arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
استقبال شرکت‌ها و حمایت نهاد‌های مرتبط از بزرگترین رویداد صنعت ایمنی کشور؛

حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان در هفتمین نمایشگاه تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی

هفتمین دوره "نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات" از روز سه‌شنبه ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و ارتباط مستقیم آن با حفظ جان و سلامت افراد جامعه، این نمایشگاه هر سال مورد توجه و استقبال قابل توجه فعالان این حوزه و مدیران صنعت ایمنی، آتش‌نشانی و سایر صنایع مرتبط قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان در هفتمین نمایشگاه تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی

هفتمین دوره "نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات" از روز سه‌شنبه ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و ارتباط مستقیم آن با حفظ جان و سلامت افراد جامعه، این نمایشگاه هر سال مورد توجه و استقبال قابل توجه فعالان این حوزه و مدیران صنعت ایمنی، آتش‌نشانی و سایر صنایع مرتبط قرار می‌گیرد.

تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های نجات محسوب می‌شود، از یک تولیدی و کارگاه خانگی کوچک گرفته تا کارخانه‌های بزرگ کشور همه و همه نیازمند این تجهیزات و ایمن سازی محل کار خود هستند. از طرفی کم و کیف توان عملیات‌های امداد و نجات و یا امر مهم مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی نیز ارتباط مستقیمی با میزان دسترسی و آشنایی کاربران با انواع تجهیزات امداد و نجات و اطلاع از آخرین دستاورد‌ها و تکنولورژی روز دنیا در این صنعت دارد.

حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان در هفتمین نمایشگاه تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی

مصطفی‌زاده: در صنعت ایمنی و آتش نشانی به خودباوری رسیده‌ایم
حسین مصطفی زاده رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی، در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه در کشور عنوان کرد: صنف ایمنی و آتش‌نشانی یکی نهاد‌های مهم در تامین این نیاز مبرم و تجهیز کشور محسوب می‌شود. نقش اساسی و مستقیم این صنعت با سلامت آحاد جامعه مسئولیت بنده و همکارانم را در این صنف صدچندان کرده است و این نمایشگاه نیز یکی از مهم‌ترین فرصت‌های ما برای معرفی شرکت‌های برتر و دانش پایه و ارایه آخرین تولیدات و دستاورد‌های به روز و با استاندارد بالا به جامعه ایمنی کشور است و محل مناسبی برای تعامل بیشتر تولیدکنندگان با فعالان این حوزه در بخش‎های مختلفی، چون "اچ اس ای"، "آتش نشانی"، "مدیریت بحران" و "امداد و نجات" محسوب می‌شود.

مصطفی زاده با اشاره به شکوفایی تولید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی در چند سال اخیر افزود: در سال‌های گذشته عمده تجهیزات این صنعت وارداتی بوده، اما خوشبختانه روز به روز و با همت تولیدکنندگان نخبه و شرکت‎های دانش بنیان در تولید تجهیزات حفاظت فردی و آتش نشانی به خودکفایی بیشتری می‌رسیم.

وی تاکید کرد: برخی از کشور‌ها با تحریم‌های ناموجه و غیر انسانی در این حوزه، تصور می‌کردند که صنعت و تولید صنایع ایمنی که با حفظ جان مردم ایران در ارتباط است دچار اختلال خواهد می‌شود، ولی اکنون و با مشاهده این پیشرفت‌ها به جهان ثابت شده است که عزم و همت ایرانی چطور می‌تواند چرخ تولید و اقتصاد در تحریم را با قدرت بچرخاند و هم اکنون در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی صاحب کلاس تولید و در رقابت با محصولات مشابه خارجی سربلند و مدعی باشیم. ما در این صنعت مهم به خودباوری رسیده‌ایم.

رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی با اشاره به موضوع و عنوان نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به شعار سال به عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" از ابتدای سال جاری سعی کردیم با برگزاری جلسات متعدد با اعضای صنف موانع پیش روی تولید را بررسی کنیم و با رایزنی با نهاد‌های مرتبط و تسهیل روند بوروکراسی اداری مسیر تولید در این عرصه را هموارتر کنیم. خوشبختانه اکثر واحد‌های تولیدی ذیربط با افزایش در خطوط تولید خود روبرو بوده اند و در حال حاضر اشتغال زایی پایدار و بیشتری را در این صنف شاهد هستیم.

علی آنجفی: استقبال و حضور ۳۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه ایمنی وآتش‌نشانی
علی آنجفی مدیرعامل موسسه فرارسانه و برگزارکننده نمایشگاه ایمنی و آتش‌نشانی نیز به استقبال مشارکت‌کنندگان در دوره هفتم نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری موثر و شایسته دوره‌های گذشته این نمایشگاه در این دوره نیز شاهد استقبال چشمگیر فعالان این حوزه هستیم.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۸ هزار مترمربع و در سالن‎های شماره ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با حضور بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده، دانش بنیان و فعال این عرضه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

آنجفی با اشاره به حامیان این دوره از نمایشگاه افزود: با حمایت و مساعدت‌های سازمان توسعه تجارت در دوره مدیریت جدید، ستاد برگزاری این رویداد مهم در تعامل با همه سازمان‎ها و ارگان‎های مرتبط با این صنعت، سعی در جلب همکاری و مشارکت تمام دستگاه‎ها و نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی در این نمایشگاه را در دستور کار خود داشته است. امسال "جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی"، "سازمان امداد و نجات"، "مدیریت بحران"، "مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی بهداشت کار"، "سازمان آتش نشانی و خدمات شهری تهران" در هفتمین دوره این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه به اهمیت حضور این سازمان‎ها اشاره کرد و افزود: تمام مشارکت‌کنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند به طور مستقیم با این سازمان‎ها در تعامل هستند و حضور فعال این نهاد‌ها باعث می‌شود تولیدکنندگان بدون واسطه در فضایی تخصصی و نمایشگاهی با مدیران و مسئولین ذیربط نشست و گفتگو داشته باشند و مشکلات و موانع پیش روی خود را با گفتگو و تعامل نزدیک مطرح و برطرف کنند.

مدیرعامل موسسه فرارسانه نیز با اشاره به نام گذاری سال جاری تاکید داشت: با حمایت شرکت‎های دانش بنیان و با رایزنی‎های انجام شده با صندوق نوآوری و شکوفایی برآن هستیم که بهترین شرایط ممکن را برای حضور موفق و موثر شرکت‎های تولیدکننده دانش بنیان در صنعت ایمنی و آتش نشانی را بوجود آوریم. خوشبختانه در این دوره شاهد حضور بسیاری از شرکت‌های موفق دانش بنیان هستیم. جوانانی که با همت خطوط تولید را به انبوه سازی رسانده اند و به یاری خداوند بزودی شاهد صادرات گسترده در این زمینه و ارز آوری بیشتر برای کشور خواهیم بود.

او ابراز امیدواری کرد سازمان محترم توسعه تجارت و وزارت صمت، تمهیداتی را برای صادرات محصولات ایمنی و آتش‎نشانی به کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین در نظرگرفته و این نمایشگاه با همکاری و مشارکت همه بخش‌ها نقش موثری در این زمینه داشته باسد. آنجفی در آخر با سپاس از تمامی سازمان‌ها و افرادی که در برگزاری این رویداد مهم ایمنی کشور همکاری داشته‌اند افزود: ضمن قدرانی از تمام مدیران و مسئولینی که با دغدغه مندی و احساس مسولیت در کنار ستاد برگزاری نمایشگاه بوده‌اند و همچنین سپاس از رسانه‌ها که برای پوشش اخبار ایمنی و آتش نشانی کشور تلاش می‌کنند، از همه عزیزان برای بازدید از این رویداد مهم نمایشگاهی کشور در صنعت ایمنی و اتش نشانی دعوت کرد.

خاطر نشان می‌کند این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن‌های شماره ۱۰، ۱۱ و ۱۲ برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان