arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

5 ویژگی‌ معلم خصوصی ریاضی خوب در تدریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

5 ویژگی‌ معلم خصوصی ریاضی خوب در تدریس

پای درد و دل دانش‌‌آموزان که می‌رسد، اولین درسی که از آن به شدت می‌نالند، ریاضی است. آن اندک دانش‌آموزان دوستدار ریاضی نیز، این درس را چالشی می‌دانند. در واقع ریاضی به دلیل ماهیتی که دارد، برای دانش‌آموزان ضعیف از همان ابتدا، سخت بوده و دانش‌آموزان قوی نیز، به دلیل رقابت بین خودشان، درجا زدن در یک سطح را در مباحث ریاضی عیب دانسته و برای یادگیری چالش‌ها و مفاهیم بالاتر از کلاس، حریص هستند. آن‌ها در واقع فکر می‌کنند مفاهیم ریاضی، پایانی نداشته و همیشه باید خود را از چالشی به چالشی دیگر در ریاضی دعوت کنند.

در این شرایط حضورمعلم خصوصی ریاضی که بتواند از پس تمام چالش‌های ریاضی برآمده و برای هر دو گروه دانش‌آموزان ضعیف و قوی، یادگیری و آموزش این درس را جذاب کند، بسیار مهم است. البته وجود معلمانی که بتوانند به خوبی ریاضی را در هر مقطعی مانند تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی یا تدریس خصوصی ریاضی کنکور آموزش دهند، کم نیست اما برای تشخیص این اساتید حرفه‌ای و متخصص، نیاز است ویژگیهای معلم خصوصی ریاضی خوب را دانسته تا برای جستجو و انتخاب بهترین معلم تدریس خصوصی ریاضی، دقیق‌تر اقدام کنید.

تشخیص ویژگیهای معلم خصوصی ریاضی خوب

شناخت ویژگی‌های معلم خصوصی ریاضی خوب، به شما در تشخیص میزان توانایی تدریس معلم ریاضی‌ کمک می‌کند. همچنین شرح وظایف معلم ریاضی و شناخت آن‌ در انتخاب بهتر این اساتید نیز کمک‌کننده است. این ۵ ویژگی که در ادامه خواهیم گفت بین تمام اساتید ریاضی مشترک است. برای مثال خصوصیات یک معلم ریاضی ابتدایی باید شامل همین ۵ ویژگی باشد که جزو خصوصیات معلم خصوصی ریاضی خوب برای کنکور نیز است. دانستن این ۵ ویژگی حتی برای معلمانی که همواره در پی پاسخ به این سوال که چگونه معلم ریاضی خوبی باشیم؟ بوده‌اند، بسیار کارآمد است.

1. یادگیری آسان ریاضی با معلم خصوصی

دانش‌آموزان ضعیف برای یادگیری ریاضی، همیشه به دنبال ساده‌ترین راه‌های یادگیری هستند. معلم خصوصی ریاضی خوب این ویژگی درس دادن مفاهیم ریاضی به روش ساده را بلد است. معلم در مرحله اول می داند بهترین روش تدریس ریاضی باید متناسب با سطح شاگرد باشد. اگر شاگرد ضعیفی دارد، به جای آموزش فرمول‌های سنگین، مفاهیم را با مثال‌های فراوان از حالت فرمولی به زبان فارسی برگردانده و متناسب با فهم شاگرد آموزش می‌دهد.

معلم خصوصی ریاضی خوب برای کنکور و سطوح بالاتر، برای دانش‌آموزان کنکوری و المپیادی، در سطح آن‌ها تدریس کرده و روی مفاهیم تخصصی، چالش‌برانگیز و سخت ریاضی تمرکز می‌کند. در کلاس تدریس خصوصی ریاضی، یک معلم حرفه‌ای، می‌داند از کجا درس را شروع کرده، کجای مبحث را بسط داده، برای آن مثال و سوال فراوان حل نماید و برای جلوگیری از سردرگمی شاگرد، کجا به درس خاتمه دهد.

در ضمن معلم ریاضی خوب با تسلط کامل بر مباحث کتاب، می‌داند برای هر توضیح، بهترین فرمول، مناسب‌ترین سوال و بهترین جزوه کدام است. برای مثال بهترین روش حل سوالات ریاضی، روش پلکانی از ساده تا دشوار است. معلم با علم به این موضوع سوالات را طراحی و در اختیار شاگرد قرار می‌دهد.

2. معلم خصوصی ریاضی خوب کم نمی‌گذارد

از ویژگی‌های معلم خصوصی ریاضی خوب، عدم کم‌کاری در تدریس است. معلم خصوصی ریاضی خوب این وظیفه را دارد برای آموزش مباحث پایه‌ای ریاضی، از تمام زمان‌های مفید کلاس استفاده کند. در مرحله اول معلم بعد از تشخیص مشکل اصلی دانش‌آموز در ریاضی، تدریس را از همان نقطه آغاز کرده و سپس با آموزشی کامل، تهیه جزوه‌ای کامل‌تر، طراحی سوالات مختلف در حین تدریس هر بخش و توضیحات تکمیلی و همچنین پرسش و پاسخ نهایی از شاگرد، مبحث را به طور کامل برای او جمع می‌کند. مهم‌ترین خصیصه خوب همه اساتید حرفه‌ای تدریس خصوصی ریاضی، عدم کم‌کاری آن‌ها در هر جلسه و آموزش جامع و کامل هر مبحث است.

3. معلم ریاضی خوب؛ متخصص است

در بخش شرح وظایف معلم ریاضی و از ویژگی‌های معلم خصوصی ریاضی خوب که بین همه آن‌ها مشترک بوده، متخصص بودن در حوزه کاری‌شان است. این تخصص در همه ابعاد تدریس خصوصی مشخص است. البته این ویژگی باید در سایتی که معلم خصوصی ریاضی را از آن درخواست داده‌اید، نیز رعایت شده باشد. برای مثال سایت تدریس ریاضی استادبانک، همه اساتید ریاضی را در بدو ورود تعیین صلاحیت می‌کند تا بتواند مهارت تدریس‌شان را بسنجد. برای مثال یک معلم تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، باید مهارت ارتباطی بالایی در برابر شاگرد خردسال خود داشته باشد تا به راحتی او را با شیرین‌زبانی و مهربانی‌ خود، جذب کلاس ‌کند.

در مرحله بعدی آن معلم باید بتواند با فن بیان بالا، ارائه توضیحاتی با مثال‌های فراوان و با بکار‌گیری انواع روش‌های بازی، سرگرمی یا انواع جدول‌های ریاضی و لگوها و غیره، شاگرد کوچکش را جذب این درس کند.

اما معلم خصوصی ریاضی خوب برای کنکور بیشتر از هر معیاری، باید بر سخت‌ترین مفاهیم و مباحث ریاضی مسلط بوده، تجربه قرار‌گیری به عنوان طراح سوالات کنکور یا مدرس ریاضی کنکور در مراکز معتبر را داشته باشد و این تسلط و تخصص را نیز با بیانی شیوا و حرفه‌ای به نمایش بگذارد.

بنابراین در این ویژگی، علاوه بر صلاحیت‌های معلم، اعتبار سایت‌های تدریس خصوصی نیز بسیار مهم است. پلتفرمی که بتواند بهترین معلم‌های ریاضی را با نمایش شفافیت پروفایل اساتید در سایت خود نشان دهد.

5 ویژگی‌ معلم خصوصی ریاضی خوب در تدریس

۴.معلمان ریاضی؛ روان‌شناسی تدریس را می‌دانند

در مصاحبه با معلم ریاضی، اولین نکته‌ای که به ذهن همه ما می‌رسد، این بوده که همه اساتید ریاضی، در مرحله اول روی ذهنیت دانش‌آموز نسبت به این درس تمرکز می‌کنند. اکثر دانش‌آموزان در مورد ریاضی ذهنیتی منفی داشته و با جملاتی مانند من هوش ریاضی ندارم، من ریاضی را هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرم به خود آسیب می‌زنند. یک معلم خصوصی ریاضی خوب در جلسات اول سعی می‌کند روی ذهنیت شاگرد خود کار کند. برای مثال از تدریس یک مبحثی که شاگرد ضعیف بوده اما درکش برای او ساده است، شروع می‌کند. درک هر مبحث، به خودی خود، اعتماد به نفس از دست رفته شاگرد را ترمیم می‌کند.

در مرحله بعدی معلم خصوصی ریاضی خوب با یک گفتگو ساده و چند پرسش و پاسخ، خیلی سریع می‌تواند تشخیص دهد که دانش‌آموز به چند جلسه تدریس نیاز دارد. این نکته را فراموش نکنید که ریاضی، درس شب امتحانی نیست و با یکی دو جلسه، تمام مشکلات دانش‌آموز رفع نمی‌شود. بنابراین زمانی که معلم خصوصی ریاضی تشخیص داده که باید برای مثال، ده جلسه با شاگرد کلاس داشته باشد، لطفاً توصیه او را جدی گرفته و مانع برگزاری کلاس نشوید.

5. آگاهی از روشهای صحیح مطالعه ریاضی

قطعاً پیش خود فکر می‌کنید که بدیهی است که یک معلم ریاضی روش صحیح خواندن ریاضی برای امتحان یا کنکور را بداند. اما اینطور نیست و متاسفانه خیلی از اساتید ریاضی از روش‌های افراطی مطالعه ریاضی برای کنکور و امتحان استفاده می‌کنند. مهم‌ترین نکته این است که معلم خصوصی ریاضی به اصول صحیح خواندن ریاضی دقت کند. 

اصل فراموشی مطالب به ما می‌گوید که پس از آموزش هر مطلبی اگر مرور نداشته باشیم، بعد از گذشت 20 دقیقه از زمان یادگیری، حدود ۴۰درصد از مطلب را فراموش می‌کنیم. همچنین بعد از گذشت یک ساعت، حدود ۵۵ درصد و پس از گذشت 9 ساعت از زمان یادگیری، ۶۵ درصد از مطلب را از یاد می‌بریم.

در زمینه ویژگیهای معلم خصوصی ریاضی خوب، بهترین معلم‌های ریاضی با علم به این قضیه در همان ساعات تدریس، با مرور مجدد مبحث و حل سوالات مناسب، باعث تثبیت اولیه مفاهیم در ذهن شاگرد می‌شوند. سپس با طراحی سوالات و حل تمرین برای همان روز و روزهای بعد، یادگیری عمیق و تثبیت کامل مفاهیم تدریس شده را برای شاگرد ممکن می‌کنند.

نکته بعدی اینکه که ریاضی درسی بهم پیوسته بوده و بهترین روش برای خواندن صحیح ریاضی، تقسیم مباحث آن در طول هفته است. یعنی دانش‌آموز به جای اینکه یک روز در هفته، ۷ ساعت ریاضی بخواند، آن ۷ ساعت را شکسته و در ۷ روز، روزی یک ساعت ریاضی کار کند. معلم ریاضی حرفه‌ای، برنامه مطالعه این درس را با پیوسته و آهسته خواندن آن در طول هفته برای شاگرد طراحی می‌کند.

5 ویژگی‌ معلم خصوصی ریاضی خوب در تدریس

استادبانک؛ مرجع معلم خصوصی ریاضی خوب

یک معلم خصوصی ریاضی خوب اشتباه کردن و خطا در حل سوالات ریاضی را جزو فرآيند یادگیری ریاضی دانسته و بخاطر این اشتباه، شاگرد را سرزنش نمی‌کند. این طرز تفکر نشان‌دهنده ذهن باز و خلاق معلم است. اساتید تدریس خصوصی ریاضی استادبانک همگی این ویژگی را به همراه ۵ ویژگی ذکر شده در این مطلب دارا می‌باشند. می‌توانید صحت این موضوع را با ورود به سایت استادبانک و پروفایل‌ اساتید ریاضی از طریق بخش نظرسنجی شاگردان هر معلم، رزومه تحصیلی و سوابق تدریس‌شان، مشاهده کنید. در این مجموعه امتیاز و تعرفه و نرخ تدریس خصوصی ریاضی استادبانک براساس کیفیت و صلاحیت تدریس اساتید مشخص می‌شود. بنابراین شما می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳، بدون محدودیت، در جستجوی معلم خصوصی ریاضی خوب در تهران، معلم خصوصی ریاضی خوب در اصفهان، معلم خصوصی ریاضی خوب در شیراز، معلم خصوصی ریاضی خوب در ساری و سایر شهرها در همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین و حضوری با قیمت مناسب باشید.

 

 

نظرات بینندگان