arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

چرا عوارض خروج از کشور نوزاد محاسبه می شود، اما دلار دولتی نمی دهند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان «انتخاب» با ارسال پیامی آورده است:

دولتمردانی که به دنبال حل مشکلات مردم هستند ، بیایند مشکلات روزمره مردم را حل کنند که شاید از نظر آنان بی اهمیت باشد ، من سئوالم این است، چرا برخلاف تمام دنیا، از مردم هنگام خروج از کشور عوارض می گیرند؟ براساس کدام دلیل و منطق، اگر کسی بخواهد از کشورش خارج شود، باید عوارض پرداخت کند؟ اصلاً عوارض چه؟ بابت چه؟! اگر چنین منطقی از قول قانونگذاران صحیح است، چرا هنگام بازگشت دولت به مردم عوارض ورود نمی دهند!

چرا حتی بچه 5 ماهه هم باید عوارض سنگین 55 هزار تومان را پرداخت کند، اینجا نوزاد ، کامل و بالغ می شود ، اما وقتی می خواد دلار دولتی بگیرد ، اساساً وجود ندارد، چون هیچی به او تعلق نمی گیرد؟!

یادم می آید این قانون عجیب و غریب ابتدا 20 هزار تومان بود (همین 3 سال پیش) ، چه شده که یکباره برای هر نفر باید مبلغ 55 هزار تومان به خزانه دولت ریخت؟ نکند این موارد هم شامل تورم می شوند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
يوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
19
با نظر ايشون كاملاً موافقم ، بنده بعنوان شخصي كه حداقل 12 سفر خارجي داشته ام موضوع عوارض خروجي را فقط در ايران و سوريه مشاهده كردم !!!! بحث عدم تعلق دلار مسافرتي به نوزاد هم كه جاي خود دارد ...
ُSelya
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
17
دمت گرم به خدا
حرف دل میلیون ها ایرانی را گفتی.
ایول
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
10
ضمن تشکر از انتخاب جهت انتشار این مطلب. من دانشجوی خارج از کشورم و هفته گذشته به محل تحصیلم برگشتم. چون فرزندم در ایران تولد شد و گذرنامه برایش گرفتم لذا عوارض خروج بصورت کامل از من گرفتند بدون دادن حتی یک دلار. ضمنا به خودم هم دلار مسافرتی ندادند و گفتند که شما ارز دانشجویی میگیرید . این در حالی است که وزارت علوم نامه میده و ضمنش میگه که هر بانکی که آشنا دارید برید و دلار بگیرید. من متاسفانه به هر بانکی که رفتم گفتند که دلار نداریم لذا دست از پا درازتر مجبور به خرید دلار با قیمت 1950 تومان شدم. من مجبور هستم که مطابق قوانین وزارت علوم در محل تحصیل باشم و گرنه درشم تمام شده است و نیازی به حضور نیست چه کنم که گرفتار این بخشنامه های .... شده ایم.
نظرات بینندگان