arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

نجار: عزل و نصب استانداران بر اساس مصالح نظام و ملت صورت گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: عزل و نصب استانداران بر اساس مصالح نظام و ملت صورت گرفته و مصالح شخصی در آن دخیل نبوده است.

به گزارش مهر، مصطفی محمد نجار در مراسم تودیع و معارفه استانداران خراسان شمالی افزود: دولت‌های نهم و دهم چند اصل اساسی را در رویه کاری خود قرار داده که یکی از آن‌ها عدالت محوری و پیاده کردن عدالت از طریق خدمت صادقانه است.

وی مصادیق این عدالت محوری و خدمت صادقانه دولت را انجام سفرهای استانی، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، توزیع سهام عدالت، اجرای طرح مسکن مهر، بحث اشتغال پایدار جوانان و ... ذکر کرد.

محمدنجار یکی دیگر از رویکردهای اساسی دولت را تلاش برای اقتدار در داخل و خارج کشور دانست و افزود: افزایش دشمنی دشمنان، نشان دهنده افزایش قدرت این نظام است.

وی تصریح کرد: هرقدر اقتدار و توان نظام اسلامی افزایش پیدا کند به همان اندازه ترس و واهمه دشمنان نیز افزایش یافته و کارشکنی‌های خود را بیشتر می‌کنند.

وزیر کشور یکی از کارشکنی‌های اخیر دشمنان نظام را افزایش تحریم‌ها اعلام کرد و افزود: دشمنان به خیال خام خود تحریم‌ها را حربه‌ای برای متوقف کردن روند پیشرفت کشور تلقی می‌کنند، در حالی که مردم ایران تمامی این تهدیدات را به فرصتی برای شکوفایی و رشد بیشتر تبدیل می‌کنند.

وی در ادامه در مورد تغییر استانداران در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: عزل و نصب‌های صورت گرفته بر اساس مصالح نظام و ملت بوده و مصالح شخصی در آن دخالت ندارد.

محمدنجار تصریح کرد: این موضوع تنها مربوط به خراسان شمالی نبوده بلکه در برنامه‌های بعدی دولت نیز صادق خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده ابوطالب شفقت، استاندار سابق خراسان شمالی تصریح کرد: شفقت در مدت حضور 2 ساله خود در خراسان شمالی فعالیت‌های بسیار بزرگی را برای این استان انجام داد.

وزیر کشور افزود: دولت از عملکرد استاندار سابق خراسان شمالی رضایت داشته و تغییر صورت گرفته نیز به علت کم کاری و یا ضعف وی نیست، بلکه دولت قصد دارد از توانایی ایشان در محل دیگری استفاده کند.

وی در ادامه به استاندار جدید خراسان شمالی، محمود احمدی بیغش نیز چندین توصیه کرد و اظهار داشت: خراسان شمالی از نظر کشاورزی، دامپروری، صنعتی و ... ظرفیت‌های فراوانی داشته و لازم است برای استفاده از این پتانسیل‌ها تلاش مضاعفی صورت گیرد.

نجار همچنین بر لزوم ساده زیستی مسئولان، مبارزه با فساد اداری، نظارت بر انجام پروژه‌ها و توسعه زیربناهای استان، صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف و ... تاکید کرد.

در پایان این مراسم از زحمات ابوطالب شفقت استاندار سابق خراسان شمالی قدردانی شد و محمود احمدی بیغش به صورت رسمی حکم استانداری خراسان شمالی را دریافت کرد.
نظرات بینندگان