arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

هشدار سازمان اطلاعات آمریکا به اسرائیل درباره آمادگی حزب‌الله برای اقدام نظامی

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که سازمان اطلاعات آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره آمادگی حزب‌الله لبنان برای اقدام نظامی هشدار داده است.

 رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: سازمان اطلاعات آمریکا به اسرائیل هشدار داده که حزب‌الله لبنان آماده اقدام نظامی است.

در این راستا یعقوب دیان، کنسول سابق رژیم صهیونیستی در لس آنجلس گفت: ما به اطلاعات آمریکا نیاز نداریم اما این مسئله خوبی است چراکه همکاری فوق‌العاده‌ای میان اسرائیل و آمریکایی‌ها وجود دارد. من معتقدم که این مسئله درباره توافق گازی است که قرار است به زودی میان لبنان و اسرائیل امضا شود. آن‌ها می‌خواهند اطمینان یابند که این توافق امضا می‌شود.

حاییم رامون، تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: فشارهایی از سوی آمریکا وجود دارد. گفتگوی تلفنی اخیر میان یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بیشتر درباره موضوع ترسیم مرزهای دریایی بود. طرف آمریکایی به شدت خواهان این توافق است و من معتقدم که این توافق برای اسرائیل حیاتی است.

از زمانی که دولت رژیم صهیونیستی از آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خبر داد، تنش میان این رژیم و لبنان بر سر منابع دریایی وارد مرحله جدیدی شد. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز تأکید کرد که استخراج گاز برای اسرائیلی‌ها بدون توافق ممنوع است. وی گفته بود: رفتن به جنگ شرافتمندانه‌تر از مردن از گرسنگی است.

المیادین شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرده بود: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی مختصات محل قرار گرفتن شناورهای دریایی برای ترسیم خط آبی را به مقامات لبنان تحویل داده است.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

نظرات بینندگان