arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۷ شهریور ۱۴۰۱؛ از هشدار بورل درباره از دست رفتن فرصت توافق و تکذیب گران شدن بنزین در سال ۱۴۰۱ تا حبس ۲۳۷ نفر در یک ورزشگاه توسط شهرداری تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد
خسروی‌وفا با کسب ۲۸ رای رییس کمیته ملی المپیک شد. علی‌نژاد نیز با یک رای کمتر نتوانست در این رقابت پیروز شود.

عرضه خودرو در بورس شارلاتانیزم است
لطف‌الله سیاهکلی نماینده مجلس با انتقاد از عرضه خودرو در بورس گفت: در کجای دنیا فروش خودرو از طریق مزایده است؟ این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است؛ چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند.

بررسی پاسخ آمریکا تا پایان هفته طول می کشد
ایسنا نوشت منابع مطلع روز یکشنبه اعلام کردند که بررسی دقیق پاسخ های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

تکذیب گران شدن بنزین در سال 1401
سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: در ماه‌های گذشته ۱۰۰ میلیون لیتر در روز را پشت سر گذاشتیم و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است کشور نیازمند واردات بنزین شود مگر اینکه بتوانیم کنترل داشته باشیم. وزارت نفت امروز از تدابیر غیرقیمتی تلاش می‌کند این کنترل را انجام دهد. بار‌ها دولت اعلام کرده که امسال هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و همزمان باید از متغیر‌های دیگر هم باید برای کنترل این مصرف استفاده شود.

هشدار بورل درباره از دست رفتن فرصت توافق
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد، اگر در روزهای آینده توافقی حاصل نشود، از سرگیری مذاکرات احیای برجام پس از تابستان بسیار دشوار خواهد بود.

حبس ۲۳۷ نفر در یک ورزشگاه توسط شهرداری تهران
شهرداری تهران به دلیل بدهی مجموعه ورزشی نوروز آباد مانع خروج ورزشکاران رشته سوارکاری که شامل ۲۳۷ سوار کار، مربی و کارگر شد. مسابقات کورس اسب دوانی ۱۰۰۰ متر با حضور ورزشکاران از سراسر کشور طی هشت هفته در حال برگزاری بود.  همچنین با وجود اینکه حال یکی از ورزشکاران نیز چندان مطلوب نبود  شهرداری حتی اجازه ورود آمبولانس به این مجموعه را نیز نداد. در نهایت پس از ساعت ها حبس، افراد حاضر در ورزشگاه نوروزآباد اقدام به فک پلمب این مجموعه کردند تا بتوانند از ورزشگاه خارج شوند.

مشکل در تامین آب آشامیدنی برخی مناطق خوزستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در برخی از مناطق مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی وجود دارد، گفت: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به وبا در خوزستان، باید فعالیت‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود تا آب سالمی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر ارشاد: به فیلمی که بعدا دچار مشکل می‌شود، مجوز ندهیم
محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به رفع ابهامات آیین‌نامه‌های شورای صدور پروانه ساخت و شورای صدور پروانه نمایش گفت: تلاش ما این است که فیلم‌ها با ارزش‌های جامعه ایمانی ما بیشترین مطابقت را داشته باشد. اسماعیلی ادامه داد: تلاش ما این است دیگر فیلمی نداشته باشیم که با آن مجوز بدهیم ولی بعدا دچار مشکل شود. البته مجوزهای این فیلم‌ها بعضاً برای دولت قبل است و الان الحمدالله ما در این مسئله به شفاف‌سازی رسیدیم که اهالی فرهنگ و هنر بدون دغدغه مسائل‌شان را انجام دهند.

کاپ فیفا، ۱۰ شهریور در تهران
کاپ مسابقات جام جهانی در ادامه سفر به کشورهای حاضر در رقابت های جام ۲۰۲۲ قطر روز دهم شهریور وارد تهران خواهد شد.

رئیسی: مردم باید در جریان قرار بگیرند که تورم را کنترل کردیم
رئیسی از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد و با تأکید بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم باید در جریان قرار بگیرند علی‌رغم اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.

نظرات بینندگان