arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

گرد و خاك 22 استان كشور را فرا مي‌گيرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به بروز پديده گرد و خاك در حداقل 22 استان كشور هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مهندس عبدالرضا اميدوار شهري گفت: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي تا روز پنجشنبه، در ساعات بعد از ظهر و اوايل شب، در برخي مناطق شمالغرب و جنوب شرق کشور افزايش ابر، رگبار باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. همچنين تا روز سه‌شنبه مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب همچنان تحت تاثير پديده باد و گرد و خاک خواهند بود. انتظار مي‌رود که اين پديده در روز چهارشنبه در جنوب غرب کشور ادامه يابد.

وي به اطلاعيه ويژه سازمان هواشناسي اشاره كرد و گفت: بر اين اساس طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه گرد و خاك در استان‌هاي آذربايجان غربي، كردستان، ايلام، كرمانشاه، خوزستان، بوشهر، آذربايجان شرقي، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس و مركزي سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا مي‌شود كه اين شرايط در روز چهارشنبه به استانهاي ايلام، خوزستان و بوشهر محدود مي‌شود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي، جنوب سمنان و شرق يزد سرعت باد افزايش مي‌يابد كه اين شرايط سبب ايجاد گرد و خاك در مناطق فوق مي‌شود. همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه گرد و خاك ايجاد شده كيفيت هواي استانهاي تهران، قم، البرز و قزوين را طي اين مدت كاهش دهد.

وي به ايسنا گفت: بر اين اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف در پاره‌اي نقاط همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 24 و 38 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. از سوي ديگر در روز چهارشنبه نيز آسمان پايتخت صاف پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با يك درجه افزايش به 24 و 39 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

اميدوار شهري خاطرنشان كرد: همچنين در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداكثر دماي 45 درجه سانتيگراد گرمترين و چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان‌هاي كشور خواهند بود.
نظرات بینندگان