arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱ آبان ۱۴۰۱ / تداوم بارش‌ها در برخی استان‌ها تا روز چهارشنبه/ وزش باد شدید در غرب و مرکز کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش سرعت وزش باد و وقوع پدیده گردوخاک در غرب و مرکز کشور و کاهش دو درجه‌ای دما در تهران خبر داد و گفت: بارش باران تا روز چهارشنبه هفته جاری در برخی استان‌ها و مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش سرعت وزش باد و وقوع پدیده گردوخاک در غرب و مرکز کشور و کاهش دو درجه‌ای دما در تهران خبر داد و گفت: بارش باران تا روز چهارشنبه هفته جاری در برخی استان‌ها و مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، کبری رفیعی، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از شمال‌غرب، شمال استان‌های همدان، کرمانشاه، قزوین، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (دوشنبه) علاوه بر مناطق مذکور گستره بارش‌ها به دامنه جنوبی البرز نیز کشیده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی استان اردبیل، سواحل خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه می‌یابد و با توجه به این شرایط دریای خزر مواج خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته جاری بارش‌ها به غرب دریای خزر محدود می‌شود، اما روز پنجشنبه همچنان نیمه شرقی آذربایجان شرقی، گیلان، نیمه غربی مازندران، استان اردبیل، بخش‌هایی از قزوین، زنجان و البرز نیز بارش پراکنده را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور، شاهد خیزش گردوخاک خواهیم بود، بیان کرد: در این مناطق کاهش کیفیت هوا را نیز پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آسمان پایتخت را برای امروز، قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی کرد و گفت: تا اواخر وقت امروز احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد و در گرم‌ترین ساعات بیشینه دما به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای پایتخت نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش خواهد یافت؛ همچنین کمینه دما امروز در تهران به ۱۶ رسید.

وی اعلام کرد: خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای کمینه دو درجه بالای صفر، همدان با سه درجه، کرمان، اردبیل و شیراز نیز دمای کمینه ۶ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

نظرات بینندگان