arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

ترامپ: آمریکای بایدن یک شکست بزرگ است

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه کشورش تحت مدیریت دولت فعلی، شکست بزرگی خورده، گفت واشنگتن اکنون اقتدار و توانایی خود را در جهان از دست داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه کشورش تحت مدیریت دولت فعلی، شکست بزرگی خورده، گفت واشنگتن اکنون اقتدار و توانایی خود را در جهان از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) بار دیگر به تنش‌زایی و تحریک هواداران حزب جمهوری‌خواه در بحبوحه انتخابات میان‌دوره کنگره این کشور پرداخت.

ترامپ در مصاحبه با شبکه «نیوز نِیشن» گفت که آمریکا در دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» به یک شکست بزرگ تبدیل شده و اقتدار خود را در جهان از دست داده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «کشور ما اکنون اعتبار خود را از دست داده است. منافع خود را از دست داده است. همه چیز از دست رفته است. کشور ما اکنون یک شکست بزرگ است. در سراسر جهان به ما می‌خندند».

رئیس جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعاهای سال ۲۰۲۰ مبنی بر اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری از او دزدیده شد و رد اتهامات علیه خود درباره تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره، اظهار داشت: «مردم اکنون برای شغل به بایدن التماس می‌کنند».

ترامپ پیش از این نیز ضمن ابراز تردید درباره دوام آوردن این کشور طی ۲ سال پیش رو در زمان ریاست‌ جمهوری بایدن، گفت واشنگتن تاکنون در چنین وضعیت وخیمی نبوده است. (جزئیات بیشتر)

این اظهارات در حالی است که انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا که نتایج آن سرنوشت کرسی‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا را مشخص خواهد کرد از واپسین ساعات شامگاه سه‌شنبه آغاز شده است.

در این انتخابات، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم کل کرسی‌های مجلس سنا که ۳۵ صندلی از ۱۰۰ صندلی در این مجلس را شامل می‌شود به رأی گذاشته می‌شوند.

طبق نتایج زنده‌ای که روزنامه «نیویورک‌تایمز» تا ساعت ۱۱:۳۰ روز چهارشنبه منتشر کرده، تاکنون ۴۸ کرسی سنا به دموکرات‌ها و ۴۷ کرسی این مجلس به جمهوری‌خواهان رسیده است. در مجلس نمایندگان نیز دموکرات‌ها ۱۶۷ کرسی و جمهوری‌خواهان ۱۹۶ کرسی را فعلا به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات بینندگان