، سطح مهارت و توانایی‌او و همچنین اهداف یادگیری‌اش دارد. در قدم اول بهتر است پس از شروع هر کتاب به خصوص اگر در سطح مبتدی هستید، توسط آموزشگاه معتبر یا معلم تدریس خصوصی زبان ‌انگلیسی (https://www.ostadbank.com/tutor-list/english) تعیین سطح شوید تا با شناخت کامل نسبت به میزان مهارت خود در زبان، با کمک بهترین منابع، یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. در واقع شیوه مطالعه، اهداف و میزان مهارت شما بعد از تعیین سطح بوده که می‌تواند مشخص کند چه کتابی برای‌تان مناسب‌ترین است. اما منابع زیر، بهترین و معتبرترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته هستند:

کتاب زبان Top Notch؛ از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی در هر چهار مهارت زبان

برای یادگیری هر چهار مهارت زبان انگلیسی Listening, Speaking, Writing, Reading، کتاب Top Notch یک انتخاب مناسب است. این کتاب به دلیل آموزش‌ مهارت‌های مقدماتی تا پیشرفته برای هر زبان‌آموزی با هر سطحی از زبان کاربردی است. کتاب تاپ ناچ شامل چهار کتاب بوده که زبان‌آموز را از سطح A1 به سطح B1 می‌رساند. زبان‌آموز برای رسیدن به سطح بالاتری از B1، در ادامه باید به سراغ کتاب‌‌های Summit برود که او را به سطح C1 می‌رساند. البته آموزش زبان انگلیسی با کتاب‌های سامیت، اگر در سطح مقدماتی هستید، پیشنهاد نمی‌شود. پس بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را با کتاب تاپ واچ شروع کرده و سپس با کتاب‌های سامیت، یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد را تکمیل کنید.

کتاب‌های تاپ‌واچ و سامیت شامل شش سطح زبان انگلیسی است که از کتاب‌دانش‌آموز و فایل‌های صوتی آن، کتاب کار، کتاب معلم و نرم‌افزار Active Teach و Active Book تشکیل شده‌اند. کتاب تاپ ناچ توسط انتشارات لانگمن در سال 2006 منتشر شده است که محتواهای آن را موضوعات به روز و کاربردی تشکیل می‌دهد.

کتاب American English File؛ یک پیشنهاد مناسب برای خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی آمریکایی

اگر قصد خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی آمریکایی را دارید، کتاب American English File می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای شما باشد. این کتاب را اکثر معلمان در کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا در آموزشگاه‌های معتبر پیشنهاد می‌دهند. زبان‌آموز با انتخاب این کتاب دست بازتری داشته و می‌تواند باتوجه به مهارت و سطح زبان خود، یکی از ۶ جلد کتاب را برای شروع انتخاب کند، چون این کتاب از پایین‌ترین سطح مقدماتی زبان یعنی سطح Starter شروع شده تا به سطح پیشرفته‌تر زبان یعنی C1 می‌رسد.

در هر درس این مجموعه، به یک موضوع خاص با دایره وسیعی از لغات، دستور و تلفظ اشاره شده است که زبان‌آموز بعد از یادگیری اولیه درس، باید به سراغ تمارین مختلف آن رفته و طبق دستورالعمل کتاب، تمرین‌ها را پاسخ دهد. کتاب‌های American English File، شامل کتاب کار، فایل‌های صوتی، فایل‌های ویدئویی و نرم‌افزار آموزشی است.

این مجموعه به دلیل آشنا کردن زبان‌آموز با بانکی از واژگان زبان انگلیسی، اصطلاحات و گفتارهای روزمره و همچنین تقویت بخش مکالمه که متد اصلی این کتاب بر آن است، می‌تواند علاوه بر یک منبع مناسب برای یادگیری مکالمه زبان، یکی از بهترین منابع برای قبولی در آزمون‌هایی نظیر آیلتس باشد. زیرا این کتاب یکی از منابع مهم برای طراحان سوال در آزمون‌های مختلف است.

کتاب زبان Touchstone؛ یکی از مناسب‌ترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

کتاب تاچ استون توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده و یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌ها در بین بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته است. بعد از تغییرات بسیار روی این کتاب توسط اساتید بزرگ زبان نظیر Jeanne McCarten، این مجموعه در چهار سطح از ابتدایی تا متوسط برای نوجوانان و بزرگسالان منتشر شده است. این کتاب به دلیل ساختار و محتواهای مناسب برای هر دو نوع کلاس حضوری و کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی بسیار مناسب بوده و مهارت‌های برقراری ارتباط درست و صحیح را در زبان‌آموز تقویت می‌کند. مجموعه تاچ استون هر چهار مهارت زبان یعنی بخش مکالمه و مهارت‌های توانایی ارتباط با دیگران، بخش گرامر، مفاهیم و استراتژی‌های لغات برای بیان جملات بی نقص را تقویت می‌کند.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

انتخاب مناسب کتاب زبان Four Corners؛ از بین بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی مکالمه

کتاب‌های مجموعه فور کرنرز با تاکید بر مکالمه زبان انگلیسی، روی سه مهارت دیگر زبان نیز تمرکز می‌کند. در واقع Four Corners جزو بهترین کتاب‌ آموزش زبان انگلیسی مکالمه محسوب می‌شود. این کتاب در چهار سطح شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار، کتاب معلم و سی‌دی‌های آموزشی است. این کتاب بر پایه مکالمه است ولی می‌توان در چارچوب‌ نکات و قواعد مکالمه، گرامر، لغات و تلفظ را نیز یاد گرفت. اگر زبان‌آموز زمان محدودی را برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر دارد، می‌تواند کتاب‌های مجموعه فور کرنرز را به همراه شرکت در کلاس معلم خصوصی زبان انگلیسی ترکیب کند. معلمی که با تجربه و دانش خود، علاوه بر تقویت بخش مکالمه زبان توسط این کتاب، تمام نکات گرامری و نحوه بیان درست کلمات و تلفظ صحیح را نیز آموزش می‌دهد.

شما می‌توانید پس از اطلاع از قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی ساعتی در یکی از سایت‌های مناسب معلم خصوصی زبان نظیر استادبانک، یادگیری زبان انگلیسی را با ترکیب کلاس معلم خصوصی و کتاب فور کرنرز شروع کنید. موآآااا  ت ی

کتاب Interchange؛ یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی

کتاب Interchange، یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی در هر چهار سطح مهارت زبان است. فرقی نمی‌کند که شما در چه سطحی از مهارت زبان باشید، برای یادگیری در هر لولی، می‌توانید روی این کتاب حساب کنید. این مجموعه بی‌نظیر با تکیه بر افزایش مهارت‌های برقراری ارتباط، مکالمه و مهارت شنیداری، سعی می‌کند به سایر مهارت‌های زبان انگلیسی زبان‌آموز نیز توجه کند. محتوای این کتاب بر مطالب و رویدادهای واقعی استوار بوده و سعی دارد زبان‌آموز را در موقعیت‌های مشابه زندگی واقعی قرار داده و در برقراری ارتباط ساده‌تر و بهتر او را یاری دهد.

شعار مجموعه کتاب‌های اینترچنج، تجربه یک یادگیری بهتر است که اتفاقاً به دلیل محتوای غنی و متدلوژی آزموده شده، در حد شعار باقی نمانده و بهترین نتایج را برای زبان‌آموزان به ارمغان آورده است.

کتاب Viewpoint؛ کتابی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

کتاب Viewpoint، یک کتاب مناسب در سطح متوسط تا پیشرفته زبان انگلیسی است که علاقمندان می‌توانند برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه این کتاب را انتخاب کنند. این کتاب توسط انتشارات کمبریج منتشر شده و از متوسط B2 تا سطح پیشرفته C1 را شامل می‌شود. ویوپوینت همانند مجموعه تاچ استون، تا حد امکان سعی کرده است زبان انگلیسی را در موقعیت‌ها و در زندگی واقعی آموزش دهد. در این مجموعه کتاب‌ها، ساختار گرامر کامل است و تمارین آن به صورتی بوده که تمام چالش‌های این بخش را پوشش دهد. تاکید اصلی این کتاب روی مهارت نوشتن و صحبت کردن بوده و تلاش می‌کند تا زبا‌ن‌آموز با به کار‌گیری تکنیک‌ها و نکات گفته شده در هر درس، بتواند در محیط‌های واقعی به خوبی صحبت کرده و ارتباط بگیرد.

معرفی برترین کتاب‌های زبان انگلیسی برای تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی

در کنار معرفی کتاب‌هایی که روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی تاکید دارند، برخی از کتاب‌های زبان انگلیسی هستند که با مطالعه آن می‌توان روی یک بخش از مهارت‌های زبان کار کرد. این قبیل کتاب‌ها بیشتر مناسب کسانی بوده که می‌خواهند تنها روی مهارت مکالمه یا گرامر زبان کار کنند یا بخش وکلبری خود را تقویت نمایند که در ادامه به معرفی برخی از این کتاب‌ها می‌پردازیم.

کتاب Practical English Usage؛ کتابی برای یادگیری و تقویت بخش گرامر زبان انگلیسی

در بین بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی، کتاب Practical English Usage، یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری و تقویت بخش گرامر زبان انگلیسی،  Vocabulary In Us برای تقویت بخش واژگان و لغات زبان انگلیسی، کتاب Tactics for listening، بهترین کتاب برای تمرکز و تقویت روی مهارت‌های شنیداری زبان و کتاب Speakout، بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی مکالمه است. بنابراین شما می‌توانید برای تقویت هرچهار مهارت زبان انگلیسی خود یکی از کتاب‌های بالا را برای یادگیری انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید تنها روی یک بخش از زبان تمرکز کرده، یکی از این کتاب‌های مربوط به هر مهارت را انتخاب نمایید.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان انگلیسی، روشی که محدودیت ندارد!

برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر یا تقویت زبان در سطح پیشرفته نیاز به داشتن بهترین منابع یادگیری زبان است. در مسیر یادگیری زبان، زمان و محدودیت‌های یادگیری بسیار بوده و زبان‌آموزان اغلب به دلیل همین محدودیت‌ها، یادگیری زبان را بارها نصفه رها کرده و به زمان دیگری موکول می‌کنند.

گسترش و رشد شیوه‌های جدید یادگیری زبان در خانه نظیر برگزاری کلاس معلم خصوصی به صورت حضوری و آنلاین باعث شده است که این محدودیت‌ها رفع شود. شما می‌توانید با کمک بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی در سریع‌ترین زمان، مهارت‌های زبان خود را در هر سطحی که هستید، ارتقا داده و به پیشرفته‌ترین سطوح زبان برسید. رسیدن به پیشرفته‌ترین سطوح یادگیری زبان برای اهدافی مثل مهاجرت، آمادگی در آزمون‌های مهم بین‌المللی یا تقویت مکالمه تنها با کمک بهترین معلمان تدریس خصوصی به همراه بهترین منابع یادگیری زبان امکان‌پذیر است.

برای دسترسی به این اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی می‌توانید روی استادبانک، مرجع آموزشی خصوصی در ایران و اساتید حرفه‌ای آن حساب کنید. تنها کافیست روی لینک کلاس‌های تدریس خصوصی زبان‌های خارجی کلیک کرده و وارد لیستی از برترین اساتید برجسته زبان انگلیسی شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ جهت راهنمایی، مشاوره رایگان و ثبت درخواست معلم خصوصی تماس بگیرید.

نظرات بینندگان