arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت سیمان تهران :کمک به حفظ بقعه بی بی شهر بانو رسالت همیشگی ماست/ ما عضوی از جامعه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت سیمان تهران: در ایجاد ترک بقعه بی‌بی شهربانو مقصریم / کارخانه سیمان تهران متولی نگهداری و حفظ بقعه بی‌بی شهربانو نیست

شركت سيمان تهران، مولد، دانش بنيان، اشتغال آفرين و  يك صنعت سبز با استانداردهاي كامل و بدون آلايندگي زيست محيطي است.

سیدعباس حسینی، مدیرعامل شرکت سیمان تهران  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ری پایتخت سیمان کشور است و نخستین خط تولید سیمان تهران در سال 1335 راه‌اندازی شده و کارخانه سیمان ری نخستین کارخانه تولید سیمان کشور است.

وی افزود: سیمان جزو موادی بود که به کشور وارد می‌شد اما امروز ظرفیت تولید سیمان کشور 88 میلیون تن هست که این منابع عظیم و بهره‌برداری از آن در جهت توسعه افتخار آفرین است و گروه سیمان تهران سهم 13 درصدی در تولید سیمان کشور دارد.

حسینی با بیان اینکه امروز 80 درصد صنعت سیمان در کشور با بكار گيري ظرفيت علمي و ميداني شركت سيمان تهران بومی‌سازی شده، دلیل اصلی آن را ظرفیت موجود در شهرستان ری دانست، وي ادامه داد: سيمان تهران هيچگاه رسالت­هاي خود را در موضوعات محروميت زدايي و مسئوليت هاي اجتماعي فراموش نكرده و پاي ثابت جبران اثرات بلاياي طبيعي و تامين نيازهاي سيماني در برنامه هاي كلان كشور بوده است.

سيد عباس حسيني مدیرعامل سیمان تهران با اعلام آمادگی برای حفظ مقبره بی‌بی شهربانو گفت:  مانند گذشته كه همكاري هاي وسيعي در حفظ بناي بقعه بي بي شهر بانو با متوليان آن داشته ايم هم اكنون نيز آمادگي داريم تا در صورت نياز اين همكاري ها را توسعه دهيم.

مدیرعامل شرکت سیمان تهران با اشاره به نیازهای موجود در روستاهای امین‌آباد و حاجی‌آباد ابراز داشت: رسيدگي به ساكنين منطقه را در راستاي اهداف و وظايف كلان خود ميدانيم و به آن پايبند خواهيم بود.

رسالت هاي اجتماعي و حفاظت از محيط زيست

حجم و قدرت انفجارهاي معدني جهت استخراج را 20 برابر كاهش داده ايم و اين نيست مگر در جهت رفاه حال شهروندان منطقه و كمك در حفاظت از بقعه بي بي شهربانو.

وی با اشاره به موضوع انتشار غبار در صنعت سيمان تصریح کرد: پيشرفته ترين سيستمهاي فيلتراسيون در سر راه گازهاي خروجي كوره ها قرار داده ايم تا حداكثر توانمان را در جهت حفظ محيط زيست و سلامت شهروندان به كار گرفته باشيم.

اين سيستم پيشرفته به صورت آنلاين توسط سازمان حفاظت از محيط زيست قابل رويت و رسد مي باشد.

حفظ محيط زيست و عدم آلايندگي محيطي در صدر سر فصل هاي عملياتي سيمان تهران است و بر اساس مدارك رسمي موجود موفق بوده ايم تا از استانداردهاي زيست محيطي صنعت سيمان بسيار جلوتر حركت كنيم.

آلايندگي سيمان تهران نزديك به صفر است، با وجود اين نصب آسياب هاي فكي جهت كمك هرچه بيشتر به حفظ محيط زيست با هزينه اي بالق بر 70 ميليارد ريال در حال انجام مي باشد.

وی افزود: در جهت كمك به حفظ بناي بقعه بي بي شهربانو برداشتهاي معدني را از 80 درصد به 30 درصد رسانده ايم و برداشتها نيز از نزديكي اين بقعه فاصله گرفته است.

خاطرنشان می سازد در راستاي رسالتهاي اجتماعي خود آماده هر گونه همكاري با سازمان ميراث فرهنگي و اداره اوقاف در جهت حفظ بقعه بي بي شهربانو خواهيم بود.

 

نظرات بینندگان