arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

نماینده مجلس: خلا قانونی برای مقابله با بدحجابی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین فعلی، بندهای مناسبی برای مقابله با بدحجابی وجود دارد و در این زمینه خلا قانونی نداریم.

جواد کریمی قدوسی، اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب، می‌توان در چند ساحت مختلف فعالیت کرد که مهم‌ترین عرصه آن، جامعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم یادآور شد: در عرصه اجتماعی، مردم بر اساس تکلیف دینی، موظف هستند در مقابل بدحجابی، امر به معروف و نهی از منکر کنند و این مسئله قطعا تاثیرگذاری بسیار عمیقی در حوزه اجتماعی دارد.

کریمی گفت: البته امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از نزدیکان خود شروع کرد و سپس آن را به عرصه جامعه تسری داد.

وی افزود: علاوه بر این، در حوزه بازدارندگی مؤثر نیز، نهادهای قضایی و همچنین نیروی انتظامی بسیار تاثیرگذار هستند و باید با افرادی که نسبت به شکستن هنجارها و حرمت‌های اجتماعی در عرصه عفاف و حجاب، اقدام می‌کنند، به شدت برخورد کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دستگاه‌های اجرایی، اعم از دولت، نهادها و وزارتخانه‌ها نیز، باید ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ابتدا در میان کارکنان و کارمندان شروع شود و سپس در قالب طرح‌های پیوست فرهنگی، به‌صورت ابلاغیه به سایر ارگان‌ها نیز ارسال شود.

کریمی تاکید کرد: در بخش‌هایی از دولت مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز که دارای آثار و تولیدات فکری هستند، باید طرح‌های ویژه‌ای را در این زمینه دنبال کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی نیز در این زمینه وظیفه خطیری را برعهده دارد و مردم همواره نشان داده‌اند از برنامه‌هایی که دارای عمق دینی و یا دارای مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب هستند، بسیار استقبال می‌کنند.

کریمی با اشاره به وظیفه مجلس در این زمینه یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه مجلس در این‌باره، گزارش‌گیری و نشست مشترک با سران قوا و سایر نمایندگان و متولیان مقوله‌های فرهنگی کشور است و در هفته‌های گذشته، با وزیر ارشاد و همچنین فرماندهای نیروی انتظامی در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم خاطرنشان کرد: قوانین بسیار خوبی در زمینه مقابله با بدحجابی تدوین شده است و در این عرصه، به‌هیچ‌وجه خلا قانونی نداریم و تنها وظیفه ارگان‌ها این است که در چارچوب وظایف خود عمل کنند و از موازی‌کاری به‌شدت پرهیز کنند.
نظرات بینندگان