arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

نظر فرزند حدادعادل درباره انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در انتخابات مختلف نحوه رفتار کاندیداها و روش ارائه برنامه از سوی نامزدها همواره رشد یافته و به احتمال زیاد ما در انتخابات آینده به سمت برنامه محوری و تیم‌محوری حرکت خواهیم کرد.

فریدالدین حدادعادل  عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره ساز و کار فعالیت حزبی در کشورمان و شاخص‌های حزب اسلامی اظهار داشت: اصولاً رقابت سیاسی در انتخابات، برخورداری از تشکیلات سیاسی را ضروری می‌کند و ما باید به نحو مقتضی نوعی از تشکل سیاسی را برای پیش بردن اهدافمان انتخاب کنیم.

حدادعادل با تأکید بر اینکه برخورداری از تشکل سیاسی برای فعالیت در عرصه کشور یک امر ضروری است ادامه داد: تجربه نشان داده در غیاب احزاب، رفتارهای سیاسی مختل شده و تبعات منفی عدم وجود تحزب در کشور بیشتر از وجود آن است.

 وی  با بیان اینکه باید شجاعانه نسبت به داشتن حزب یا یک مدل خاصی از فعالیت سیاسی تصمیم‌گیری شود افزود: یافتن بهترین مدل برای فعالیت حزبی کار آسانی نیست و این امر به بررسی‌های همه جانبه و دقیقی نیاز دارد.

وی یکی از دلایل نابسمانی وضعیت احزاب در کشورمان را کوتاه بودن عمر دموکراسی واقعی و مردمسالاری دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مشارکت سیاسی در کشورمان بسیار فعال است اما در عین حال یک مدل نوپا محسوب می‌شود که سابقه طولانی ندارد و این دموکراسی در همه سطوح بومی نیست تا بتواند نیازهای جامعه را برطرف کند.

حدادعادل تصریح کرد: یافتن شرایط ایده‌‌آل و بهترین مدل برای فعالیت حزبی در کشورمان نیازمند مطالعه شرایط سابق و فعلی است که از این رو باید نیازمندی‌های جامعه را در برخورداری از نظام حزبی و پارلمانی موثر شناسایی کنیم از این رو کشور ما بیشتر از آنکه به خانه احزاب نیاز داشته باشد به پرورش سیاستمدارانی باهوش و با وسعت نظر ملی و با محوریت "مطالعات مشارکت سیاسی" نیازمند است.

وی درباره لزوم عبور از فردمحوری در انتخابات اظهار داشت: سیاست در کشور ما تا امروز فردمحور بوده و احزاب بر اساس مرام و برنامه خاصی شکل نگرفته‌اند بلکه بر اساس محوریت یک شخص فعال و توانمند با سابقه مدیریتی سیاسی یا نظامی تشکیل شده‌اند بر همین اساس می‌توان چنین احزابی را "تیم دستیاران" نامید که با افول شخصیت‌ها آنها هم دچار افت کیفی می‌شوند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: در انتخابات مختلف نحوه رفتار کاندیداها و  روش ارائه برنامه از سوی نامزدها همواره رشد یافته و به احتمال زیاد ما در انتخابات آینده به سمت برنامه محوری و تیم‌محوری حرکت خواهیم کرد که قدم مثبتی در راستای فعالیت سیاسی است.

وی  تأکید کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با دو پدیده جدید مواجه می‌شویم؛ اول گرایش بیشتر به برنامه‌محوری و دیگر تیم‌محور شدن رقابت‌ها؛ هرچند این مدل دچار نقاط ضعفی است که باید در تمام ابعاد و در عرصه عمل برطرف شود.


منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
2
فقط سید محمد خاتمی .
نظرات بینندگان