arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری چه مزیت هایی دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری چه مزیت هایی دارد؟

چه کسی می‌تواند عاشق بلیط لحظه آخری برای یک سفر خوب نباشد؟ فکر برگشتن به خانه بعد از یک هفته کاری پرمشغله، بررسی گزینه‌های سفر فقط با چند کلیک، یافتن یک پیشنهاد ارزان و همه جانبه در لحظه آخر در یک جزیره گرمسیری، رزرو و حضور در ساحلی با شن و ماسه سفید تنها در 48 ساعت بعد را تصور کنید. باز هم از خود می‌پرسید خرید بلیط چارتر و لحظه آخری چه مزیت هایی دارد؟ چنین سفری آرزوی خیلی‌هاست.

البته ما در نظر داریمکه همه به دنبال سفر در لحظه آخر نیستند. برخی از افراد دوست دارند از قبل بلیط رزرو کنند تا از تاریخ و زمان، مکان، آب و هوا و محل اقامت خوب مطمئن شوند. برای این افراد سفر با بلیط چارتر می‌تواند مناسب باشد. چرا که هم قیمت کم‌تری از بلیط‌های عادی دارد و هم امکان برنامه‌ریزی برای سفر را فراهم می‌کند.

بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری چه تفاوتی با هم دارند؟

برای توضیح تفاوت این دو بلیط لازم است ابتدا با مفهوم بلیط هواپیما چارتر آشنا شویم. معمولا یک آژانس مسافرتی، تعداد زیادی بلیط هواپیما را از شرکت هواپیمایی خریداری می‌کند. به واسطه این خرید عمده، تخفیف زیادی شامل حال آژانس می‌شود. در نتیجه آژانس می‌تواند بلیط‌های هواپیما را با قیمتی پایین‌تر از بلیط شرکت هواپیمایی (بلیط سیستمی) به مسافران ارائه دهد. به چنین بلیطی که معمولا ارزانتر از بلیط سیستمی است، چارتر گفته می‌شود. نکات دیگری که در مورد بلیط چارتر وجود دارد این است که بر خلاف بلیط سیستمی، قیمت یکسانی برای تمام گروه‌های سنی دارد و امکان استرداد آن وجود ندارد.

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری چه مزیت هایی دارد؟

حال، چارترکننده تمایل دارد تمام بلیط‌هایی را که پیش‎خرید کرده است به فروش برساند. هنگامی که به زمان سفر نزدیک شود و ببیند که تعدادی بلیط فروش نرفته است، تلاش می‌کند از پرواز هواپیما با صندلی خالی جلوگیری کند. به منظور این کار، تخفیف زیادی روی بلیط‌ها می‌گذارد تا مسافران را تشویق به خرید بلیط هواپیما و سفر کند. اینگونه از ضرر جلوگیری می‌کند. به چنین بلیط‌های چارتری که در لحظات آخر شامل تخفیف می‌شوند، بلیط لحظه آخری گفته می‌شود.

سفر با بلیط چارتر چه مزایایی دارد؟

در بخش قبلی با مفهوم بلیط چارتر آشنا شدیم. اگر اهل سفر در لحظه آخری نیستید و دوست دارید با برنامه‌ریزی کنید، بلیط چارتر هواپیما بهترین گزینه است. این بلیط غالبا قیمت پایینی دارد. البته در فصول پرگردشگر که تقاضای سفر بالا می‌رود قیمت این بلیط گاهی از بلیط سیستمی نیز بالاتر است. اما در سایر اوقات قیمت آن مناسب است. با بلیط چارتر شما هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنید اما از خدمات یکسانی با سایرین که بلیط سیستمی خریده‌اند بهره‌مند می‌شوید. فقط در نظر داشته باشید که اگر کودکان زیادی همراه خود دارید یا ممکن است سفر شما کنسل شود، بلیط سیستمی گزینه مناسب‌تری است. چرا که همانطور که گفتیم امکان استرداد بلیط چارتر وجود ندارد و برای کودکان نیز تخفیفی وجود ندارد.

مزایای بلیط لحظه آخری چیست؟

تهیه بلیط لحظه آخری مزایای زیادی دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره کرده‌ایم:

1.دلیل اصلی اینکه مردم به دنبال خرید بلیط لحظه آخری برای سفر هستند، غالبا صرفه جویی در هزینه است. سفر لحظه آخری می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد. در سفرهای لحظه آخری شما هرگز نمی‌توانید باور کنید که توانسته‌اید یک گزینه به این خوبی پیدا کنید!

2.اگر دوستان، خانواده یا بستگانی دارید که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و می‌توانید در خانه آن‌ها اقامت کنید، با بلیط لحظه آخری این امکان را دارید که با هزینه بسیار کم سفر کنید و همچنین هزینه رزرو هتل را نداشته باشید.

3.با بلیط هواپیما لحظه آخری به پیشنهادهای لحظه آخری سفر اجازه می‌دهید که برای شما تصمیم بگیرند. برخی از مسافران هیجان این سفر را دوست دارند. در واقع حداقل می‌توان گفت که سفر شما یک ماجراجویی خواهد بود. چرا که نمی‌دانید قرار است برای چند روز به استانبول بروید یا یک نوشیدنی سرد در ایروان ‌بنوشید.

4.داشتن یک ذهن باز در مورد مقصد خود ممکن است شانس نهایی برای کشف یک کشور، منطقه یا هتل‌های زنجیره‌ای عالی در جایی باشد که قبلاً هرگز به بازدید یا رزرو تور آن فکر نمی‌کردید.

5.اگر برنامه‌ریزی برای تعطیلات از ماه‌ها قبل برای شما مطرح نیست، سفر لحظه آخری می‌تواند شما را مجبور به استراحت کند. حتی اگر فقط برای یک آخر هفته یا وسط هفته باشد، به شما این امکان را می‌دهد که خود را شارژ کنید.

6.سفر به هنگام تعطیلات در لحظه آخر باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. زیرا زمان کمی برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و جستجوی اطلاعات زمینه‌ای در مورد مقصد در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است برخی از مسافران این را به رزرو بلیط هواپیما از قبل و برنامه‌ریزی دقیق سفر خود برای روزها ترجیح دهند.

خرید بلیط چارتر و لحظه آخری چه مزیت هایی دارد؟

نکاتی که بهتر است پیش از سفر با بلیط لحظه آخری بدانید

اگر فقط به سفرهای لحظه آخری علاقه‌مند هستید، این موضوع می‌تواند باعث شود که اصلاً سفر نکنید. بلیطی که منتظرش هستید ممکن است هرگز محقق نشود. شما باید در مورد گزینه‌های پیشنهادی بسیار انعطاف پذیر باشید و اگر نتوانید فوراً در محل کار مرخصی بگیرید، ممکن است مشکل ایجاد شود. برخی از کارفرمایان از کارکنان خود می‌خواهند که تعطیلات خود را از قبل برنامه‌ریزی کنند.

ممکن است هتل یا کشوری را که بالاخره در آخرین لحظه رزرو کردید، اصلاً دوست نداشته باشید. قبل از رزرو در مورد هتل و مکان آن تحقیق کنید تا ببینید مردم در مورد آن چه فکر می‌کنند. بهتر است تعطیلات گران‌تری را در مکان و هتلی بگذرانید که از آن لذت می‌برید تا بلیط هواپیما ارزان به یک مقصد و شمارش معکوس برای این که بتوانید دوباره به خانه برگردید!

پیش از خرید قطعی بلیط لحظه آخری بررسی کنید که آیا آب و هوا مطلوب است یا خیر. به خصوص برای پروازهای طولانی مدت به قاره دیگر. اگر دما خیلی بالا باشد، در فصل باران یا در فصل طوفان، قیمت‌ها بسیار پایین است. در این شرایط در صورتی سفر کنید که می‌توانید گرما یا سرمای زیاد را تحمل کنید و همچنان اوقات خوشی داشته باشید.

پروازهای لحظه آخری اغلب در صبح زود یا اواخر شب انجام می‌شوند. قبل از رزرو، بررسی کنید تا اگر بودجه شما تمام شده است، مجبور به پرداخت یک شب اضافی در هتل یا خواب در فرودگاه نشوید. ممکن است با پیشنهادهای سفر لحظه آخری عالی برای پروازها روبه‌رو شوید، اما در نهایت محل اقامت مناسبی در آن منطقه پیدا نکنید. اگر مجبور هستید در هتلی گران قیمت بمانید که هرگز آن را رزرو نمی‌کردید، چرا پول خود را خرج یک پرواز ارزان کنید؟ یا در هتلی مقرون به صرفه مایل‌ها دورتر از جایی که واقعاً می‌خواهید باشید بمانید و نیمی از وقت خود را صرف سفر با وسایل نقلیه عمومی کنید! بنابراین پیش از سفر لحظه آخری، تمام جوانب بلیطی که به شما پیشنهاد شده است را بررسی کنید.

نظرات بینندگان