arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

کفاشیان: هر کسی ادعا دارد بالای سقف بسته یا دروغ می‌گوید یا زیر میزی گرفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قبل از پرواز به مالزی و در یک روز کاملا شلوغ، با علی کفاشیان درباره موضوع روز حرف زدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال که خبر داده بود، قرارداد حق پخش با صدا و سیما یک‌طرفه فسخ شده، در این گفت و گو از شرایط جدید حق پخش گفت. او گفت، شرکتی که با آنها قرارداد بسته تاکید کرده می تواند 150 میلیارد تومان برایشان از فوتبال در آمدزایی کند. کفاشیان در این باره توضیحات روشنی داد.
*سرانجام بعد از 5 سال یک تصمیم قاطعانه گرفتید و رفتید دنبال حق پخش!
بالاخره باید از یک جایی شروع می شد...
*ولی همه را غافلگیر کردید. کسی فکر نمی کرد قراردادتان را با صدا و سیما فسخ کنید.
از یک ماه پیش ما چنین تصمیمی گرفتیم. حتی نامه نوشتیم و با شرکتی که مدنظرمان بود قرارداد بستیم.
*درباره این شرکت توضیح می دهید؟
بله، شرکت فرهنگی لوح مهر صبا طرف قرارداد ماست. یک شرکت تبلیغاتی است که در واقع جلودار ما در دریافت حق پخش واقعی فوتبال هستند. یک کف و سقفی هم در نظر گرفته اند و گفته اند، پولی به مراتب بیشتر از چیزی که الان نصیب فوتبال می شود، در می آورند. از طرفی قرار نیست پول زیادی نصیب آنها شود. آنها تنها چیزی به عنوان کارمزد از این پول می گیرند و بقیه اش به فوتبال می رسد. ما نمی خواهیم صدا و سیما این وسط ضرر کند. درصدی هم برای آنها مشخص شده. ما می گوییم فوتبال باید از تبلیغات قبل و بعد از مسابقات سهم ببرد. اگر این اتفاق بیفتد دیگر باشگاه‌ها هم اینقدر درگیر در آمدزایی نخواهند بود و این‌قدر از فلان مسول جواب نه یا آره نمی شنوند. دیگر هم نیازی نیست برای پول به بخش های مختلف مراجعه کنند. در واقع ما می خواهیم مشکلات مالی فوتبال حل شود.
*در واقع می خواهید یارانه فوتبال را بگیرید!
(خنده) بله یارانه فوتبال را می گیریم. بالاخره ما توقع نداریم که صدا و سیما از جیب خودش بدهد بلکه ما می گوییم از تبلیغات بخشی به ما برسد و بخشی به صدا و سیما. بیشتر از حقمان هم دنبالش نیستیم. امیدواریم که خواسته های ما تحقق پیدا کند.
*این 150 میلیاردی که خواسته شماست و در رسانه ها مطرح شده، درست است؟
بله، در هر صورت شرکتی که با ما قرارداد بسته، چنین ادعایی دارد. آن‌ها گفته اند 150 میلیارد درآمدزایی خواهند داشت و محاسبات لازم را انجام داده اند و به قول معروف این کاره هستند و می توانند. این 150 میلیارد از جیب صدا و سیما پرداخت نمی شود. ما اصلا گفته ایم این 12.5 میلیاردی هم که بابت حق پخش به ما می دهید، نمی خواهد پرداخت شود. آن‌هم در جیب خودشان بماند. این شرکت در واقع قبول کرده که خودش پول در بیاورد و حق و حقوق فوتبال را بدهد. کلا حق پخش می افتد به گردن آن‌ها و پولی که به دست آمده، به حساب ما واریز می شود و فدراسیون نیز کارمزد این شرکت را می دهد.
*جلسه ای با مسولان صدا و سیما هم خواهید داشت؟
بله، دنبال گرفتن موافقت آن‌ها خواهیم بود. اتفاقا امروز با من تماس گرفتند و خواستند جلسه ای داشته باشیم ولی چون دارم به مالزی می روم، وقت نداشتم و نرسیدم که با آنها جلسه داشته باشم.
*این ماجرای سقف قرارداد هم طنزی شده. اخیرا گفته اید با هر بازیکنی که بالای سقف قرارداد بسته، برخورد خواهید کرد. مثل سال گذشته شوخی کردید دیگر؟!
قطعا اگر کسی بالای سقف ببندد، نمی تواند در لیگ برتر بازی کند. اگر کسی ادعا کند که بالای سقف بسته یا دروغ می گوید و یا زیر میزی یک چیزی رد و بدل کرده. خیلی از بازیکنان هم دنبال بازارگرمی هستند و رقم های غیر واقعی به شما می گویند. ولی یک چیزی به شما بگویم؛ اگر مدارک دارید به ما بدهید تا برخورد کنیم. وقتی که مدرک نیست، ما با کی برخورد کنیم؟ اصل برای ما قراردادی است که بسته می شود و در فدراسیون به ثبت می رسد.
*آقای رویانیان گفته که 100 میلیون بالای سقف داده اند. روشن تر از این؟
قطعا حرف های او را پیگیری می کنیم. ما از بازیکنان این تیم و تیم های دیگر تعهد خواهیم گرفت. اصلا هم قبول ندارم که موردی به قرارداد اضافه شود و بخواهند خارج از سقف پول بدهند. اگر بدهند طبق آیین نامه انضباطی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
*استقلال و پرسپولیس امسال قدرتمند بسته شده اند. حالا کدام بهتر است؟
این دیگر در تخصص من نیست. از آقای فتح ا.. زاده بپرسید.
*کدام کهکشانی تر است؟
آقای فتح ا... زاده متخصص کهکشان هستند. دوباره از ایشان بپرسید. این اصطلاحات را شما خبرنگارها می سازید.
*احتمال برگزاری جام حذفی هم که وجود دارد.
بله، احتمالش هست. ما به کنفدراسیون نامه دادیم و آن‌ها به ما جواب دادند که در مقررات چنین چیزی وجود ندارد که ما حذفی را کنار بگذاریم و تیم های سوم و چهارم را بفرستیم. حالا اگر به ما گفتند که می توانید، برگزارش نمی کنیم ولی در غیر این صورت مسابقات در دستور کار قرار می گیرد. در ضمن ما گفته ایم که به خاطر تیم ملی استثنائا این کار را می کنیم.
*آقای کروش هم که جمعه می آید.
بله، چشم شما خبرنگاران روشن!(خنده)
*حرفی مانده که قبل از پرواز به مالزی بزنید؟
چیز خاصی نیست فقط امیدوارم که لیگ خوبی برگزار کنیم. در جلسه ای هم که بنده با مراجع تقلید داشتم، قرار شد به هیچ وجه تیم ها قبل از افطار تمرین نکنند و کلا بازی ها و تمرینات بعد از افطار برگزار شود. استادیوم ها را هم مجهز به نور کرده ایم و امیدواریم بتوانیم یک ماه مسابقات را زیر نور و به خوبی برگزار کنیم.


منبع: خبر آنلاین
نظرات بینندگان