arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۹ مرداد ۱۴۰۱؛ از ادعای صرف نظر ایران از یک خواسته‌ کلیدی در مذاکرات تا تکذیب ارتباط ضارب سلمان رشدی با سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای صرف نظر ایران از یک خواسته‌ کلیدی در مذاکرات
سی ان ان نوشت: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که ایران رسماً از یک تقاضای کلیدی و خط قرمزی خود که نقطه‌ی اختلاف بزرگی در مذاکرات بود، صرف نظر کرده است. یک مقام آمریکایی گفت که ایرانی‌ها همچنین از درخواست‌های خود برای لغو تحریم چندین شرکت مرتبط با سپاه صرف نظر کرده اند.

ادعای بی ارتباط بودن عدم دریافت پیامک کد تایید به ایران
خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: اپراتورهای تلفن همراه کشور اعلام کردند: عدم دریافت پیامک کد تایید مربوط به سیاست‌های جدید پلتفرم‌های خارجی است و ارتباطی به اپراتورهای ایرانی ندارد.ایرانسل هم همین ادعا را مطرح کرده است.

قطعی آب به همدان و ارومیه رسید
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به تنش و محدود بودن منابع آبی در شهر همدان، برنامه‌ زمانبندی مدیریت فشار و توزیع آب در مخازن و شبکه شهری همدان اعلام شد.بختیاری‌فر با اشاره به اینکه برای توزیع آب شهر همدان به ۲ بخش الف و ب تقسیم شده است، تصریح کرد: مناطق زیر پوشش گروه الف از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۵ و مناطق گروه ب از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۱ و به صورت چرخشی با مدیریت توزیع آب همراه خواهند بود.همچنین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه با ابراز نارضایتی از قطعی یا افت فشار آب به مدت طولانی در این فصل گرم سال بویژه در مناطقی از شهر ارومیه گفت: باید مسوولان امر، طرح‌های جهادی برای تامین آب را اجرایی کنند تا این مشکل به صورت اصولی حل شود.

تکذیب ارتباط ضارب سلمان رشدی با سپاه
هادی مطر شهروند آمریکایی اهل نیوجرسی که هفته گذشته سلمان رشدی را در غرب نیویورک با چاقو مورد حمله قرار داد، روز چهارشنبه در گفتگویی اختصاصی در زندان از امام خمینی تمجید کرد و منکر ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و اشاره کرد که کاملاً به تنهایی و به صورت مستقل عمل کرده است.

واگذاری اداره امور جامعه به مرتبطان با قرآن و آیات الهی
محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این استان اداره امور جامعه به کسانی که بیشترین ارتباط با قرآن و آیات الهی دارند، واگذار می‌شود.

خلق روزانه ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی
قربان اسکندری مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری روزانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی تولید شده است.

اردوغان از احتمال مذاکره با سوریه سخن گفت
بعد از حدود یک دهه مخالفت ترکیه با رژیم بشار اسد در سوریه، رجب طیب اردوغان روز جمعه برای نخستین بار گفت که آنکارا مشکلی برای مذاکره با حکومت سوریه ندارد. او با یادآوری تنش‌زدایی میان کشورش و کشور‌های مصر و امارات گفت: «رنجش در سیاست جایی ندارد.» رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که معتقد است «باید در ارتباط با سوریه، گام‌های بیشتری برداشته شود».

 

نظرات بینندگان