arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱

هوای مشهد ناسالم است

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در حال حاضر کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته  ۸۴  و در شرایط قابل‌قبول قرار داشت، اما در حال حاضر کیفیت هوا با  شاخص ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه کریمی با شاخص ۱۸۱  و ایستگاه رسالت با شاخص ۱۰۸ گزارش شده و هوای این مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. ایستگاه‌ شهید آوینی با شاخص ۵۰ در شرایط پاک قرار دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرافرازان با شاخص ۸۷، سمزقند با شاخص ۹۱، خاقانی با شاخص ۷۵ ، مفتح با شاخص ۷۲، پایانه امام رضا(ع) با شاخص ۸۱، خیام شمالی با شاخص ۸۹ ، امامیه با شاخص ۷۹،  شهر با شاخص ۸۴، چمن با شاخص ۹۸،  الهیه با شاخص ۶۰، خیام جنوبی با شاخص ۹۰،  لشگر با شاخص  ۸۱، نخریسی با شاخص ۷۱،  طرق با شاخص ۷۲ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد.
بر این اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

نظرات بینندگان