arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۱

اسلامگرایان افراطی در تلاش برای تخریب اهرام مصر و تسلط بر جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای تحت عنوان «طرح هرم اسلامی» نوشت: اسلام گرایان افراطی در تلاش هستند تا اهرام مصر را تخریب کرده و بر جهان مسلط شوند. به نوشته این روزنامه باید چنین تهدیدی را جدی گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در ادامه مطلب این روزنامه آمریکایی می خوانیم: پیروزی های سیاسی که در مدت اخیر نصیب اسلامگرایان مصر شده است باعث شده که بحث های گسترده ای در مورد مکان های تاریخی یا به تعبیر افراطی ها «نشانه های بت پرستی» به وجود آید.

مجله مذکور در ادامه اضافه کرد: اغلب علمای مسلمان چنین آثاری را آثار باارزشمند تاریخی می دانند که دارای اثر توریسمی مهمی هستند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: یکی از رهبران دینی بحرینی از مصریان خواست تا اهرام را تخریب نمایند و کاری را به انجام برساند که خلفای عهد اسلام نتوانستند آن را به ثمر برسانند.

از سوی دیگر «عبدالمنعم الشحات» یکی از اعضای حزب افراطی نور گفت: جداسازی اهرامی که حدود 5000 سال از ساخت آن ها می گذرد، بسیار سخت است اما می توان با به کارگیری برخی از طرح ها، آن ها را از دید مردم مخفی نگهداشت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری "النشره" یکی از گروه های افراطی اسلامی یک کتاب 23 صفحه ای با عنوان «تمدن اسلامی جهانی، قدرتی برای زنده نگهداشتن ملت» منتشر کرد که در آن از طرح های وسیعی در مورد جهانی سازی اسلامی سخن گفته شده است.

در کتاب مذکور، از زبان شیخ فاروق المحمدی رهبر گروه افراطی اسلامی تاکید شده است که خضوع در برابر خداوند آینده اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان است.

روزنامه آمریکایی چنین دیدگاهی را نوعی خطر تهدید کننده برای جهان قلمداد کرد.

نظرات بینندگان