arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

رویترز: تروئیکای اروپا و آمریکا قصد دارند در نشست شورای حکام با صدور بیانیه‌ای ایران را برای پاسخگویی درباره سه مکان ادعایی آژانس تحت فشار قرار دهند

 خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها نوشته تروئیکای اروپا به علاوه آمریکا در حال لابی با دیگر کشور‌های عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند تا با صدور بیانیه‌ای ایران را برای پاسخگویی درباره سه مکان ادعایی آژانس، تحت فشار قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته دیپلمات‌ها، تروئیکای اروپا به علاوه آمریکا در حال لابی با دیگر کشورهای عضور شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند تا با صدور بیانیه‌ای ایران را تحت فشار قرار دهند.

 خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌ها نوشته تروئیکای اروپا به علاوه آمریکا در حال لابی با دیگر کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند تا با صدور بیانیه‌ای ایران را برای پاسخگویی درباره سه مکان ادعایی آژانس، تحت فشار قرار دهند.

رویترز نوشت به جای تصویب قطعنامه جدید در نشست جاری شورای حکام،‌ چهار کشور حامی قطعنامه ماه ژوئن شامل انگلیس، فرانسه،‌ آلمان و آمریکا بیانیه‌ای مشترک را تهیه کرده و امیدوارند کشورهای دیگر را نیز با خود همراه کنند.

بیانیه فوق می‌گوید: ما از ایران می‌خواهیم با اقدام فوری تعهدات حقوقی خود را انجام داده و بدون تاخیر پیشنهاد مدیرکل آژانس را برای همکاری بیشتر به منظور شفاف‌سازی و حل تمام موضوعات برجسته پادمانی بپذیرد.

این بیانیه در حالی قرار است در نشست شورای حکام صادر شود که تروئیکای اروپا چند روز پیش نیز در بیانیه ضد ایرانی جدید خود با طرح مسائل بی‌اساس علیه ایران گفتند: «هماهنگ کننده اروپا در مذاکرات در بسته پیشنهادی خود، تغییراتی ایجاد کرد که ما را به حد انعطاف پذیری خود رساند. متأسفانه ایران ترجیح داده است از این فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکند.»

نظرات بینندگان